Röviden – Ford Fusion
Mi ez? 2002-ben bemutatott, 2012-ben a B-Max egyterűvel leváltott, magas építésű családi autó. Modellfrissítés a puha műanyag műszerfal bevezetésével 2005 végén.
Melyik motor jó bele? Benzinesből és dízelből is az 1,4 literes a legjobb megoldás. Ha kell a teljesítmény, a 100 lóerős 1,6-os benzines és a 90 lóerős 1,6 TDCi a megoldás.
Mennyibe kerül?
550-600 ezer forintról indul a használt Ford Fusionök ára, a plafon 1,4-1,5 millió Ft.
Mi van helyette? Daewoo Tacuma, Honda Jazz, Hyundai Matrix, Opel Meriva, Renault Modus.

Korosodó használtautó-vásárlóknak és a magas üléshelyzet biztonságérzetét, a jó kilátást kedvelő hölgyeknek az első számú tipp az egymillióig használt autóként a Ford Fusion. Nem az amerikai limuzin, hanem a 2002 és 2010 között, a B-Max elődeként gyártott, terepjárós hangulatú mindentudó. A Fusion valódi ezermester, lehajtható támlájú első utasülésével meglepően jól variálható utasteret nyújt, ahol az építkezéshez szükséges deszkáktól a horgászbotig sok mindent szállíthatunk.

a videó a hirdetés után indul

JH1 kódú, 2001-2008 közötti Fiestától örökölt technika gyenge pontja a hátsó, néha az első rugók törése, a csomagtérajtó zárjának hibája és az elromló műszerfali távnyitó az ötödik ajtóhoz. A benzineseken az összes hengert kiszolgáló gyújtótrafó és pár új gyújtókábel igényel némi kiadást, de alapjában véve a benzines Fusion technikája golyóálló. Konstrukciós adottságai alapján a 80 lóerős, kiforrott és 100 kilométeren átlagosan 7,2 litert fogyasztó 1,4-essel nehéz mellényúlni.

Ha hiszitek, ha nem, ez legalább ennyire igaz a Spritmonitoron 5,2 literes átlagfogyasztású 1,4 TDCi-re. A PSA Peugeot Citroën által konstruált 68 lóerős, 160 Nm forgatónyomatékú négyhengeres az a dízelmotor, amit a saját pénzemért a mi családunknak is minden további nélkül megvennék, mert annyira megbízhatónak és takarékosnak bizonyult.

Egymillió alatt ez a praktikus kis dízel jó döntés lehet 1

Okos döntés kihasználni a dízelek áresését. Az 1,6 TDCi azonban nemcsak ritkább, de ezek a többnyire sokkal jobban felszerelt autók a turbó nyomóoldali olajozócsövében lévő szűrő eltömődése miatt több figyelmet érdemelnek.

Ezt a kis szűrőt jobb rögtön eltávolítani, hogy ne rontsa a feltöltő kenését és épp ezért a turbójavítás önmagában nem előzi meg a felújított feltöltő elhalálozását, ha nem biztosított az olajellátása.