Télen többek között az autóban található folyadékok okozhatnak komoly gondot.
Téli szélvédőmosó, ami fagyálló, de ne nevezzük így!
Érdemes odafigyelni az autókhoz használt szélvédőmosókra, ugyanis ha nem megfelelőek, a folyadék megfagyva szétrepesztheti a folyadéktartályt és a vízcsöveket, valamint a szélvédőre fagyva balesetveszélyes helyzetet okozhat. A téli folyadéknál a legfontosabb, hogy ne fagyjon bele a fúvókákba, de nem utolsó szempont az sem, hogy mennyire habzik a lé. A drágább levekben a fő összetevő etil- és izopropil alkoholokon kívül egyéb anyagokat is találunk. Van, amibe a gumilapátok élettartamát növelő glicerin kerül, vannak antisztatikus adalékanyagok, illetve korom-, só-, és zsíroldó hatásúak is.
Fagyálló a hűtőben
A hűtőrendszerben, motorblokkban keringő hűtőfolyadék többnyire etilén-glikol, víz és korróziógátló adalékanyagok keveréke. Feladata a motor hőfeleslegének elvezetése, a hő átadása a fűtőradiátornak. Megfelelő keringés nélkül felborul az egyensúly, a motor akár fagyos időben is túlmelegedhet, miközben az utasok vacognak. Bármelyik benzinkúton ellenőrzi nekünk a kutas egy refraktométer nevű műszerrel, hány fokig vagyunk jók – a nagyáruházakban kapható, fokolószerű sűrűségmérő szettet nem érdemes megvenni, pontosságuk megkérdőjelezhető.
Szélsőséges esetben, ha egy csepp fagyálló sincs a motorban, és tömbbé fagy a víz, akkor előfordulhat a horrorfilmekbe illő motorblokkhasadás, ám erre a rémes eseményre igen kicsi az esély. Főképp mert nagy bajban ott vannak a blokk oldalába helyezett fagydugók. Ezek a blokk anyagánál jóval vékonyabbak, így előbb engednek a fagyott víz térfogat növekedésének, cseréjük pedig filléres tétel.
De ez is ritkaságszámba megy, mivel a betöltött folyadék jellemzően kásásra fagy, nem tesz kárt az alkatrészekben, blokkban, hűtésrendszer elemeiben, viszont tökéletesen el tudja állni a még folyékony hűtőkvíz útját a keringési körben. Ekkor következik be a télen váratlanul ható túlmelegedés, ilyenkor a figyelmetlen autós könnyen megfőzheti a motorját.