Bár szárnyalnak a gazdasági mutatók, azért még mindig sokan keresnek pár havi fizetésért használható, megbízható, a mindennapi rutinon átsegítő kocsikat. Ez pedig kőkemény feladat, mert a félmillió körül mért autók már mind korosak, és mindnek van annyi nyűgje, hogy bármikor beeshet egy-egy bosszantó hiba. Itt inkább az a kérdés, hogy mennyire lehet kiszámítható, előre kalkulálható a sorban felbukkanó problémák elhárítása.
Ebben a kategóriában igaz csak igazán a használt autók örök ökölszabálya, miszerint az állapot az első, és csak utána jön a típus. Ennek tudatában segít választani két szakértőnk, az Értékbecslő videók két műsorvezetője, Szörényi András és Varga Tibor.
700 ezres családi autót, amire később már nem lesz rálocsolva félmillió
Olvasónk kérdez
Tisztelt Szörényi András,
Tisztelettel megkérem, hogy szakmai tanácsával tiszteljen meg ha ideje engedi. Rendkívül sokat adok a véleményére ezért kérdezném. Problémám a következő: mint sokakat engem is elért a kell a családnak egy autó effektus, körülbelül 700 ezer a keret plusz kötelező szerviz.
Két gyerek plusz anya, ha nagy a hiszti hátul, napi maximum harminc kilométeres futással, hétvégén Tesco plusz Nagyi. Persze kis pénzűek vagyunk szóval csak tankolás meg ha nagyon muszáj javítás, amire van keret. Szóval amit néztünk: Mercedes A osztály (W168), Picasso, Scenic, tudom tudom Suzuki abból ha muszáj akkor Ignis, de akár egy kombi is jó lehet, abból Renault Megane II. vagy Peugeot 307 SW, szigorúan benzinesek.
Köszönöm megtisztelő válaszát,
tisztelettel Tóth Szilárd.
Szakértőnk válaszol
Kedves Szilárd!
Köszönöm, hogy megtisztel bizalmával! Egyetértek azzal, hogy benzines autót keressen. Ha a fenntartási költségek alapján dönt, akkor ár/méret/gazdaságossági szempontból nem tudok jobbat mondani egy G Astránál. Akár Olaszországból behozott autókat is nézhet belőle, ezek kevésbé korrodáltak vagy egyáltalán nem rozsdásak, német és osztrák G Astrával csak nagyon óvatosan kezdenék bármit, a hazaiak viszont jók lehetnek. Típusbemutatónk itt.
A Citroën Xsara Picasso kitűnő megoldás, csak támogatni tudom!
Suzukiból Ignist semmiképp nem vennék. Egyrészt rozsdásodhat is, másrészt rémesen kényelmetlen és instabil autó. A felesége és a gyerekek csak néznek majd, hogy lobog oldalszélben a primitív futóművével és nagyon bizonytalan az úttartása hirtelen kikerüléskor. Viszont a Lianát ajánlhatom, ha nem törik gyakran az autót, mert technikája megbízható, és ha nem kell karosszériaelemekért rohangálni, akkor a kevés bontható autó nem döntő szempont. A kicsit magasított autók közül a Ford Fusiont preferálnám az Ignisszel szemben. Én szeretem a használt Suzukikat, a Wagon R+ és a Splash is kitűnő autó, de az Ignis túlságosan fapados az árához képest.
Ezzel a kerettel bevonnám a végső körbe az első generációs Ford Focusokat is. Itt a G Astrához hasonlóan a rozsdásodásra kell nagyon figyelni, az ajtók alsó éle, az első küszöbvég, a sárvédő, a csomagtérajtó is veszélyeztetett. De egy jól kiválasztott Focus I főnyeremény lehet.
Magas fogyasztása és a kormányműhiba elgondolkodtató, de elég jó autókat találhat a Daewoo Nubira/Chevrolet Lacetti párosból 700 000 Ft körül. A két autó egyforma műszakilag, itt az 1,4 literes motor a favorit, a két nagyobbik rengeteget fogyaszt.
