Kedves Olvasóink! Ma, 2019. április 2-án lett nagykorú a Vezess: pontosan 18 éve működik online autós magazinunk. Kis kezünk nagy munkája 2001. április másodikán indult nyilvánosan. A rajt lehetett volna elsején is, de annyi komolyság volt azért bennünk, hogy ne bolondok napjára időzítsük.
Babakötvény, kisfröccs, szavazati jog
Amikor valaki elmúlik 18 éves, a felnőttkorba lépéssel szavazati joghoz jut, büntethetővé válik, lejár a babakötvénye, bebocsáttatást nyer háromcsillagos filmekre, és ha van nála személyi, rituálisan megveheti az első kisfröccsöt a sarki krimóban.
18 év egy autós újság életében talán még nagyobb idő, mint saját életünkben. Volt az ülepünk alatt 50 ezres használt autó és negyedmilliárd forintnyi Rolls-Royce is, láttunk megérkezni és távozni autóimportőröket, megszületni új és csődbe menni évszázados hagyományú márkákat, megbukni jobb sorsra érdemes és diadalt aratni semmi különös autókat.
Ericcson T28, Nokia 3210
Kicsit másképp működött akkor az internet, érzésre a Vezesst finanszírozó 500 fős SAP-cégnek volt annyi sávszélessége, amivel ma a 4G-s mobilnet zúz. Táblagépről és okostelefonról szó sem volt, egész estét betöltő, katódsugárcsöves monitorok mögött ültünk, 3210-es Nokiáról hívtuk a T28-as Ericcsont és a ceruzealemekkel is működő Alcatel One Touch Easy-t.
Ketten vagyunk itt az induláskori csapatból. Nagy Gergő időközben pályát módosított, de Horváth Zsolt és jómagam már akkor is itt szorgoskodtunk, amikor a Vezess, pár hónap előkészítés után, működni kezdett. Az akkori befektető azért invesztált egy autós lapba, hogy a Vezess használtautó-keresőjének és akkoriban igen innovatív újautó-konfigurátorának látogatottságot teremtsen. A használtautó-hirdetési felület eltűnt, az újautó-konfigurátorról is lemondtunk, az újság viszont nagyon szépen szalad.
Torta helyett: így készült az ünnepi felirat
1,3 millióan olvassátok a Vezesst
2019. februárjában naponta átlagosan 170 431 egyedi látogatóval bizonyultunk a stabilan piacvezető magyar autós lapnak és abban ahónapban összesen 1,3 millió felhasználót értünk el. (A visszatérő olvasók egynek számítanak, ezért nem lehet a 170 ezret felszorozni a hónap napjaival.)
Dicső nagykorúságunkat egyelőre csak atomizáltan tudjuk megünnepelni, mert Földes Attila épp a turbómotoros Honda HR-V 1,5-öt vezeti, Gajdán Miklóst a Ford vitte el két napra, hogy új modelleket mutassanak be az Év Autója zsűri tagjainak. Főszerkesztőnk, Horváth Zsolt V8-as Lexus RCF Track Editionnel viaskodik fülig érő szájjal, megint más a 7600-ig forgatható, új motoros Mazda MX-5-tel szerez tapasztalatokat.
De ha egyszer összegyűltünk, akkor jön a pezsgőpukkantás! Cinzano és Martini a Lancia 037-en és S4-es Deltán cseperedő ralis brigádnak, Martini a Porsche-rajongóknak, Ferrari Brut az F1-es csapatnak. Köszönjük, hogy olvastok bennünket, hogy velünk vagytok! Mi maradunk és csináljuk tovább, reményeink szerint még sokszor 18 évig. Mert egykori szlogenünk ma is aktuális: Az autó eszköz, az autó üzlet, az autó élmény. Soha ilyen izgalmas, sokfelé elágazó korszaka nem volt még az autóiparnak.