Jól indul: ez az E30-as BMW M3 fogadott a múzeum parkolójában
Jól indul: ez az E30-as BMW M3 fogadott a múzeum parkolójában
Fotó megosztása:
Ez a valódi Batmobil, majdnem 6,1 méteres. Rolls-Royce-repülőmotorok alkatrészeivel készült a motorházfedele és egy brit Harrier-vadászgép turbinájával az orra. Az autó egy 1967-es Chevy Impala alvázára épül, 327 köbhüvelykes, 5,4 literes V8-cal. A Petersen Autómúzeumban felnőtteknek 16 dollár a belépőjegy, átszámítva 4480 Ft, parkolni napijeggyel lehet az épület garázsában 15 dollárért. A kettő együtt mintegy 8700 forint
Ez a valódi Batmobil, majdnem 6,1 méteres. Rolls-Royce-repülőmotorok alkatrészeivel készült a motorházfedele és egy brit Harrier-vadászgép turbinájával az orra. Az autó egy 1967-es Chevy Impala alvázára épül, 327 köbhüvelykes, 5,4 literes V8-cal. A Petersen Autómúzeumban felnőtteknek 16 dollár a belépőjegy, átszámítva 4480 Ft, parkolni napijeggyel lehet az épület garázsában 15 dollárért. A kettő együtt mintegy 8700 forint
Fotó megosztása:
Egy 1966-os Yamaha YDS-3 lényegült át Batman-motorkerékpárrá a filmipar kedvéért
Egy 1966-os Yamaha YDS-3 lényegült át Batman-motorkerékpárrá a filmipar kedvéért
Fotó megosztása:
Los Angeles a Csendes-óceán partjától a sivatag felé terjeszkedő óriásváros Kaliforniában. Két órát simán lehet autózni benne kelet-nyugati vagy észak-déli irányban, dugóban kisebb távolságok megtétele is eltart másfél órát
Los Angeles a Csendes-óceán partjától a sivatag felé terjeszkedő óriásváros Kaliforniában. Két órát simán lehet autózni benne kelet-nyugati vagy észak-déli irányban, dugóban kisebb távolságok megtétele is eltart másfél órát
Fotó megosztása:
A káprázatos ritkaságok egyike a Toyota és egyben Japán első szupersportautója. 1967-es 2000GT
A káprázatos ritkaságok egyike a Toyota és egyben Japán első szupersportautója. 1967-es 2000GT
Fotó megosztása:
A 2000GT az olcsó és egyszerű Toyoták arculatát volt hivatott feljebb emelni
A 2000GT az olcsó és egyszerű Toyoták arculatát volt hivatott feljebb emelni
Fotó megosztása:
Kifejlesztésekor nem igazán számított a pénz, Japán első szupersportautójában a kétliteres sorhat 150 lóerős
Kifejlesztésekor nem igazán számított a pénz, Japán első szupersportautójában a kétliteres sorhat 150 lóerős
Fotó megosztása:
Replikaként látható az első Toyota is
Replikaként látható az első Toyota is
Fotó megosztása:
Az 1936-os Toyota AA volt Toyoda Kiicsiro első szeméylautója, amikor átnyergelt szövőszékek gyártásáról az autóiparra. A design a Chrysler Airflowt követi
Az 1936-os Toyota AA volt Toyoda Kiicsiro első szeméylautója, amikor átnyergelt szövőszékek gyártásáról az autóiparra. A design a Chrysler Airflowt követi
Fotó megosztása:
Gyermekeknek szánt autók is láthatók a kollekcióban, de nem mondanám játéknak őket
Gyermekeknek szánt autók is láthatók a kollekcióban, de nem mondanám játéknak őket
Fotó megosztása:
Egy igazán custom built gépezet, ahogy erre mondják. 2016-os
Egy igazán custom built gépezet, ahogy erre mondják. 2016-os
Fotó megosztása:
A BMW Alphát egy 1991-es K75 technikájára építette a Utah-állambeli Mark Atkinson. A design Mehmet Doruk Erdem érdeme
A BMW Alphát egy 1991-es K75 technikájára építette a Utah-állambeli Mark Atkinson. A design Mehmet Doruk Erdem érdeme
Fotó megosztása:
Érdekes animáció mutatja, hogyan lesz versenygép egy utcai sportautóból illetve sporkupéból. Az új 8-as BMW-n kívül választható 911, Ferrari 488, Corvette C7 is
Érdekes animáció mutatja, hogyan lesz versenygép egy utcai sportautóból illetve sporkupéból. Az új 8-as BMW-n kívül választható 911, Ferrari 488, Corvette C7 is
Fotó megosztása:
Egy tévéműsorból ismert Amerika-szerte ez az 1964-es Chevy Impala Gipsy Rose. Ez nem az eredeti, hanem a balesetes autó mintájára készült utánzat, 150 festett rózsával
Egy tévéműsorból ismert Amerika-szerte ez az 1964-es Chevy Impala Gipsy Rose. Ez nem az eredeti, hanem a balesetes autó mintájára készült utánzat, 150 festett rózsával
Fotó megosztása:
Ferrari-versenyautók karosszériáját készítette a neves olasz Scaglietti-stúdió. De ez nem Ferrari
Ferrari-versenyautók karosszériáját készítette a neves olasz Scaglietti-stúdió. De ez nem Ferrari
Fotó megosztása:
Milyen Ferrari is ez? Semmilyen, mert ez egy Scaglietti-karosszériás Corvette 1959-ből. A Chevrolet Corvette Italia az olasz telivérek szépségét és a nagyszériás amerikai autók megbízhatóságát társította volna egy exkluzív kis szériában, de a General Motors nem támogatta a projektet
Milyen Ferrari is ez? Semmilyen, mert ez egy Scaglietti-karosszériás Corvette 1959-ből. A Chevrolet Corvette Italia az olasz telivérek szépségét és a nagyszériás amerikai autók megbízhatóságát társította volna egy exkluzív kis szériában, de a General Motors nem támogatta a projektet
Fotó megosztása:
Giovanni Michelotti tervezte a Prince Skylyne Sportot. Az összes Michelotti-Skylyne-ból kb. 300 készült, motorja 91 lóerős
Giovanni Michelotti tervezte a Prince Skylyne Sportot. Az összes Michelotti-Skylyne-ból kb. 300 készült, motorja 91 lóerős
Fotó megosztása:
Mazda R130 Luce 1969-ből. Az egyetlen elsőkerék-hajtású Mazda Wankel-motorral
Mazda R130 Luce 1969-ből. Az egyetlen elsőkerék-hajtású Mazda Wankel-motorral
Fotó megosztása:
A brit Cosworth munkája a Chevrolet Cosworth Vega 16 szelepes, 110 lóerős DOHC négyhengerese. 1975-ben és 1976-ban készült, 3508 készült belőle
A brit Cosworth munkája a Chevrolet Cosworth Vega 16 szelepes, 110 lóerős DOHC négyhengerese. 1975-ben és 1976-ban készült, 3508 készült belőle
Fotó megosztása:
Vagány roadster a Datsun 1600 Roadster. 96 lóerős. A brit MG- és Triumph-modelleknek teremtett némi konkurenciát
Vagány roadster a Datsun 1600 Roadster. 96 lóerős. A brit MG- és Triumph-modelleknek teremtett némi konkurenciát
Fotó megosztása:
A Herbie-filmek felújításakor forgattak ezzel az autóval. Lindsey Lohan vezette ezt a 200 lóerős, versenyautóvá átépített példányt
A Herbie-filmek felújításakor forgattak ezzel az autóval. Lindsey Lohan vezette ezt a 200 lóerős, versenyautóvá átépített példányt
Fotó megosztása:
A 2 Fast, 2 Furious filmben szerepelt ez a kompreszorral 340 lóerőre felhúzott Honda S2000
A 2 Fast, 2 Furious filmben szerepelt ez a kompreszorral 340 lóerőre felhúzott Honda S2000
Fotó megosztása:
Ez volt az első átépített DeLorean DMC-12 a Vissza a jövőbe c. filmhez
Ez volt az első átépített DeLorean DMC-12 a Vissza a jövőbe c. filmhez
Fotó megosztása:
A filmsorozat rahjongói restaurálták az autót
A filmsorozat rahjongói restaurálták az autót
Fotó megosztása:
Évtizedekig a Universal filmgyártó vállalat attrakciójaként szolgált
Évtizedekig a Universal filmgyártó vállalat attrakciójaként szolgált
Fotó megosztása:
Ez nem replika, tényleg Michael J. Fox vezette
Ez nem replika, tényleg Michael J. Fox vezette
Fotó megosztása:
A fluxuskondenzátor is visszakerült az autóba a felújítás során
A fluxuskondenzátor is visszakerült az autóba a felújítás során
Fotó megosztása:
Ez nem eredeti Duesenberg, Leonardo DiCaprio használta a 2013-as Teh Great Gatsby c. filmben. V8-as Ford-motorja van, sokkal egyszerűbb és gyorsabb ezzel forgatni, mint valódi oldtimerrel
Ez nem eredeti Duesenberg, Leonardo DiCaprio használta a 2013-as Teh Great Gatsby c. filmben. V8-as Ford-motorja van, sokkal egyszerűbb és gyorsabb ezzel forgatni, mint valódi oldtimerrel
Fotó megosztása:
Steve McQueen hatalmas király volt a Bullittban
Steve McQueen hatalmas király volt a Bullittban
Fotó megosztása:
Be lehet ülni ebbe a For T Modelbe. Ez hozta el az autós mobilitást a legtöbb amerikai családnak
Be lehet ülni ebbe a For T Modelbe. Ez hozta el az autós mobilitást a legtöbb amerikai családnak
Fotó megosztása:
1955-ös a Mercury D-528 tanulmányautó
1955-ös a Mercury D-528 tanulmányautó
Fotó megosztása:
Egyik oldalon a tankot, másik oldalon a pótkereket rejti a kidudorodó hátsó sárvédő
Egyik oldalon a tankot, másik oldalon a pótkereket rejti a kidudorodó hátsó sárvédő
Fotó megosztása:
Belső használatra készült tanulményautó volt, de később filmszerepet kapott
Belső használatra készült tanulményautó volt, de később filmszerepet kapott
Fotó megosztása:
Körülbelül 130 lóerős
Körülbelül 130 lóerős
Fotó megosztása:
Álomautónak szánta a Chrysler leányvállalata
Álomautónak szánta a Chrysler leányvállalata
Fotó megosztása:
1954-es a Ghia-karosszériás Plymouth Explorer
1954-es a Ghia-karosszériás Plymouth Explorer
Fotó megosztása:
Egyetlen példány készült belőle
Egyetlen példány készült belőle
Fotó megosztása:
Nem Facel Vega. Bertone-karosszériás a Dodge Storm Z-250 Bertone
Nem Facel Vega. Bertone-karosszériás a Dodge Storm Z-250 Bertone
Fotó megosztása:
Csővázra épült, versenyautónak és utcai sportkocsinak
Csővázra épült, versenyautónak és utcai sportkocsinak
Fotó megosztása:
Lecsavarozható a túrakarosszéria, a helyét üvegszála, sokkal könnyebb kasztni váltja le, ha versnypályán megy vele a tulaj. Magas gyártási költségei miatt nem született belőle kis széria sem
Lecsavarozható a túrakarosszéria, a helyét üvegszála, sokkal könnyebb kasztni váltja le, ha versnypályán megy vele a tulaj. Magas gyártási költségei miatt nem született belőle kis széria sem
Fotó megosztása:
Kevesebb alkatrésszel könnyebb és gyorsabb a hot rod. Ez kb. 160 lóerős és elvileg 220-at megy
Kevesebb alkatrésszel könnyebb és gyorsabb a hot rod. Ez kb. 160 lóerős és elvileg 220-at megy
Fotó megosztása:
Sokan építettek egyedi, gyors autót a II- világháború után fellélegző Egyesült Államokban. Ez egy 1927-es Ford T-modelből készült
Sokan építettek egyedi, gyors autót a II- világháború után fellélegző Egyesült Államokban. Ez egy 1927-es Ford T-modelből készült
Fotó megosztása:
A zebramintás szőrzet egy 1965-ös Ford Mustangon feszít
A zebramintás szőrzet egy 1965-ös Ford Mustangon feszít
Fotó megosztása:
1973-as ez az AMC Jeep CJ-5
1973-as ez az AMC Jeep CJ-5
Fotó megosztása:
Csak 1973-ben készült ez a Super Jeep kivitel
Csak 1973-ben készült ez a Super Jeep kivitel
Fotó megosztása:
4982 köbcentis V8-as motor van benne
4982 köbcentis V8-as motor van benne
Fotó megosztása:
Divatos autót keresőknek szánta az AMC ezt a kipucolt, 150 lóerős dzsipet
Divatos autót keresőknek szánta az AMC ezt a kipucolt, 150 lóerős dzsipet
Fotó megosztása:
Egy kabrió a C3-as Corvette-ből
Egy kabrió a C3-as Corvette-ből
Fotó megosztása:
Suzuki LJ20 Jimny 1972-ből. Nem volt egy gyors autó a 360 köbcentis, kétütemű motorral
Suzuki LJ20 Jimny 1972-ből. Nem volt egy gyors autó a 360 köbcentis, kétütemű motorral
Fotó megosztása:
Kólásüveg formájú a harmadik generációs Vette
Kólásüveg formájú a harmadik generációs Vette
Fotó megosztása:
Egy James Bond-filmben szerepelt a nyitható tetős Toyota 2000GT
Egy James Bond-filmben szerepelt a nyitható tetős Toyota 2000GT
Fotó megosztása:
Káprázatos ritkaság ez is
Káprázatos ritkaság ez is
Fotó megosztása:
Összesen két kupé lényegült át kabrióvá a Csak kétszer élsz c. film kedvéért
Összesen két kupé lényegült át kabrióvá a Csak kétszer élsz c. film kedvéért
Fotó megosztása:
Villám McQueen, eredetiben. A gyermekek imádták
Villám McQueen, eredetiben. A gyermekek imádták
Fotó megosztása:
Ilyen egy hajtáslánc - szemlélteti az ábra
Ilyen egy hajtáslánc - szemlélteti az ábra
Fotó megosztása:
V8 hajtja a hátsó kerekeket, ez a standard
V8 hajtja a hátsó kerekeket, ez a standard
Fotó megosztása:
Ugye senki nem követi azt a tévhitet, hogy a Dodge Viper teherautó-motort kapott? Ez a 8,0 literes V10 nagyon más, mint ami a Dodge Ram pickupban szolgált
Ugye senki nem követi azt a tévhitet, hogy a Dodge Viper teherautó-motort kapott? Ez a 8,0 literes V10 nagyon más, mint ami a Dodge Ram pickupban szolgált
Fotó megosztása:
Az európai szupersportatk vetélytársának szánta gyártója az 1978-as Dome Zerót. Motorja a Datsun Fairlady Z280 szívós sorhatja, 143 lóerővel
Az európai szupersportatk vetélytársának szánta gyártója az 1978-as Dome Zerót. Motorja a Datsun Fairlady Z280 szívós sorhatja, 143 lóerővel
Fotó megosztása:
Az autógyártás működését is bemutatja a múzeum. Stílusosan, egy Maserati Levantén látható a házasság, a karosszéria és a hajtáslánc násza
Az autógyártás működését is bemutatja a múzeum. Stílusosan, egy Maserati Levantén látható a házasság, a karosszéria és a hajtáslánc násza
Fotó megosztása:
Címlapsztori volt
Címlapsztori volt
Fotó megosztása:
3,5 literes V8 tombol a vezető mögött
3,5 literes V8 tombol a vezető mögött
Fotó megosztása:
Ez az utcai verzió a Nissan R390 GT1-ből
Ez az utcai verzió a Nissan R390 GT1-ből
Fotó megosztása:
220-at megy, mérföld/órában. Ez 352 km/óra, ami irreálisan sokanak tűnik csupán 344 lóerővel, ami a táblán szerepel
220-at megy, mérföld/órában. Ez 352 km/óra, ami irreálisan sokanak tűnik csupán 344 lóerővel, ami a táblán szerepel
Fotó megosztása:
3,5 literes V8 tombol a vezető mögött
3,5 literes V8 tombol a vezető mögött
Fotó megosztása:
Kérészéletű volt a GM első villanyautója, a GM EV1
Kérészéletű volt a GM első villanyautója, a GM EV1
Fotó megosztása:
1117 készült belőle, de 4a db menekölt csak meg a bezúzástól
1117 készült belőle, de 4a db menekölt csak meg a bezúzástól
Fotó megosztása:
Kényelmes, gyors, korrekt hatótávú, jól használható villanyautó volt
Kényelmes, gyors, korrekt hatótávú, jól használható villanyautó volt
Fotó megosztása:
Karosszériája műanyag, áramvonalassága kimagasló
Karosszériája műanyag, áramvonalassága kimagasló
Fotó megosztása:
Ebben van a Tesla Model S hajtáslánca
Ebben van a Tesla Model S hajtáslánca
Fotó megosztása:
A P85D alváza
A P85D alváza
Fotó megosztása:
1987-es a Mana La, neve azt jelenti, hogy a nap ereje hawaii nyelven. A nap mellett a szél hajtóerejeti kihasználta speciális karosszériájával. 136 km/ó a villanyautó végsebessége
1987-es a Mana La, neve azt jelenti, hogy a nap ereje hawaii nyelven. A nap mellett a szél hajtóerejeti kihasználta speciális karosszériájával. 136 km/ó a villanyautó végsebessége
Fotó megosztása:
Tökös a Nisan Skyline 2000 GT-X Kenmeri
Tökös a Nisan Skyline 2000 GT-X Kenmeri
Fotó megosztása:
552 lóerőt kellene itt uralni
552 lóerőt kellene itt uralni
Fotó megosztása:
Főleg hölgyek szerették a csendes és egyszerűen használható Detroit Electric villanyautót. A benzines kocsik akkor önindító nélküli ördögszekerek voltak. A Model 61 Brougham 1915-ös
Főleg hölgyek szerették a csendes és egyszerűen használható Detroit Electric villanyautót. A benzines kocsik akkor önindító nélküli ördögszekerek voltak. A Model 61 Brougham 1915-ös
Fotó megosztása:
Motorja a turbós sorhatos RB26DETT a Sklyline-ból
Motorja a turbós sorhatos RB26DETT a Sklyline-ból
Fotó megosztása:
4,7 literes és 306 lóerős a V8 a GT40-ben, 5,3 mp a gyorsulása 0-ról 100-ra, ami űridő volt az 1960-as évek végén. A mai Ford GT versenyautónak készüt, abból lett utcai sportkocsi is, hogy idulhasson az FIA GT-versenyeken, pl. Le Mans-ban, ahol győzött is
4,7 literes és 306 lóerős a V8 a GT40-ben, 5,3 mp a gyorsulása 0-ról 100-ra, ami űridő volt az 1960-as évek végén. A mai Ford GT versenyautónak készüt, abból lett utcai sportkocsi is, hogy idulhasson az FIA GT-versenyeken, pl. Le Mans-ban, ahol győzött is
Fotó megosztása:
Balra van a Ford GT40 Mark III, amely a 40 hüvlyek magas, háromszoros Le Mans-győztes versenyautó utcai változata
Balra van a Ford GT40 Mark III, amely a 40 hüvlyek magas, háromszoros Le Mans-győztes versenyautó utcai változata
Fotó megosztása:
1993-ra újjászületett a Toyota Supra. A The fast and the furious filmek előtt is nagy sztár volt
1993-ra újjászületett a Toyota Supra. A The fast and the furious filmek előtt is nagy sztár volt
Fotó megosztása:
Bődületes tuningautók készültek belőle, ennek állít emléket a Petersen Autómúzeum
Bődületes tuningautók készültek belőle, ennek állít emléket a Petersen Autómúzeum
Fotó megosztása:
1966-os a Nissan Sylvia CSP311
1966-os a Nissan Sylvia CSP311
Fotó megosztása:
90 lóerős, 1600-oas motor hajtja a kecses kupé hátsó kerekeit
90 lóerős, 1600-oas motor hajtja a kecses kupé hátsó kerekeit
Fotó megosztása:
Formatervezői között a BMW 507 és a Datsun Fairlady/Nissan 240-280Z formatervezője, Albrecht Goertz is ott volt
Formatervezői között a BMW 507 és a Datsun Fairlady/Nissan 240-280Z formatervezője, Albrecht Goertz is ott volt
Fotó megosztása:
1967-ből származik a Honda N600. A kisautó volt az első amerikai exportmodell, de nagyon nem a helyi piac igényei szerint készült. A Hondák csak az 1970-es évek elején, az olajválsággal és a benzin drágulásával találták meg vevőkörüket. Háttérben az 196-as Mazda R360 kupé
1967-ből származik a Honda N600. A kisautó volt az első amerikai exportmodell, de nagyon nem a helyi piac igényei szerint készült. A Hondák csak az 1970-es évek elején, az olajválsággal és a benzin drágulásával találták meg vevőkörüket. Háttérben az 196-as Mazda R360 kupé
Fotó megosztása:
Bármibe lefogadtam volna, hogy ez egy Renault 4CV. Pedig ez az 1962-es autó a Hino Renault PA62, a 4 CV licencáltozata. A II. világháború után a japán autógyártók, saját termékek híján, licencmodellek gyártásával is igyekeztek kielégíteni az autók iránt megugró keresletet és így futtatták fel a tömegtermelést, később áttérve saját konstrukciókra és sokban tökéletesítve a gyártástechnológiát
Bármibe lefogadtam volna, hogy ez egy Renault 4CV. Pedig ez az 1962-es autó a Hino Renault PA62, a 4 CV licencáltozata. A II. világháború után a japán autógyártók, saját termékek híján, licencmodellek gyártásával is igyekeztek kielégíteni az autók iránt megugró keresletet és így futtatták fel a tömegtermelést, később áttérve saját konstrukciókra és sokban tökéletesítve a gyártástechnológiát
Fotó megosztása:
Ki ne ismerné fel a gyönyörű Mazda Cosmo Sportot? Wankel-motoros álomautó
Ki ne ismerné fel a gyönyörű Mazda Cosmo Sportot? Wankel-motoros álomautó
Fotó megosztása:
1955-ös a Suzuki Suzulight SF. A japán autóipart alapjaiban meghatározó kei-kisautó-szabályzat szerint épült 360 köbcentis motorral. Ez volt a motorkerékpárokat gyártó Suzuki első autója
1955-ös a Suzuki Suzulight SF. A japán autóipart alapjaiban meghatározó kei-kisautó-szabályzat szerint épült 360 köbcentis motorral. Ez volt a motorkerékpárokat gyártó Suzuki első autója
Fotó megosztása: