A duplakuplungos váltó, bár automata, szerkezetileg a kézi sebességváltókra hasonlít. Egy speciális kialakítású manuális váltó, amelyben mintha két 3-4 fokozatú váltó volna egymásba tolva, közös házban, együtt dolgoznak.
A DSG (Doppelschaltgetriebe) vagy DCT (Double Clutch Transmission) elnevezés duplakuplungos sebességváltót takar. Elsőként a Porsche használt duplakuplungos váltót a 956 és a 962 versenyautókban, PDK néven az 1980-as évek közepén.
A duplakuplungos váltó szériaváltozatát a Volkswagen-konszern és a BorgWarner közösen fejlesztette ki. Az ötlet nem új, de szériaautókban csak az elektronikus vezérléssel együtt valósulhatott meg. A DSG olyan, mint ha két váltót egybeépítenénk.
A váltó két bemenőtengellyel és ehhez kapcsolódóan egy-egy belső kuplunggal rendelkezik. A DSG két kuplungja közül az első az 1-3-5. fokozatokhoz és a hátramenethez juttatja el a motor erejét, a másik a páros sebességeket iktatja be a hajtásba.