A hockenheimi pálya (Kattints a képre az óriásgaléria megnyitásához!)
A hockenheimi pálya (Kattints a képre az óriásgaléria megnyitásához!)
Fotó megosztása:
Versenyautó-szállító kamion a paddockban
Versenyautó-szállító kamion a paddockban
Fotó megosztása:
"A versenygumikat nagyobb óvatossággal és odafigyeléssel készítjük. Könnyűnek és szerkezetileg egységesnek kell lenniük, mivel állandóan nagy sebességgel forognak. Az utcai autókra készülő gumiknak is fel kell vonultatnia ezeket a tulajdonságokat, de ezeket az abroncsokat automatikus rendszerben gépek készítik, garantálva a gumik egyforma minőségét. A versenygumik az új, az utcai abroncsokon még nem alkalmazott technológiák miatt leginkább kézzel készülnek" - mondta el a Hankook mérnöke
"A versenygumikat nagyobb óvatossággal és odafigyeléssel készítjük. Könnyűnek és szerkezetileg egységesnek kell lenniük, mivel állandóan nagy sebességgel forognak. Az utcai autókra készülő gumiknak is fel kell vonultatnia ezeket a tulajdonságokat, de ezeket az abroncsokat automatikus rendszerben gépek készítik, garantálva a gumik egyforma minőségét. A versenygumik az új, az utcai abroncsokon még nem alkalmazott technológiák miatt leginkább kézzel készülnek" - mondta el a Hankook mérnöke
Fotó megosztása:
Szombaton a Hankook vizes abroncsaié volt a főszerep
Szombaton a Hankook vizes abroncsaié volt a főszerep
Fotó megosztása:
Az Audi R8-asok különversenye is tartogatott izgalmakat
Az Audi R8-asok különversenye is tartogatott izgalmakat
Fotó megosztása:
Szoknunk kellett beszélgetés közben, hogy a harmadik gyártó az Aston Martin, és nem a Mercedes
Szoknunk kellett beszélgetés közben, hogy a harmadik gyártó az Aston Martin, és nem a Mercedes
Fotó megosztása:
Szépen felveri a vizet a BMW
Szépen felveri a vizet a BMW
Fotó megosztása:
Elképesztő, hogy vizes pályán is egészen a kanyar közepéig fékeznek a DTM pilótái. A hockenheimi pályán több hosszú egyenes is található, ezért aki jól eltalálja a féktávokat, az sok időt nyerhet. Mindegyik kanyar előtt hatalmas erővel kezdik meg a pilóták a fékezést, majd a bal oldali pedált felengedve engedik be az autót a kanyarba, de még mindig a féken állva. Amint irányba állt az autó, a lehető leghamarabb a gázra lépnek, ügyelve arra, hogy ne pörögjenek ki a kerekek
Elképesztő, hogy vizes pályán is egészen a kanyar közepéig fékeznek a DTM pilótái. A hockenheimi pályán több hosszú egyenes is található, ezért aki jól eltalálja a féktávokat, az sok időt nyerhet. Mindegyik kanyar előtt hatalmas erővel kezdik meg a pilóták a fékezést, majd a bal oldali pedált felengedve engedik be az autót a kanyarba, de még mindig a féken állva. Amint irányba állt az autó, a lehető leghamarabb a gázra lépnek, ügyelve arra, hogy ne pörögjenek ki a kerekek
Fotó megosztása:
Porsche Carrera az esőben
Porsche Carrera az esőben
Fotó megosztása:
Fáj a szívünk, amikor egy ilyen esztétikai hibás Porschét látunk. A pilótát nem zavarta, rótta tovább a köröket. Egy javítás rengeteg időt igénybe vesz, a rövid, a Porschék számára mindössze 35 perces időmérőn minden perc számít, főleg ilyen változó körülmények között. Akár egyetlen apró hiba is a versenyhétvége végét jelentheti
Fáj a szívünk, amikor egy ilyen esztétikai hibás Porschét látunk. A pilótát nem zavarta, rótta tovább a köröket. Egy javítás rengeteg időt igénybe vesz, a rövid, a Porschék számára mindössze 35 perces időmérőn minden perc számít, főleg ilyen változó körülmények között. Akár egyetlen apró hiba is a versenyhétvége végét jelentheti
Fotó megosztása:
Remek kilátás nyílik a pálya harmadik szektorára a sajtótoronyból
Remek kilátás nyílik a pálya harmadik szektorára a sajtótoronyból
Fotó megosztása:
Amíg az egyik széria a pályán köröz, a másik autóit megtankolják. A hivatalosan Audi Sport Seyffährt R8 LMS Cup néven futó bajnokság versenyzői csak két szett gumit kapnak egy hétvégére. Ezek az autók egyébként a szombati és a vasárnapi eseményeket is keretbe foglalták, mivel mindkét nap az ő időmérő edzésükkel kezdődött, és versenyükkel ért véget a körözés
Amíg az egyik széria a pályán köröz, a másik autóit megtankolják. A hivatalosan Audi Sport Seyffährt R8 LMS Cup néven futó bajnokság versenyzői csak két szett gumit kapnak egy hétvégére. Ezek az autók egyébként a szombati és a vasárnapi eseményeket is keretbe foglalták, mivel mindkét nap az ő időmérő edzésükkel kezdődött, és versenyükkel ért véget a körözés
Fotó megosztása:
A DTM mezőnye is ARAL üzemanyagot használ
A DTM mezőnye is ARAL üzemanyagot használ
Fotó megosztása:
A DTM-ben még láthatóak rajtrácslányok
A DTM-ben még láthatóak rajtrácslányok
Fotó megosztása:
Nem volt egyszerű dolga a rajtrácslányoknak az esőben, néhányuk szabályosan didergett
Nem volt egyszerű dolga a rajtrácslányoknak az esőben, néhányuk szabályosan didergett
Fotó megosztása:
Timo Glock az egyik legnépszerűbb pilóta a DTM-ben, az autója körül mindig sokan lebzselnek
Timo Glock az egyik legnépszerűbb pilóta a DTM-ben, az autója körül mindig sokan lebzselnek
Fotó megosztása:
A vizes aszfalton a kék felirattal ellátott gumikat érdemes használni, a fehérrel száraz időben lehet gyorsan körözni. Szombaton a DTM versenye volt az első futam a pályán, és egyben az utolsó esemény, amikor mintázattal ellátott gumikkal köröztek a versenyzők Hockenheimben. A versenyen az Audi újonca, Johnathan Aberdein volt az állatorvosi ló, aki először feltette a száraz pályára alkalmas keverékeket, ám a csere korainak bizonyult
A vizes aszfalton a kék felirattal ellátott gumikat érdemes használni, a fehérrel száraz időben lehet gyorsan körözni. Szombaton a DTM versenye volt az első futam a pályán, és egyben az utolsó esemény, amikor mintázattal ellátott gumikkal köröztek a versenyzők Hockenheimben. A versenyen az Audi újonca, Johnathan Aberdein volt az állatorvosi ló, aki először feltette a száraz pályára alkalmas keverékeket, ám a csere korainak bizonyult
Fotó megosztása:
A paddock végén várja a sorát a W Series mezőnye. Noha Hockenheimben az ő autóik értek körbe a leglassabban, a Tatuus F3 T-318-as is vérbeli versenygép. A négy henger és a 270 lóerő elsőre nem tűnik hatalmasnak, ám azt is érdemes figyelembe venni, hogy jóval kevesebb tömeget kell megmozgatnia ennek az erőnek, szemben az utcai autókéval
A paddock végén várja a sorát a W Series mezőnye. Noha Hockenheimben az ő autóik értek körbe a leglassabban, a Tatuus F3 T-318-as is vérbeli versenygép. A négy henger és a 270 lóerő elsőre nem tűnik hatalmasnak, ám azt is érdemes figyelembe venni, hogy jóval kevesebb tömeget kell megmozgatnia ennek az erőnek, szemben az utcai autókéval
Fotó megosztása:
A csak női pilótákat felvonultató széria első versenyhétvégéjét teljesítette Hockenheimben. Hatalmas figyelem szegeződött rájuk, a helyszínen tartózkodott többek között David Coulthard is, a sorozat egyik tanácsadója. A fél órás verseny lebonyolítása nem volt zökkenőmentes, előbb a rajtlámpák hirtelen kialvása zavarta meg a hölgyeket, majd a pálya hajtűkanyarjában történt baleset miatt volt sokáig a pályán a biztonsági autó
A csak női pilótákat felvonultató széria első versenyhétvégéjét teljesítette Hockenheimben. Hatalmas figyelem szegeződött rájuk, a helyszínen tartózkodott többek között David Coulthard is, a sorozat egyik tanácsadója. A fél órás verseny lebonyolítása nem volt zökkenőmentes, előbb a rajtlámpák hirtelen kialvása zavarta meg a hölgyeket, majd a pálya hajtűkanyarjában történt baleset miatt volt sokáig a pályán a biztonsági autó
Fotó megosztása:
A W Series autója az FIA F3-as szabványai szerint épült. Ezen is megtalálható a glória
A W Series autója az FIA F3-as szabványai szerint épült. Ezen is megtalálható a glória
Fotó megosztása:
A lányok csak egy versenyt futottak még szombaton, melyet az 55-ös rajtszámmal induló Jaime Chadwick nyert
A lányok csak egy versenyt futottak még szombaton, melyet az 55-ös rajtszámmal induló Jaime Chadwick nyert
Fotó megosztása:
Keszthelyi Vivien révén magyar szereplője is van a W Seriesnek. A fiatal lány jelenleg a sorozat tesztpilótája, a versenyen nem indult el, csak a pénteki edzésen futott néhány lassú kört. Vivien tavaly még az R8-as Audisok mezőnyében küzdött az ingolstadtiak támogatását élvezve. A magyar lány a többiekétől eltérő színkombinációt választott, a hölgymezőnyben a jellemző autószín a lila
Keszthelyi Vivien révén magyar szereplője is van a W Seriesnek. A fiatal lány jelenleg a sorozat tesztpilótája, a versenyen nem indult el, csak a pénteki edzésen futott néhány lassú kört. Vivien tavaly még az R8-as Audisok mezőnyében küzdött az ingolstadtiak támogatását élvezve. A magyar lány a többiekétől eltérő színkombinációt választott, a hölgymezőnyben a jellemző autószín a lila
Fotó megosztása:
David Coulthard, a széria tanácsadó testületének tagja testközelből figyelte az eseményeket
David Coulthard, a széria tanácsadó testületének tagja testközelből figyelte az eseményeket
Fotó megosztása:
Vasárnapra megjött a jó idő, de a szél felerősödött
Vasárnapra megjött a jó idő, de a szél felerősödött
Fotó megosztása:
Az első kanyar melletti lelátóról tekintettem meg a DTM vasárnapi időmérőjét. Az "ültetési versenyt" a BMW nyerte, mindegyik autójuk kivétel nélkül szórta a szikrákat, már a féktávon. Az Aston Martin inkább a kanyar közepén tűzijátékozott, míg az Audi egyáltalán nem. Az időmérőn végül BMW-pole pozíció született Philipp Eng révén, aki mellől a szombati győztes Marco Wittmann rajtolhatott
Az első kanyar melletti lelátóról tekintettem meg a DTM vasárnapi időmérőjét. Az "ültetési versenyt" a BMW nyerte, mindegyik autójuk kivétel nélkül szórta a szikrákat, már a féktávon. Az Aston Martin inkább a kanyar közepén tűzijátékozott, míg az Audi egyáltalán nem. Az időmérőn végül BMW-pole pozíció született Philipp Eng révén, aki mellől a szombati győztes Marco Wittmann rajtolhatott
Fotó megosztása:
31 autó alkotja a Porschék mezőnyét
31 autó alkotja a Porschék mezőnyét
Fotó megosztása:
A Porsche-sorozat rajtja a Hankook motorhome-jából
A Porsche-sorozat rajtja a Hankook motorhome-jából
Fotó megosztása:
Munkában a pályabírók a Porsche Carrera Kupa futama alatt
Munkában a pályabírók a Porsche Carrera Kupa futama alatt
Fotó megosztása:
Vasárnap már jobb helyzetben voltak a postasárga lányok, már ami az időjárást illeti
Vasárnap már jobb helyzetben voltak a postasárga lányok, már ami az időjárást illeti
Fotó megosztása:
Az első kanyar látképe a rajtrácsról
Az első kanyar látképe a rajtrácsról
Fotó megosztása:
Mindössze négy Aston Martin van a DTM-mezőnyben, bezzeg Audiból nyolc. Még sokat kell dolgoznia a briteknek, hogy a futamgyőzelemért harcolhassanak. Lemaradásuk nem tűnik soknak egy körön, de egy 36 körös versenyen a körönkénti 2-3 tized igen gyorsan súlyos másodpercekre nő. A hétvége során egyértelműen a DTM autói voltak a leggyorsabbak a pályán, megelőzve a Porsche Kupa mezőnyét, az R8-as Audikat és a női formaautós sorozatot, a W Seriest
Mindössze négy Aston Martin van a DTM-mezőnyben, bezzeg Audiból nyolc. Még sokat kell dolgoznia a briteknek, hogy a futamgyőzelemért harcolhassanak. Lemaradásuk nem tűnik soknak egy körön, de egy 36 körös versenyen a körönkénti 2-3 tized igen gyorsan súlyos másodpercekre nő. A hétvége során egyértelműen a DTM autói voltak a leggyorsabbak a pályán, megelőzve a Porsche Kupa mezőnyét, az R8-as Audikat és a női formaautós sorozatot, a W Seriest
Fotó megosztása:
Nehéz volt közel férkőzni egy nyitott autóhoz, de Glock BMW-jének ajtaja egy pillanatra nyitva maradt a kíváncsi tekintetek előtt. Egészen mélyen hátul, inkább középen ülnek a pilóták az autóban. Nem véletlenül mondják, hogy a német túraautók valójában karosszériával rendelkező formaautók. Jól is jött nekik az idei évtől bevezetésre került kamerás visszapillantó, így valamivel többet látnak a körülöttük zajló folyamatokból
Nehéz volt közel férkőzni egy nyitott autóhoz, de Glock BMW-jének ajtaja egy pillanatra nyitva maradt a kíváncsi tekintetek előtt. Egészen mélyen hátul, inkább középen ülnek a pilóták az autóban. Nem véletlenül mondják, hogy a német túraautók valójában karosszériával rendelkező formaautók. Jól is jött nekik az idei évtől bevezetésre került kamerás visszapillantó, így valamivel többet látnak a körülöttük zajló folyamatokból
Fotó megosztása:
Az utolsó pillanatban még ellenőrzik a keréknyomást az Audin. Hatalmas jelentősége van akár egy századbárnyi eltérésnek is, így fontos, hogy ezen a téren is rendben legyen az autó. Féltve őrzött információk ezek, egy alkalommal igen rosszallóan néztek rám a mérnökök, amikor munka közben fotóztam őket
Az utolsó pillanatban még ellenőrzik a keréknyomást az Audin. Hatalmas jelentősége van akár egy századbárnyi eltérésnek is, így fontos, hogy ezen a téren is rendben legyen az autó. Féltve őrzött információk ezek, egy alkalommal igen rosszallóan néztek rám a mérnökök, amikor munka közben fotóztam őket
Fotó megosztása:
A formák játéka Marco Wittmann BMW-jének orrán
A formák játéka Marco Wittmann BMW-jének orrán
Fotó megosztása:
Nem gondoltam volna, hogy bő húsz perc múlva onnan fogom nézni a futamot
Nem gondoltam volna, hogy bő húsz perc múlva onnan fogom nézni a futamot
Fotó megosztása:
Minden gramm számít - gondolhatja a pole-pozícióból induló Philipp Eng. A német valójában nem a WC-re várt, inkább el akarta kerülni a rajtrács hömpölygő tömegét és az érdeklődő tekinteteket. Ez is a mentális felkészülés része, minden egyes pilóta másképp hangolódik a versenyre. Az Astonos Daniel Juncadella a bokszutca bejáratának takarásában tornázott, míg a BMW-s Timo Glock boldogan szelfizgetett az arra járókkal
Minden gramm számít - gondolhatja a pole-pozícióból induló Philipp Eng. A német valójában nem a WC-re várt, inkább el akarta kerülni a rajtrács hömpölygő tömegét és az érdeklődő tekinteteket. Ez is a mentális felkészülés része, minden egyes pilóta másképp hangolódik a versenyre. Az Astonos Daniel Juncadella a bokszutca bejáratának takarásában tornázott, míg a BMW-s Timo Glock boldogan szelfizgetett az arra járókkal
Fotó megosztása:
16. helyről indulhatott René Rast, aki szombaton a második helyről esett ki műszaki hiba miatt
16. helyről indulhatott René Rast, aki szombaton a második helyről esett ki műszaki hiba miatt
Fotó megosztása:
Helyezkedés a rajt után
Helyezkedés a rajt után
Fotó megosztása:
Szépek az Astonok, reméljük, gyorsabbak is lesznek a közeljövőben
Szépek az Astonok, reméljük, gyorsabbak is lesznek a közeljövőben
Fotó megosztása:
50 km/óra a bokszutcai sebességkorlátozás
50 km/óra a bokszutcai sebességkorlátozás
Fotó megosztása:
Rast jó ütemben cserélt kereket, így a 16. helyről megnyerte a második versenyt
Rast jó ütemben cserélt kereket, így a 16. helyről megnyerte a második versenyt
Fotó megosztása:
A pneumatikus emelő működésbe lépése után előbb hátulra, majd előre kerülnek fel a friss abroncsok. Egyszerre kilencen dolgozhatnak egy bokszkiállás alatt az autókon, az autó bal és jobb oldalán egy-egy légpisztollyal. A DTM versenyein kötelező legalább egyszer kereket cserélni, de ha a biztonsági autó is a pályán van, az nem számít. René Rast is ennek köszönhette győzelmét, a Porsche Carrera Kupa korábbi győztese három rövid, de gyors etapot futva mindenkinél gyorsabbnak bizonyult az Audi RS5-tel
A pneumatikus emelő működésbe lépése után előbb hátulra, majd előre kerülnek fel a friss abroncsok. Egyszerre kilencen dolgozhatnak egy bokszkiállás alatt az autókon, az autó bal és jobb oldalán egy-egy légpisztollyal. A DTM versenyein kötelező legalább egyszer kereket cserélni, de ha a biztonsági autó is a pályán van, az nem számít. René Rast is ennek köszönhette győzelmét, a Porsche Carrera Kupa korábbi győztese három rövid, de gyors etapot futva mindenkinél gyorsabbnak bizonyult az Audi RS5-tel
Fotó megosztása:
Nagyon látványos az indianapolisi stílusú rajt a biztonsági autó kijövetele után. Látszik, hogy a kiállása után visszatérő Rast az utolsó pillanatokban éri utol Audijával a mezőny végén található Aston Martinokat. Előzni csak a célvonaltól szabad, addig az élen álló kontrollálja a tempót
Nagyon látványos az indianapolisi stílusú rajt a biztonsági autó kijövetele után. Látszik, hogy a kiállása után visszatérő Rast az utolsó pillanatokban éri utol Audijával a mezőny végén található Aston Martinokat. Előzni csak a célvonaltól szabad, addig az élen álló kontrollálja a tempót
Fotó megosztása:
Szubjektív vélemény: szerintem ez a legszebb fényezésű DTM-autó
Szubjektív vélemény: szerintem ez a legszebb fényezésű DTM-autó
Fotó megosztása:
Aston Martin csatája az Audi ellen. A briteknek még fel kell venniük a német márkák tempóját
Aston Martin csatája az Audi ellen. A briteknek még fel kell venniük a német márkák tempóját
Fotó megosztása:
A BMW DTM-gépe, az M4-es a motorborítás alatt úgy néz ki, mintha az erőforrást C-3PO alkatrészeivel pótolták volna ki. Az aranyszínben pompázó csöveknek fontos szerepük van, a hő elvezetéséért felelnek
A BMW DTM-gépe, az M4-es a motorborítás alatt úgy néz ki, mintha az erőforrást C-3PO alkatrészeivel pótolták volna ki. Az aranyszínben pompázó csöveknek fontos szerepük van, a hő elvezetéséért felelnek
Fotó megosztása: