Nemrég Amszterdamba hívott bennünket a Toyota, hogy majdnem egy évvel a magyarországi forgalmazás előtt láthassuk pár kollégával a negyedik generációs Yarist. Lelkünkre kötötték, hogy sem képet, sem adatot nem közölhetünk ma reggelig az új autóról, aztán persze kiszivárogtak a fotók, bár egy másik rendezvényről. Most már szabadon megoszthatjuk veletek, milyen volt beülni az autóba és mit tudtunk meg a Toyota Yaris IV-ről a fejlesztőivel beszélgetve.
Az európai Yaris egy csomó dolgot nem tud, amit a japán belpiacos modell igen. Kattints ide, ha érdekel, mik ezek a funkciók (és aztán gyere vissza ide!)
Külső
Valami történt a Toyotánál pár éve, aminek időközben már az utcai autókban is látni a gyümölcsét. Az esztétikájában a minimális jóérzést is nélkülöző, erősen diszharmonikus Mirai új nemzedéke a tanulmányautó alapján egy hátsókerék-hajtású, kiváló arányú, 497,5 centire nyújtott sportlimuzin lesz. A RAV4 nagyon eltalált, a Corollát is rendesen odatették, a Camry kifejezetten mutatós autó.
Japánban öt centivel keskenyebb lesz a Yaris az európai modellnél. A Swifttel is hasonló a helyzet, csak ott négy cm az eltérés. A helyeikben rögzült, hogy a vékonyabb autókra kevesebb adót kell fizetni, de még mindig érvényben lehet ez a szabály
Japánban öt centivel keskenyebb lesz a Yaris az európai modellnél. A Swifttel is hasonló a helyzet, csak ott négy cm az eltérés. A helyeikben rögzült, hogy a vékonyabb autókra kevesebb adót kell fizetni, de még mindig érvényben lehet ez a szabály
Fotó megosztása:
Szenzációs újdonság votl a szürke, unalmas autókat gyártó Toyotától a Yaris 1999-ben. Az Kvalitásait az Év Autója 2000 címmel honorálták a zsűritagok
Szenzációs újdonság votl a szürke, unalmas autókat gyártó Toyotától a Yaris 1999-ben. Az Kvalitásait az Év Autója 2000 címmel honorálták a zsűritagok
Fotó megosztása:
2005-ben jött a második generáció
2005-ben jött a második generáció
Fotó megosztása:
2012-ben búcsúzott a Yaris II. Ebben még volt tologatható hátsó üléspad
2012-ben búcsúzott a Yaris II. Ebben még volt tologatható hátsó üléspad
Fotó megosztása:
2012-ben érkezett a Yaris III, hibridhajtással is
2012-ben érkezett a Yaris III, hibridhajtással is
Fotó megosztása:
Jót tett a modellrissítés a Yaris III formájának
Jót tett a modellrissítés a Yaris III formájának
Fotó megosztása:
21 év lesz a két autó piaci rajtja között
21 év lesz a két autó piaci rajtja között
Fotó megosztása:
Eddig Vitz volt a Yaris neve a világ több pontján, a negyedik generációval mindenütt Yarisként él tovább a kisautó
Eddig Vitz volt a Yaris neve a világ több pontján, a negyedik generációval mindenütt Yarisként él tovább a kisautó
Fotó megosztása:
Kevésbé lesz orrnehéz a mostani Yarisnál és a bal-jobb oldala közötti súlyeloszlás is kiegyensúlyozottabb az új padlólemezzel
Kevésbé lesz orrnehéz a mostani Yarisnál és a bal-jobb oldala közötti súlyeloszlás is kiegyensúlyozottabb az új padlólemezzel
Fotó megosztása:
Egy feladott gázgyár hatalmas tartálya volt a rendezvény helyszíne
Egy feladott gázgyár hatalmas tartálya volt a rendezvény helyszíne
Fotó megosztása:
Hány ezer bicikli parkolhat itt? És hogy találja meg mindenki a sajátját?
Hány ezer bicikli parkolhat itt? És hogy találja meg mindenki a sajátját?
Fotó megosztása:
Ezekkel a csigákkal húzhatók fel az amszterdami belvárosi épületekben a nagyobb bútorok költözéskor az ablakon át. Így a lépcsőházat nem kell feleslegesen nagyra tervezni, több hely marad élni
Ezekkel a csigákkal húzhatók fel az amszterdami belvárosi épületekben a nagyobb bútorok költözéskor az ablakon át. