Ez az olcsó családi kombi egyszerre tuti vétel és kerülendő pénznyelő
Aki hideg fejjel venne használt családi autót egymillióból, ne hagyja ki a keresésből az utolsó Vectrát, de alaposan gondolja át, milyen motorral veszi meg!
A C Vectra 2002 és 2008 között készült, 2005-ben nagy modellfrissítéssel és négyféle karosszériával. A négyajtós lépcsőshátú és az ötajtós GTS tengelytávja 2,7 méter, míg a Caravan (kombi) és az előkelő Vectrának szánt Signum 13 centivel hosszabb tengelytávval kedvez a hátsó utasoknak.
Merőben különböző autók épültek a Vectra C technikájára, például a Saab 9-3, a FIAT Croma, a Cadillac BLS, a Pontiac G6 vagy a Saturn Aura. A rokonság nagy előnye, hogy a közös motorokkal a ritka BLS vagy a mutatós 9-3 gyakorlatilag a Vectra kedvező árszintjén szervizelhető.
A C Vectra motorkínálata kivételesen széles. A német Wikipedia 12 különböző benzines és hétféle dízelmotort hoz, minden habitushoz megtalálni az igazit. Többségüket teszteltük is, a benzines 1,6-ostól sokféle dízelen és a 3,2 literes hathengeresen át az OPC-ig, ezeket a cikkeket itt mind megtaláljátok. A 255 lóerős OPC érdekessége, hogy 260-at megy, ne érezze magát annyira jól a belső sávban a sok Audi, BMW és Mercedes-Benz.
A videóban szereplő autóban az 1,8 literes benzines szívómotor van, amely a legracionálisabb választás a rendkívül gazdag felhozatalból. 122 vagy 140 lóerős, ami a forgalmiból azonosítható a 90/103 kW teljesítmény alapján.
Óvakodjunk a japán dízeltől
A dízelek közül érdemes a FIAT eredetű, 2004-től elérhető motorokat keresni. Az 1,9 literes négyhengeres jól sikerült és tartós, a V6-ossal viszont nem kísérleteznénk. Ez az Isuzu-eredetű hathengeres a Vel Satisban, az Espace-ban és a Saab 9-5-ben sem vált be.
Ezt a motort a japán fél eredetileg teherautókhoz tervezte, más üzemeltetési körülmények közé, kisebb fajlagos teljesítménnyel, csakhogy a GM-konszernen belül kellett egy nagy teljesítményű, hathengeres dízel a 9-5-ös Saabokba, a C Vectrába és a Vectránál feljebb pozícionált Signumba is.
Személyautókban a 2958 köbcentis dízelnek nagyon szűk a motortér, amiben kódolva van a túlmelegedés, pláne vontatással. Elképesztő, de ennél a motornál a ragasztott hengerperselyek hibái miatt a dugattyúhüvelyek leereszkedhetnek. Ebből a motorból egész Európában nehéz bontottat találni, annyi gond volt vele, teljes joggal írta le a használtautó-piac.
Akinek még működik, az a vezérléscserére költhet gazdagon!