Ma már gyakorlatilag minden jelentős autógyártó kínál hasonló rendszert, eltérő beállításokkal (pl. motorindítás a jeladó műszerfali nyílásba történő behelyezésével, ajtózárás gombnyomás nélkül, távolsági érzékelővel).

A rendszer érzékeli, hogy a jeladó az autó belterében vagy azon kívül található; az előző esetben automatikusan oldja az indításgátlót, és egyben letiltja az ajtózárak üzemeltetését, így nem fordulhat elő, hogy a felhasználó az utas- vagy csomagtérben felejti a kulcsot.

Az első, ilyen jellegű rendszert a Siemens fejlesztette ki az 1990-es években, első piaci alkalmazására a Mercedes-Benz W220 (S-osztály) fedélzetén került sor 1998-ban.

A húsz éves jubileum alkalmából Renault Talismanhoz elérhető kulcs nélküli funkciók érdekességeit, működési elvét Szörényi András mutatja be.