Tudtam én, hogy ez lesz, tudtam, hogy a Citroën nem hagyja szó nélkül, hogy a divatmajmok elvették a kedvenc játékát. Az egyterű, az MPV: a Xsara Picasso óta ebben a műfajban verhetetlen volt a márka. Aztán jött a SUV-láz, és az emberek nem akartak többé kényelmes, tágas, világos belterű családi utazódobozokat. Terepjárókat akartak. Vagyis hát azt hitték, hogy azt akarnak. De persze hiányzott nekik a tér, a fény, a variálhatóság. Ezt próbálja most visszaadni nekik, nekünk a Citroën, de úgy, hogy azért a visszakapott kecske mellett a káposzta, a rossz úton, enyhe terepen is megmaradó használhatóság is megmaradjon.
Egy 1924-es veterán a történelmi emlékek felidézésére - mögötte pedig az új modell, a C5 Aircross
Egy 1924-es veterán a történelmi emlékek felidézésére - mögötte pedig az új modell, a C5 Aircross
Fotó megosztása:
4,5x1,87x1,67 méter
4,5x1,87x1,67 méter
Fotó megosztása:
23 cetnis a hasmagasság, komoly terepjárók irigykedhetnek rá. (Toyota Land Cruiser Prado: 22,5 centi)
23 cetnis a hasmagasság, komoly terepjárók irigykedhetnek rá. (Toyota Land Cruiser Prado: 22,5 centi)
Fotó megosztása:
Csak ötszemélyes kivitelben és csak fronthajtással kapható
Csak ötszemélyes kivitelben és csak fronthajtással kapható
Fotó megosztása:
Tipikus mai Citroën, kiváló minőségérzettel a csúcsváltozatba
Tipikus mai Citroën, kiváló minőségérzettel a csúcsváltozatba
Fotó megosztása:
Három különálló ülés a hátsó traktusban
Három különálló ülés a hátsó traktusban
Fotó megosztása:
2020-ban jön a konnektotos hibrid, 225 lóerővel, 50 km-es elektromos hatótávval
2020-ban jön a konnektotos hibrid, 225 lóerővel, 50 km-es elektromos hatótávval
Fotó megosztása:
Citroën-arculat régen
Citroën-arculat régen
Fotó megosztása:
Citroën-arculat ma
Citroën-arculat ma
Fotó megosztása:
A legolcsóbb kivitelben nem, de a többiben ott feszít az ülésen eg puha szivacsréteg
A legolcsóbb kivitelben nem, de a többiben ott feszít az ülésen eg puha szivacsréteg
Fotó megosztása:
Hatalmas a csomagtér
Hatalmas a csomagtér
Fotó megosztása:
Abszolút up-to-date vezetéstámogatásban a C5 Aircross
Abszolút up-to-date vezetéstámogatásban a C5 Aircross
Fotó megosztása:
Motorválaszték: 1,2 vagy 1,6 literes benzines, 1,5 vagy 2,0 literes dízel
Motorválaszték: 1,2 vagy 1,6 literes benzines, 1,5 vagy 2,0 literes dízel
Fotó megosztása:
Bevezető ár
Bevezető ár
Fotó megosztása:
A gazdagabban felszerelt kivitelek felárai
A gazdagabban felszerelt kivitelek felárai
Fotó megosztása:
A Citroën webmúzeuma: http://citroenorigins.hu/hu-en
A Citroën webmúzeuma: http://citroenorigins.hu/hu-en
Fotó megosztása:
Jubileumi modell a bronzszínű kiegészítőkkel feldobott C3
Jubileumi modell a bronzszínű kiegészítőkkel feldobott C3
Fotó megosztása:
Köszönjük a figyelmet - hamarosan jövünk a teszttel!
Köszönjük a figyelmet - hamarosan jövünk a teszttel!
Fotó megosztása:
4,5×1,87×1,67 méter
23 centis a hasmagasság, komoly terepjárók irigykedhetnek rá. (Toyota Land Cruiser Prado: 22,5 centi)
A C5 Aircross egy ötszemélyes kompakt crossover, olyan autók vetélytársa, mint a Mazda CX-5, a Ford Kuga, vagy (és ebben nincs semmi blaszfémia, ha a csúcsfelszereltségben tapasztalható minőségérzetet, komfortot, látványt nézzük) a Mercedes GLC, a BMW X3 vagy a Lexus NX. A C5 Aircross a prémium kompakt SUV-kkel összemérve sem marad alul, egy dolgot kivéve: ez a kocsi nem rendelhető összkerékhajtással. Egyelőre.
Felcsigáztuk a Kedves Olvasót? Hát ez most így marad: bővebb beszámolót a kocsiról majd a tesztautó kézhez kaparintása és alapos kipróbálása után közlünk. A nemzetközi bemutató után már úgyis beszámoltunk az első vezetési élményekről, a hazai piaci bevezetésről pedig elég lesz most ez a néhány adat motorkínálatról, árakról, külcsínről, belbecsről – képekben:
Motorválaszték: 1,2 vagy 1,6 literes benzines, 1,5 vagy 2,0 literes dízel
Bevezető ár
A gazdagabban felszerelt kivitelek felárai
Csak ötszemélyes kivitelben és csak fronthajtással kapható
Tipikus mai Citroën, kiváló minőségérzettel a csúcsváltozatba
Három különálló ülés a hátsó traktusban
A C5 Aircross nem csak egy új modell a márka történetében. Ez az az autó, amellyel a Citroën megünnepli századik születésnapját! Bizony, 1918-ban készült el az első Citroën modell, egy tíz lóerős, kurblis indítású autó, amely azért már megelőlegezte a márka kényelemre kihegyezett hírnevét: dönthető üléstámlákkal (!) és tologatható ülésekkel (!!!) készült.
A Citroën az idei évben számos rendezvénnyel emlékezik meg a centenáriumról, de nem kell ahhoz a júniusra tervezett, 1000 veterán Citrommal végrehajtandó kirajzásra elmenni, hogy részünk lehessen az ünnepben. Ott van erre a jubileumi weboldal, a Citroën virtuális múzeuma, ahol, nahát: pont 100 emlékezetes Citroën modellről kaphatunk 3D-s képet és sok-sok infót, a Csendőr-filmek Meharijától egészen egy helikopterig.
A Citroën webmúzeuma: http://citroenorigins.hu/hu-en
Köszönjük a figyelmet – hamarosan jövünk a teszttel!