Mi a közlekedési balesetben érintett márkák sorrendje a személyautós kárbejelentések száma alapján? – ezt a kérdést küldte el a Vezess több biztosítónak, akik közöl hárman átadták a saját feketelistájukat 2017-re vonatkozóan. Íme:
Generali
- Ford
- Toyota
- Opel
- Volkswagen
- Škoda
- Mercedes-Benz
- BMW
- Renault
- Suzuki
- Audi
Groupama
- Ford
- Opel
- Renault
- Suzuki
K&H Biztosító
- Opel
- Volkswagen
- Ford
- Suzuki
- Renault
- Peugeot
- Fiat
- Toyota
- Citroën
- Škoda
Ezek a listák nem reprezentatívak az országban futó összes személyautóra nézve, de a három biztosító ügyfélköre együttesen meghaladja az egymillió járművet, azaz hatalmas merítésből álltak össze. Több érdekesség is kiolvasható belőlük.
Kezdjük mindjárt azzal, hogy a Ford kiemelkedik a mezőnyből. Vajon miért szerepelnek ennyi balesetben a vezetőik? Kézenfekvő válasz volna, hogy Fordból van a legtöbb, de ez olyannyira nem igaz, hogy dobogón sincs a márka.
A KSH adatai szerint 2017-ben ennek a 10 márkának futott a legtöbb személyautója a hazai utakon:
- Opel – 475 ezer darab személyautó
- Suzuki – 415 ezer
- Volkswagen – 337 ezer
- Ford – 284 – ezer
- Renault – 216 ezer
- Škoda – 184 ezer
- Toyota – 165 ezer
- Peugeot – 136 ezer
- Fiat – 127 ezer
- BMW – 105 ezer
Ha egybegyúrjuk a három biztosító toplistáját, némileg alulreprezentáltnak tűnik az Opel ahhoz képest, hogy messze ennek a márkának használjuk a legtöbb személyautóját idehaza. Egy első, egy második, és egy harmadik helye van a biztosítóknál.
Ennél sokkal egyértelműbben kijelenthető, hogy a suzukisok jóval kevesebb balesetben szerepelnek, mint amennyire az óriási járműparkjuk alapján számítani lehetne. Az ország útjain második legnagyobb számban futó márka autói egyik biztosító listáján sem szerepelnek dobogón.
A listák másik pozitív meglepetése lehet egyesek számára a BMW. Nyilván jelentős különbségek vannak azonos márkájú autót vezető emberek közlekedési szokásaiban, de ha kimennénk az utcára, és sorra feltennénk a kérdést: ön szerint melyik márka tulajdonosaira jellemző leginkább a szabályok negligálása, sanszos, hogy a BMW-t említenék a legtöbben.
Számukra váratlan lehet, hogy a BMW-sek nem érintettek kiemelkedően sok balesetben, egyik biztosítónál sem szerepelnek elöl. Sőt, a három cég közül a legnagyobb – országosan a második legnagyobb kgfb-állománnyal rendelkező – K&H-nál még az első 10-be sem furakodtak be.
A hazai biztosítók jármű-állományával foglalkozó következő cikkünkben a balesetet kiváltó okokkal – és vaskos meglepetéssel – jövünk, valamint érdekes sztorikkal. Például hogy miért fizetett 6 millió forintot egy magyar biztosító egy személyautón megsérült ajtó miatt.
Mennyit drágultak 10 év alatt az új autók?
Egészen megdöbbentő számokat is találtunk 19 különféle új személyautó 2008-as és 2018-as árainak összehasonlításakor. Nézze meg itt, hogy az ön autója mennyit drágult!