A lehető legközelebbről követhettük végig Michelisz Norbert vasárnapi versenynapját a WTCR hungaroringi állomásán. A Hyundai versenyzője a pole pozíció délelőtti megszerzése után a dobogó második fokán ünnepelhetett hazai közönség előtt, de nem titkolta, hogy ennél kicsit többet szeretett volna.
Képriportunkban néhány ritkán látott kulisszatitkot mutatunk a versenyzés világából, és kiderül az is, milyen egy élménykör Michelisszel a Hungaroringen.
Michelisz autója a parc fermében, az időmérő megnyerése után. Rettentő szoros kvalifikáció volt, nyolc ezreden múlt, hogy Michelisz állhatott az első rajtkockába a főfutamon – pedig előzetesen senki nem gondolta volna, hogy a Hyundai labdába rúghat ezen a hétvégén
Naná, hogy mindenki Micheliszt szerette volna látni a garázsban az első rajtkocka megszerzése után. Minden évben őrület, ami a Hungaroringen van, de ezt a lehető legjobb értelemben kell érteni
Michelisz autója már a rajtrácson, a jól megérdemelt helyén. A legutolsó pillanatig végeznek rajta ellenőrzéseket a szerelők, minden jól megkomponált menetrend szerint zajlik
Michelisz a fordított rajtsorrendes második futamon belekeveredett egy ütközésbe, a szokásosnál is több ellenőrzést kellett végezni az autóján
Yann Ehrlacher autójával is csodát tettek a saját szerelői. A második futamon, nagyjából egy órával a kép elkészülte előtt ennek az autónak még ki volt törve a jobb első futóműve, de összerakták a főfutamra. Mit összerakták: Ehrlacher a harmadik helyen ért célba vele
Lehet, hogy a WTCR a túraautózás csúcsa, de sokszor itt is a legegyszerűbb módszerek a leghatásosabbak. Ha van kéznél egy kis szigszalag, az mindent megold
Na, oda is még egy kicsit, abból baj nem lehet. Gabriele Tarquini, Michelisz bajnoki címvédő csapattársa hálás lehet a ragacsozásért, a negyedik helyről indulva nyerte meg a futamot
Szerelői túlélőkészlet Michelisz autója mellett, teljesen hétköznapi felszerelésekkel
Csak semmi pánik, használták az ablakpucolót is
A versenyirányítás hivatalosan ugyan vizes pályásnak minősítette a futamot, de az eső csupán szemerkélt. A vizes pályára való gumik mindenkinél az állványokon maradtak, simán végig lehetett menni slickekkel a futamon
A rajt pillanata. Michelisz tavaly is szerzett egy pole pozíciót hazai közönség előtt, de a startja nem sikerült a legjobban, így a mellőle induló Tarquini azonnal, már a célegyenesben elment mellette
Ezúttal Esteban Guerrieri volt az, aki jobban kapta el a rajt pillanatát, már itt látszott, hogy Michelisz bajban lesz. Az argentin simán meg is előzte a magyar pilótát, aztán elment mellette Tarquini is – mintha kísértett volna a múlt
Guerrieri előbb a Honda-motor átmeneti, váratlan kihagyása miatt Tarquinivel és Michelisszel szemben is pozíciót veszített, majd három körrel a leintés előtt kicsúszott. Michelisz hiába állt a futam kétharmadán keresztül a második helyen, támadásra nem sok esélye volt Tarquini ellen, így ezúttal is meg kellett elégednie a második hellyel
A közönség ugyanúgy ünnepelt, mintha Michelisz nyert volna
A bokszutcában is sokan tapsoltak a kettős Hyundai-győzelemnek
Nem látszik rajta annyira, de Michelisz kicsit elkenődött a második hely miatt. Mellette Tassi Attila, aki szintén pontokat szerzett a három hungaroringi futamon
Tassi itt talán éppen azt magyarázza Michelisznek, hogy szerinte Rob Huff sportszerűtlenül bánt el vele a második futamon
Michelisz azt mondta, szerinte a rajtja nem is volt annyira rossz, csak rosszul jött ki a helyezkedésből. Szerette volna győzelemre váltani a pole-t, de aztán megszólalt a realista énje is ezzel a mondattal: „Vannak azért rosszabb dolgok is annál, mint felállni a dobogó második fokára a Hungaringen.” Tarquini azzal viccelődött, Norbi már biztos utálja amiatt, hogy mindig jól megy Magyarországon
Az i30 N Fastback nem versenyautó ugyan, de elég jó tempóra képes a Hungaroringen. Michelisz a szoros programja ellenére szakított időt néhány élménykörre is
A mindig mosolygós Micheliszen egy pillanatra sem érződött, hogy teher lenne számára a feladat, éppen ellenkezőleg
Menet közben sem spórolt a kedves szavakkal
Hogy milyen volt a kör egy olyan ember szerint, aki még sosem járt a Hungaroringen? Hát ilyen: „A 2-es és 3-as kanyartól féltem egy kicsit, és mondhatom, az volt a pálya legkeményebb része. A sikánról előzetesen azt hittem, keményebb lesz, de egész simán átmentünk rajta. Összességében óriási élmény volt, kellett egy-két óra, amíg teljesen leülepedett a hatása. Norbi végig nagyon kedves volt, kérdezgette, hogy milyen, amire vagy tudtam válaszolni vagy nem. Örülök, hogy vele mehettem körbe először!”