Kevés autó passzol jobban a vagyonos családból származó vagy saját erőből jól kereső hölgyekhez, mint egy 4,5 méter körüli, enyhén emelt hasú crossover. A koncepciójában a DS4-et, a Kia Nirót, a Suzuki SX4 S-Crosst vagy a Mercedes GLA-t és a Q2-es Audit idéző újdonsággal a Lexus is belép abba a kategóriába, ahol hazánkban és Európa-szerte is kiugró a növekedési ráta. A Lexus UX promótálását az idei évben Weisz Fanni segíti.
GA-C padlólemez: C-HR-ből UX-be
Aki hozzám hasonlóan csak annyit tudott róla, hogy ő az a jeltolmács, aki karakán államfőnk ünnepi megnyilatkozásai során Áder János mellett kompromittálódik, nem ismeri eléggé az új márkanagykövetet. A Lexus-importőr sajtóközleménye szerint ő az egyik legnépszerűbb magyar fotómodell, akit szépségkirálynőként, esélyegyenlőségi aktivistaként, jótékonysági nagykövetként, majd az Ég, föld, férfi, nő című, Magyarország csodálatos tájait, hagyományait bemutató különleges útifilmsorozat műsorvezetőjeként zárt szívébe a lakosság.
Weisz Fanni korábban egy Toyota C-HR-t használt, így nem lesz neki ismeretlen a Lexus UX: a két autó azonos padlólemezre, a GA-C-re (Global Architecture, C-szegmens) épül, sok bennük a közös komponens. A hibridhajtás lényegi eleme, a benzines motor viszont más.
Mert az UX-ben már az új fejlesztésű, kétliteres négyhengeres van. Az autó sima benzines hajtással is megvásárolható, ebben az esetben a szívómotor 171 lóerős, de Kárpáti László, a magyarországi Lexust 2005 óta irányító márkavezető arra számít, hogy 95 százalék lesz a hibridarány. Erre jó esély van, mert az RX-ből hiába érhető el már 12 millió forinttól, egy mezítlábas dízel Q5 árszintjén a kétliteres, 245 lóerős turbós benzines, a márka vásárlói a hibridhez ragaszkodnak, hatmillió forinttal többért.
Hibrid vagy benzines és villanymotoros 4×4
Fontos érv mellettük a hibridhajtás elemeire, köztük a nikkel-fémhidrid akkumulátorra érvényes hibridgarancia, amely tíz évre vagy 200 000 km-es futásteljesítményre szól. A hosszú garancia és a német prémiummárkákénál jellemzően kisebb engedmények erősen megszilárdítják a hibrid Lexusok értéktartását.
A benzines UX200 gyorsulása 0-ról 100 km/órára 9,2 másodperc. Ennél fél másodperccel gyorsul jobban százra a 4×4-es, a hátsó kerekeit átmenetileg, kis teljesítményű villanymotorral hajtani képes UX250h 4WD, míg az elsőkerekes és hibridhajtású UX250h 8,5 mp alatt éri el a 100 km/órás sebességet. A hibrid hajtásrendszere 184 lóerős, az autó technikájáról, az új fejlesztésű benzines motorról, a fordulókörön is javító új erőátvitelről és más fejlesztésekről a menetpróbában írt a Vezess.
Szalon Debrecenben, márkaszerviz Halásztelken
Idén várhatóan 200 találhat gazdára Magyarországon a 4495 mm hosszú, 1840 mm széles és tetősínnel 1520 mm magas UX-ből. Az ES-sel szemben, amelyből a 100 darabos idei kontingenst pillanatok alatt eladták a márkakereskedések, a kompakt crossoverből van raktárkészlet. Így nem kell fél évnél is többet várni rá, legalábbis egyelőre.
Továbbra is komoly ellenérv a Lexusszal szemben, hogy nincs más prémiummárkákhoz mérhető kereskedő- és szervizhálózata itthon. A Nyugat-Dunántúl abszolút fehér folt a Toyota prémiummárkájának. Budapest és Szeged után a múlt héten megnyitott debreceni márkakereskedéssel legalább Kelet-Magyarországon javult a helyzet. A három szalont és szervizpontot összesen három márkaszerviz egészíti ki, a jól bejáratott monori mellett Kaposvárott és április végétől Halásztelken is.