Hamarosan indul az állami program, amelyben 2,5 millió forintot kaphatnak a három vagy több gyerekes szülők, hogy hét vagy többszemélyes új autót vásároljanak. Ez itthon felpörgetheti az ilyen modellek iránti keresletet. Európában nem akkora divat a hétszemélyes gépkocsi, és ebből adódóan a választék sem olyan széles, mint például Észak-Amerikában vagy Ázsiában. Az alábbiakban erről a két piacról szemelvényezünk: ha valamelyik megtetszik, magánúton behozható, bár állami támogatás ebben az esetben értelemszerűen nem jár rájuk.
Mindkét piacon másként képzelik el a nagycsaládos autókat, mint nálunk: Amerikában számos esetben nem kettő-, hanem háromszemélyes a leghátsó üléspad, míg Ázsiában a kisebb termetű utasok miatt óvatosan kell értelmezni egyes modellek hétszemélyességét: megtermett felnőttből fele ennyi sem fér el egynémely három üléssoros, de kompakt buszlimuzinban.
A képekre kattintva a modellek belső terét is megnézheted.
USA
Acura MDX<br />Helykínálatában az európai 5+2 üléselrendezésű szabadidőjárműveket idézi a Honda prémium terméke, a harmadik sor tartós használatra csak gyerekeknek ajánlott.
Acura MDX<br />Helykínálatában az európai 5+2 üléselrendezésű szabadidőjárműveket idézi a Honda prémium terméke, a harmadik sor tartós használatra csak gyerekeknek ajánlott.
Fotó megosztása:
Acura MDX
Acura MDX
Fotó megosztása:
Acura MDX
Acura MDX
Fotó megosztása:
Chevrolet Tahoe / Cadillac Escalade / Chevrolet Suburban<br />Máig él és virul a klasszikus amerikai batár. A gigantikus trió tagjai nem csak kivitelükben és dizájnjukban térnek el egymástól: a Tahoe 5,18, a Suburban 5,7 méter hosszú, az Escalade pedig mindkét karosszériahosszal rendelhető.
Chevrolet Tahoe / Cadillac Escalade / Chevrolet Suburban<br />Máig él és virul a klasszikus amerikai batár. A gigantikus trió tagjai nem csak kivitelükben és dizájnjukban térnek el egymástól: a Tahoe 5,18, a Suburban 5,7 méter hosszú, az Escalade pedig mindkét karosszériahosszal rendelhető.
Fotó megosztása:
Cadillac Escalade
Cadillac Escalade
Fotó megosztása:
Cadillac Escalade
Cadillac Escalade
Fotó megosztása:
Cadillac Escalade
Cadillac Escalade
Fotó megosztása:
Chrysler Pacifica<br />A Voyager utódja hatalmas karriert fut be az Újvilágban, elsősorban hibrid hajtásláncának köszönhetően, ami Európában is érdekessé tehetné. Mint elődjénél, a második üléssor teljesen a padlóba simítható, így egy-kettőre teherautót varázsolhatunk belőle.
Chrysler Pacifica<br />A Voyager utódja hatalmas karriert fut be az Újvilágban, elsősorban hibrid hajtásláncának köszönhetően, ami Európában is érdekessé tehetné. Mint elődjénél, a második üléssor teljesen a padlóba simítható, így egy-kettőre teherautót varázsolhatunk belőle.
Fotó megosztása:
Chrysler Pacifica
Chrysler Pacifica
Fotó megosztása:
Chrysler Pacifica
Chrysler Pacifica
Fotó megosztása:
Chrysler Pacifica
Chrysler Pacifica
Fotó megosztása:
Honda Odyssey<br />Többszörösen díjnyertes, hét- vagy nyolcszemélyes egyterű, 280 lóerős 3.5 V6 benzinmotorral, víztaszító üléskárpitokkal és beépített porszívóval.
Honda Odyssey<br />Többszörösen díjnyertes, hét- vagy nyolcszemélyes egyterű, 280 lóerős 3.5 V6 benzinmotorral, víztaszító üléskárpitokkal és beépített porszívóval.
Fotó megosztása:
Honda Odyssey
Honda Odyssey
Fotó megosztása:
Honda Odyssey
Honda Odyssey
Fotó megosztása:
Honda Pilot<br />Alapkivitelben megfizethető nyolcszemélyes szabadidőjármű, de jobban felszerelve a második sorban különálló, fűthető kagylóüléseket kapunk.
Honda Pilot<br />Alapkivitelben megfizethető nyolcszemélyes szabadidőjármű, de jobban felszerelve a második sorban különálló, fűthető kagylóüléseket kapunk.
Fotó megosztása:
Honda Pilot
Honda Pilot
Fotó megosztása:
Lexus LX<br />Igazi klasszikus a Toyota Land Cruiser technikáját hasznosító luxus-terepjáró, amely nem helykínálatával, hanem kiemelkedő terepalkalmasságával veri a mezőnyt.
Lexus LX<br />Igazi klasszikus a Toyota Land Cruiser technikáját hasznosító luxus-terepjáró, amely nem helykínálatával, hanem kiemelkedő terepalkalmasságával veri a mezőnyt.
Fotó megosztása:
Lexus LX
Lexus LX
Fotó megosztása:
Lexus LX
Lexus LX
Fotó megosztása:
Lincoln Navigator<br />A Cadillac Escalade egyetlen igazi konkurense ez a hatalmas prémium terepjáró. Ultra kényelmes ülések, viszonylag takarékos motorok, aktív zajcsillapítás teszi családbaráttá.
Lincoln Navigator<br />A Cadillac Escalade egyetlen igazi konkurense ez a hatalmas prémium terepjáró. Ultra kényelmes ülések, viszonylag takarékos motorok, aktív zajcsillapítás teszi családbaráttá.
Fotó megosztása:
Lincoln Navigator
Lincoln Navigator
Fotó megosztása:
Mazda CX-9<br />Európában nem kapható a Mazda legnagyobb szabadidőjárműve, amely 508 centiméteres hosszával értelemszerűen nem olyan tágas, mint egy Suburban, de nem is ekhós szekérnek néz ki.
Mazda CX-9<br />Európában nem kapható a Mazda legnagyobb szabadidőjárműve, amely 508 centiméteres hosszával értelemszerűen nem olyan tágas, mint egy Suburban, de nem is ekhós szekérnek néz ki.
Fotó megosztása:
Mazda CX-9
Mazda CX-9
Fotó megosztása:
Nissan Armada<br />A 530 centis Armada négy főúrian kényelmes és három kényszerülést kínál a családnak. Egyetlen motorja 5,7 literes.
Nissan Armada<br />A 530 centis Armada négy főúrian kényelmes és három kényszerülést kínál a családnak. Egyetlen motorja 5,7 literes.
Fotó megosztása:
Nissan Armada
Nissan Armada
Fotó megosztása:
Nissan Armada
Nissan Armada
Fotó megosztása:
Toyota Highlander<br />Hosszú éveken át tökéletesítették a Toyota önhordó karosszériás szabadidőjárművét – kicsit talán túl hosszan is. De ennek most vége, már bemutatkozott az új generációs verzió (képeinken), amely tágasabb, frissebb, takarékosabb és modernebb lesz.
Toyota Highlander<br />Hosszú éveken át tökéletesítették a Toyota önhordó karosszériás szabadidőjárművét – kicsit talán túl hosszan is. De ennek most vége, már bemutatkozott az új generációs verzió (képeinken), amely tágasabb, frissebb, takarékosabb és modernebb lesz.
Fotó megosztása:
Toyota Highlander
Toyota Highlander
Fotó megosztása:
Toyota Sequoia<br />Alvázas terepjáró elképesztő megbízhatósággal, torkos motorokkal és hét-/nyolcszemélyes üzemben korlátozott csomagtér-kapacitással.
Toyota Sequoia<br />Alvázas terepjáró elképesztő megbízhatósággal, torkos motorokkal és hét-/nyolcszemélyes üzemben korlátozott csomagtér-kapacitással.
Fotó megosztása:
Toyota Sequoia
Toyota Sequoia
Fotó megosztása:
Toyota Sienna<br />Összkerékhajtással és öblös belső térrel kínálja magát a Toyota buszlimuzinja, a harmadik sori ülés osztva a padlóba fektethető, míg a második sor előre tolható.
Toyota Sienna<br />Összkerékhajtással és öblös belső térrel kínálja magát a Toyota buszlimuzinja, a harmadik sori ülés osztva a padlóba fektethető, míg a második sor előre tolható.
Fotó megosztása:
Toyota Sienna
Toyota Sienna
Fotó megosztása:
Toyota Sienna
Toyota Sienna
Fotó megosztása:
Volkswagen Atlas<br />A Touareg nagy testvérében hét teljes értékű ülése mögött is 583 liternyi csomagtér áll rendelkezésre.
Volkswagen Atlas<br />A Touareg nagy testvérében hét teljes értékű ülése mögött is 583 liternyi csomagtér áll rendelkezésre.
Fotó megosztása:
Volkswagen Atlas
Volkswagen Atlas
Fotó megosztása:
Japán
Honda Freed<br />A 4,3 méteres autócska a Jazz padlójára épül. A belső terében elhelyezett nyolc ülés valóságos varázslat. Hátra tolóajtón keresztül szállhatunk be.
Honda Freed<br />A 4,3 méteres autócska a Jazz padlójára épül. A belső terében elhelyezett nyolc ülés valóságos varázslat. Hátra tolóajtón keresztül szállhatunk be.
Fotó megosztása:
Honda Freed
Honda Freed
Fotó megosztása:
Honda Freed
Honda Freed
Fotó megosztása:
Honda Freed
Honda Freed
Fotó megosztása:
Honda Mobilio<br />A Freed és a Stepwgn közé sorolt kisbusz 4,39 méteres testében számra megtalálható a három üléssor, de leghátul meglehetősen szűkös a tér. A harmadik üléssor felhajtható, nem a padlóba csukható, de így is komoly csomagtér marad a helyén.
Honda Mobilio<br />A Freed és a Stepwgn közé sorolt kisbusz 4,39 méteres testében számra megtalálható a három üléssor, de leghátul meglehetősen szűkös a tér. A harmadik üléssor felhajtható, nem a padlóba csukható, de így is komoly csomagtér marad a helyén.
Fotó megosztása:
Honda Mobilio
Honda Mobilio
Fotó megosztása:
Honda Mobilio
Honda Mobilio
Fotó megosztása:
Honda Stepwgn<br />A 4,67 méteres modell különlegessége a Waku Waku csomagtérajtó, amely felfelé és oldalra is nyitható. Hat vagy hét üléssel kérhető.
Honda Stepwgn<br />A 4,67 méteres modell különlegessége a Waku Waku csomagtérajtó, amely felfelé és oldalra is nyitható. Hat vagy hét üléssel kérhető.
Fotó megosztása:
Honda Stepwgn
Honda Stepwgn
Fotó megosztása:
Honda Stepwgn
Honda Stepwgn
Fotó megosztása:
Nissan Elgrand<br />A Toyota Alphard konkurense a második üléssorban két különálló, lábtámaszos luxusfotelt kínál. Leghátul hárman utazhatnak. A 4,9 méteres busz tengelytávja pontosan 3 méter.
Nissan Elgrand<br />A Toyota Alphard konkurense a második üléssorban két különálló, lábtámaszos luxusfotelt kínál. Leghátul hárman utazhatnak. A 4,9 méteres busz tengelytávja pontosan 3 méter.
Fotó megosztása:
Nissan Elgrand
Nissan Elgrand
Fotó megosztása:
Nissan Serena<br />Fedélzeti áramfejlesztővel szerelt villanymotor hajtja a Nissan 477 centis, 7 vagy 8 üléses buszát.
Nissan Serena<br />Fedélzeti áramfejlesztővel szerelt villanymotor hajtja a Nissan 477 centis, 7 vagy 8 üléses buszát.
Fotó megosztása:
Nissan Serena
Nissan Serena
Fotó megosztása:
Toyota Alphard<br />A Toyota buszkínálatának csúcsa a 492 centis Alphard, amelyre egyébként a Lexus LM is épül. Sokkal inkább sofőrös luxusbusz mint családi multimobil.
Toyota Alphard<br />A Toyota buszkínálatának csúcsa a 492 centis Alphard, amelyre egyébként a Lexus LM is épül. Sokkal inkább sofőrös luxusbusz mint családi multimobil.
Fotó megosztása:
Toyota Alphard
Toyota Alphard
Fotó megosztása:
Toyota Noah / Voxy / Esquire<br />Klasszikus japán kockamobil mozgássérültekre optimalizált, kiforduló anyósüléssel, oldalsó tolóajtóval. Pontosan tíz centivel rövidebb a Previánál.
Toyota Noah / Voxy / Esquire<br />Klasszikus japán kockamobil mozgássérültekre optimalizált, kiforduló anyósüléssel, oldalsó tolóajtóval. Pontosan tíz centivel rövidebb a Previánál.
Fotó megosztása:
Toyota Noah / Voxy / Esquire
Toyota Noah / Voxy / Esquire
Fotó megosztása:
Toyota Previa / Estima<br />A 4795 milliméteres modell több mint 12 éve szolgálja ki a piacot. Hibridként is elérhető.
Toyota Previa / Estima<br />A 4795 milliméteres modell több mint 12 éve szolgálja ki a piacot. Hibridként is elérhető.
Fotó megosztása:
Toyota Previa / Estima
Toyota Previa / Estima
Fotó megosztása:
Toyota Sienta<br />A 4,24 méteres, tolóajtós buszban az első két üléssor mögött egy harmadik pad vagy kerekesszék rögzítésére szolgáló bilincsek találhatók. A hibrid kivitel 3,7 litert fogyaszt 100 kilométeren.
Toyota Sienta<br />A 4,24 méteres, tolóajtós buszban az első két üléssor mögött egy harmadik pad vagy kerekesszék rögzítésére szolgáló bilincsek találhatók. A hibrid kivitel 3,7 litert fogyaszt 100 kilométeren.
Fotó megosztása:
Toyota Sienta
Toyota Sienta
Fotó megosztása:
Toyota Sienta
Toyota Sienta
Fotó megosztása: