Új korszakot nyitott a Suzuki ezzel az autóval
2004 őszén a Suzuki új korszakot nyitott az RS Swift bemutatásával a Párizsi Autószalonon. Az autót 2005-2010 között gyártották Esztergomban, három- és ötajtós karosszériával, a szedán nem jutott el hozzánk Indiából.
2007-ben volt modellfrissítés, akkortól a ködzárófény nem a hátsó lökhárító közepén van, hanem a lámpában, eltérőek a lökhárítók, más formájúak és a ködlámpafészkek és a jobban felszerelt autók oldalsó irányjelzője a tükörházba költözött.
Motorok
A hazai piacon minden motorja négyhengeres, a kétféle benzines 1,3 és 1,5 literes, előbbi 92, utóbbi 102 lóerős. Szintén láncos vezérlésű az 1,25 literes, FIAT-eredetű turbódízel, amely 75 lóerős. 6,60 l/100 km az 1,3 és 7,37 az 1,5 literes benzines átlagfogyasztása a Spritmonitor.de adatai szerint.
Az 1,6-os Swift Sporté 7,98, az 1.3 DDiS dízelé 5,26 liter/100 km. Az elődhöz képest tetszetősebb, kényelmesebb és a négycsillagos Euro NCAP-törésteszttel igazoltan sokkal-sokkal biztonságosabb karosszériája, olcsó fenntarthatósága és megbízható motorjai ma is vonzóvá teszik a hazai használtautó-piacon.
Típushibák, megbízhatóság
Rozsdásodás kevésbé jellemző rá. Gyenge pontja a csomagtér furcsa okból korrodáló padlólemeze és az 1,3 literes benzinmotorhoz tartozó sebességváltó nyelestengely-csapágya, ami az 1,5 literest és a dízelt nem sújtja. Nehezen viselik a futóműalkatrészek a hazai útviszonyokat, de bármelyik olcsón pótolható. Előfordul kopogás a kormányműből, ami szintén az elhanyagolt utaknak köszönhető. A fékrendszerben gyakori és súlyos gond az ABS-hidraulika meghibásodása.
Erre aligha kerülne sor, ha a tulajdonosok rászánnák a pénzt a fékfolyadék cseréjére, amit kétévente kötelezően előírt a gyártó. Ezzel a művelettel meg lehetne előzni a hidraulikatömb baját, ami felújított alkatrésszel kb. 60-70 000 forintból orvosolható.
Mivel a legtöbb példányt második, vagy női autónak használták, gyakori a kevés kilométeres, mégis rossz állapotú, előzőleg sérült Swift a hazai piacon. A csekély kilométerfutás nem jelent egyet a jó állapottal!
A városi használat miatt gyakran pont ezek a példányok vannak vállalhatatlan műszaki állapotban. Elektromos hibák csak ritkán fordulnak elő, a benzinesek katalizátora viszont meg-megadja magát. 150 000 km-től számítani kell erre. A katalizátor bontott alkatrésszel nagyjából 50 000 forintból pótolható, de ennek az élettartama bizonytalan.
Milyet vegyünk?
A dízelmotorral szerelt Swiftek takarékosak ugyan, de használtan a szokásos dízelnyűgökkel küzdhetnek, ideértve a magasnyomású szivattyú, a turbó, a befecskendezők vagy a kettős tömegű lendkerék elhasználódását.
Használt Suzuki Swift RS-ből a legjobb választás az 1,5 literes benzinmotoros verzió, ami mentes a váltóproblémáktól, dinamikus és a legtöbb esetben GS csúcsfelszereltségű, tehát nincs köztük fapados. A fogyasztástöbblet elhanyagolható a kisebb motorhoz képest.
Váltóolajcsere 45 000 kilométerenként és más érdekességek: akit érdekel a téma, olvassa el használtautó-bemutatónkat is a Suzuki Swiftről vagy a műszakilag nagyon hasonló, de újabb motorral szerelt Splashről!