Feltételezem, hogy nem az állami benzinkártyáról locsolják majd bele az üzemanyagot, ezért rászűrnék az LPG (autógáz) üzemű használt autókra. Akinek sosem volt, az nagy eséllyel mond róla rosszat, aki használja és rendes helyre hordja karbantartásra, az kisebb környezetszennyezéssel és sokkal olcsóbban jár vele, elkerülve a drágábban javítható dízelek nyavalyáit is.
Az autó kiválasztásához segítséget nyújthat ez a cikk is. Sok kitartást és szerencsét kívánok a család új autójának megtalálásához!
Üdvözlettel, Szörényi András
Félmillió alatt Focus helyett mi jöhet szóba? Hát a Ford Focus!
Olvasónk kérdez
Kedves Tibor!
Egy barátom kb. 400 ezer Ft + átiratási ktg-ben gondolkodik használt autót venni. Ketten használnák, leginkább városi közlekedésre. Benzines, megbízható, alacsony fogyasztású, csapott hátú de viszonylag tágas autót szeretne. Eddig G Astrában és Ford Focusban gondolkodott, de ahogy a HaHu-n néztem, elég ramaty állapotú és jellemzően kombi autók vannak ebből a két típusból ebben az árkategóriában. Tudna esetleg valami más de mégis jó márkát és típust ajánlani? Suzukit és francia autót nem szeretnének.
Köszönöm előre is a válaszát,
Péter
Szakértőnk válaszol
Kedves Péter!
400 ezer forint körül nekem sincs jobb ötletem, mint a G Astra vagy a Ford Focus I. Természetes, hogy 20 éves autók ramaty állapotban vannak. Örökké semmi sem tart, csak az adófizetés. Persze ki lehet fogni jobb állapotú példányokat, de sok energia kell hozzá és még több szerencse.
Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu
Japánt, koreait, vagy olaszt kis pénzért?
Olvasónk kérdez
Üdvözlöm!
R. Ferenc vagyok. Utolsó pillanatban találtam meg az oldalt, és holnap (08-án kedden) vennék egy olcsóbb kocsit. Erről kérdeznék, remélem még tudok kapni válasz. Vásárolnék egy Suzuki Swift 1.3 GLX (2001) (állítólag szervós) kocsit, vagy egy Fiat Punto Sx 1.1 55 S (1996), vagy egy Daewoo Matiz 0.8 CD (2002) autót. Gondolkodom, hogy melyiket vegyem, melyikkel járnék jobban. Típus hibákra gondolok, stb. Mindegyikről olvastam jót és rosszat is, de inkább az ön véleményét hallgatnám meg ha nem gond :)
Az a szempont, mint ált. mindenkinek, megbízhatóság, olcsó fönntartás. Ezért kérdeztem az általános típus hibáikat, de amit tud, kérem írja le nekem, melyiket ajánlaná, nem szeretnék belefutni egy önmagában is rossz konstrukciós autóba.
Gyors válaszát tisztelettel, és nagyon várom!
Szakértőnk válaszol
Kedves Ferenc!
Azt hiszem, a válasszal elkéstem. 20-25 éves autóknál nem az a fontos, hogy melyik típust választja, hanem hogy melyik autó milyen állapotban van, illetve hogy bántak vele a múltban. Valószínűleg a legolcsóbban a Suzukit tudná fenntartani, de a Matiz is esélyes az olcsó fenntartásra, amennyiben nem lesz hengerfejes.
A Puntoót hagynám utoljára a rengeteg elektromos probléma miatt. Bármelyik lesz a befutó, mindenképpen győződjön meg róla, hogy milyen mértékben van szétrohadva a karosszéria! Bármit meg lehet javítani olcsón akár bontott alkatrészekből is, de a rozsdával csak szélmalomharcot lehet vívni.
Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu