Valószínűleg mindenkinek az életében van egy hosszabb, rövidebb időszak, amikor valamiért rajong a Volkswagen Golfért. Aztán ez jobb esetben szépen lecseng, míg másoknál annyira súlyossá válik, hogy nyakra főre Golfokat kezd  vásárolni, és gyűjtővé válik. Szerencsére az utóbbi a ritkább.

A kéményseprő, akinek 116 darab Golf áll a garázsában 1

Én durván 21 éves lehettem, amikor a kötelező Trabantos kezdés és Škodás folytatás után végre átülhettem valami nyugati autóba, egy korai 1-es Golfba. Még arra is emlékszem, hogy a várban sétálva találtuk a felpapírozott autót, amit 130 ezer forintos irányáron kínált egy közeli étterem pincére. A próbakör után kiderült, hogy a motorja csapágyas, így alkudtunk és végül 100 ezerért elhoztuk. Majd bontóból szereztünk bele tipptopp motort, kicseréltük, majd boldogan éltünk, míg nem akartam inkább egy Uno Turbót. De ez már egy másik, sokkal szomorúbb történet.

A kéményseprő, akinek 116 darab Golf áll a garázsában 103

Minden létező, felesleges kacat rákerült, ami csak van

Szóval nekem is volt 1-es Golfom, 1,3-as, benzines, szép metálzöld, színezett ablakkal, finom kárpittal. Nem volt olyan ízléstelen fertelem, mint ez itt fent, de a színe stimmelt. Azonban szeretni csak annyira szeretem, mint amennyire egy végre jól menő, kényelmes és megbízható autót lehet. Semmi több.

A kéményseprő, akinek 116 darab Golf áll a garázsában 104

Bentről viszont nagyot üt ez a kívül-belül piros jószág

Másoknak viszont, mint amilyen Josef Juza a Golf a minden szempontból tökéletes autó. „Amikor életemben először ültem be egy Golfba, úgy éreztem, mintha kizárólag rám szabták volna az autót. Az üléspozíció, a vezetési élmény, a mindennapi használhatóság – mind az én ízlésem szerinti volt. Az első Golfot egy második, majd egy harmadik követte. Ekkor azt a célt fogalmaztam meg, hogy szeretném, ha minden élethelyzethez lenne egy alkalomhoz illő Golfom”

A kéményseprő, akinek 116 darab Golf áll a garázsában 105

Így festett az első VW SUV fehérben

Az elhatározást tett követte, és lett Golf GTI-je, ha gyorsan akart menni, kabriója nyárra, Golf Country-ja télre, terepre, nyaraláshoz pedig Golf alapokra épített lakóautója. Meg ezeken kívül még vagy 112 darab másik Golfja, amik között megtalálható a 276 példányban gyártott III-as Harlequin Golf, vagy az ötajtós 1-es GTI, a tolóajtós VW Golf, a borzasztóan erős és ritka 210 lovas G60, illetve elektromos és egyéb különleges modellek.

A kéményseprő, akinek 116 darab Golf áll a garázsában 106

Látszólag semmi extra, pedig ez egy igazi vadállat volt ez a 210 lóerős G60-as

A kéményseprőként dolgozó osztrák Golf-bolond mára csinos kis kiállítást hozott össze a járgányokból, amiket elsőként nekünk mutatott meg. Mivel a múzeum igazából csak jövő tavasszal nyit ki, így a még félkész állapotban lévő kiállítást tekinthettük meg. Néhol ujjnyi porral, máshol iszonyú sűrű parkolással nehezítve a fényképezést egy rémesen világított csarnokban. De a hangulat varázslatos, mindig izgalmas, amikor egy fanatikus megmutatja a kincseit. Nézzük is inkább a képeket!

A fotóra kattintva sokképes galéria nyílik:

A kéményseprő, akinek 116 darab Golf áll a garázsában 107

Tolóajtós I-es Golf 1974-ből

Az osztrák Golf-gyűjtemény pár darabja a szeptember 22-i Volkswagen találkozóra is eljön majd Magyarországra, a Hungaroringre. Ott közelről is meg lehet majd nézni őket, amíg megnyit az igazi, 116 darabos Golf kiállítás.