A Citroën, pontosabban a PSA, a Citroën-Peugeot (és most már -Opel)-konszern hatalmas fába vágta a fejszéjét: új márkát alapítottak. Méghozzá prémiummárkát, hiszen az egyre inkább újrapolarizálódó mai világgazdaságban nagyon sok a gazdag, újgazdag autóvásárló, aki nem ül be akármibe, csak abba, ami nem csak jó, elég drága is az ő kényes ízlésének.
Ez a márka a DS. Az egykori ikonikus modell, az ötvenéves Istennő (a francia déesse szóból) nevét felhasználva jönnek ki már nem Citroën DS, csak DS márkanév alatt a PSA-platformokra építkező, de nagyon igényes külső-belső kialakítású, számos hozzáadott szolgáltatást kínáló új típusok. 2009-től jelent meg a jelzés a Citroen modelleken, majd a DS 3, DS 4, DS5, a ráncfelvarrások során Citroen nevet elhagyva alakultak át szimplán DS-szé néhány éve. 2014-ben Kínában mutatkozott be a DS 6, amelynek már nem volt Citroen a felmenői között sem.
Most pedig hozzánk is megérkezett az első önálló modell, a DS7 Crossback és vele az első DS-szalon is.
Az új budapesti DS-szalon, hivatalos nevén DS-Store egyelőre azért nem szakadt el a gyökerektől, az eladótér a Citroën- és Peugeot-szalonnal egy épületben várja a vevőket az André Citroënről elnevezett utcában (Nagykőrösi út, M5 bevezető mellett)
Az új budapesti DS-szalon, hivatalos nevén DS-Store egyelőre azért nem szakadt el a gyökerektől, az eladótér a Citroën- és Peugeot-szalonnal egy épületben várja a vevőket az André Citroënről elnevezett utcában (Nagykőrösi út, M5 bevezető mellett)
Fotó megosztása:
Egyelőre a kifutó DS3 és a vadiúj DS7 Crossback jelenti a DS márkát
Egyelőre a kifutó DS3 és a vadiúj DS7 Crossback jelenti a DS márkát
Fotó megosztása:
Egy kicsit semmilyen összhatás de csodás részletek: ez a DS7 Crossback
Egy kicsit semmilyen összhatás de csodás részletek: ez a DS7 Crossback
Fotó megosztása:
DS-ek, új gazdára várva
DS-ek, új gazdára várva
Fotó megosztása:
A DS-szalon egzotikuma a virtuális konfigurátor
A DS-szalon egzotikuma a virtuális konfigurátor
Fotó megosztása:
DS Store by night
DS Store by night
Fotó megosztása:
Az apró részletek tényleg csodásak: a menetjelző fény a márka jellegzetes rombuszaival van megszaggatva
Az apró részletek tényleg csodásak: a menetjelző fény a márka jellegzetes rombuszaival van megszaggatva
Fotó megosztása:
Alapáras Alcantara-belső: szerintem a legjobb, amit kapni lehet
Alapáras Alcantara-belső: szerintem a legjobb, amit kapni lehet
Fotó megosztása:
Feláras bőrbelső
Feláras bőrbelső
Fotó megosztása:
Hamarosan érkezik az ébenfával dekorált csúcs-belső
Hamarosan érkezik az ébenfával dekorált csúcs-belső
Fotó megosztása:
Még az idén jön az 50 km-es elektromos hatótávú E-Tense kivitel a DS7 Crossback-ből
Még az idén jön az 50 km-es elektromos hatótávú E-Tense kivitel a DS7 Crossback-ből
Fotó megosztása:
Ez már saját kép: egy fullos, Opera berendezésű DS7
Ez már saját kép: egy fullos, Opera berendezésű DS7
Fotó megosztása:
Ajtóbelső
Ajtóbelső
Fotó megosztása:
Nem rossz, de van egy kis befejezetlen, tanulményautós, kisipari bukéja
Nem rossz, de van egy kis befejezetlen, tanulményautós, kisipari bukéja
Fotó megosztása:
Az 508 (és 3008, 5008) váltókarja
Az 508 (és 3008, 5008) váltókarja
Fotó megosztása:
Az érintőképernyős HMI nem is olyan rossz. Hiányzik pár dedikált gomb azért, de sokkal jobb, mint egy standard Citroen
Az érintőképernyős HMI nem is olyan rossz. Hiányzik pár dedikált gomb azért, de sokkal jobb, mint egy standard Citroen
Fotó megosztása:
Hátsó klímakonzol a DS7-ben
Hátsó klímakonzol a DS7-ben
Fotó megosztása:
Gyönyörű a hátsó lámpa, bár nagyon hasonlít az Audi A7-ére
Gyönyörű a hátsó lámpa, bár nagyon hasonlít az Audi A7-ére
Fotó megosztása:
Opera: a kiviteleket DS-ül "inspiration"-nek nevezik
Opera: a kiviteleket DS-ül "inspiration"-nek nevezik
Fotó megosztása:
Az ülések kényelmesek, masszíroznak is, hűtenek-fűtenek
Az ülések kényelmesek, masszíroznak is, hűtenek-fűtenek
Fotó megosztása:
17,7 milliós tesztautó: kell emészteni, de végülis jogos
17,7 milliós tesztautó: kell emészteni, de végülis jogos
Fotó megosztása:
DS7 a magyar valóságban
DS7 a magyar valóságban
Fotó megosztása:
DS7 a magyar valóságban
DS7 a magyar valóságban
Fotó megosztása:
Még az idén jön az 50 km-es elektromos hatótávú E-Tense kivitel a DS7 Crossback-ből
A PSA EMP-2 legókészletéből összerakott autó a Peugeot 5008 és a hamarosan érkező Citroën C5 Aircross kétpetéjű ikre, amelyet már alapáron nagyon látványosan dekoráltak. Kellő felárért pedig a legnemesebb prémiumautók anyagválasztékát és minőségérzetét jó sok francia divatkellékkel ötvöző felszereltséggel veheti meg a Kedves Vevő.
És hogy hol? Az M5 bevezetőjén, a Nagykőrösi út elején, a mini-Eiffel-torony mellett. Egyelőre ez az egyetlen DS-szalon az országban, de később, ha bejön az üzleti modell, nyílhatnak majd új márkakereskedések is, akár (elviekben) az anyacég egyéb márkáitól függetlenül is.
Na de kit is céloz meg pontosan a DS? Erre konkrétan rákérdeztünk: a PSA nem elsősorban a Citroën- vagy Peugeot-vásárlók leggazdagabb rétegére számít, hanem relatíve jó árazással a nagy múltú presztízsmárkák vásárlóira lő. A DS7 Aircross nagyjából a BMW X2, az Audi Q3 árszintjére belőve egy kategóriával nagyobb méretet kínál, olyan szolgáltatásokkal (motoros hátsó üléstámla-döntés, masszázsfotel elöl, éjjellátó berendezés, öt éven és 100 ezer kilométeren át ingyenes szervizszolgáltatás, amelyben az időszakos karbantartás idején a szervizbe és visszaszállítás is benne van!), amelyek valóban csak a prémiummárkákra jellemzőek.
A DS7 Crossback árlistája az elég érdekes, 1,2 literes, háromhengeres 130 lovas benzinessel és kézi váltóval indul, de ilyet alighanem senki nem vesz majd. Az értékesítés törzsét a kétliteres dízel és az 1,6-os turbó adja majd, nyolcfokozatú automatával és vélhetőleg sok-sok-sok extrával.
Egyelőre a kifutó DS3 és a vadiúj DS7 Crossback jelenti a DS márkát
A DS-szalon egzotikuma a virtuális konfigurátor
A DS7 Crossbackről markánsabb véleményt majd a rendes teszt után közlünk, de a mai (tegnapi) bemutatón lenyomott pár tucat kilométer azért jó volt arra, hogy megállapítsuk: ez tényleg nem egy hétköznapi autó. Az útfelszínt letapogató és a felfüggesztés keménységét a látottak alapján beállító futómű-szabályzás eddig csak az S-Merci sajátja volt, a hiperintelligens sávtartót, amely a sávnak azon a részén tartja a kocsit, ahol a vezető szeretné, pedig még nem láttuk semmilyen más autóban sem.
Alapáras Alcantara-belső: szerintem a legjobb, amit kapni lehet
Feláras bőrbelső, kicsit befejezetlen érzettel
Hamarosan érkezik az ébenfa-berakásos csúcsbelső
A DS egy marha nagy, lilásan csillogó LED-fényszórókkal megvilágított kérdőjel egyelőre. A termék és az árazás igazából rendben van, a francia (és a kínai) piacon szerintem eleve komoly helyzeti előnnyel indul a márka a versenyben. Hogy nálunk és a BMW-Merci-Audi szentháromsággal hagyományosan eleve beoltott nyugat-európai piacokon mi lesz a brand sorsa – ezt pedig majd az idő dönti el.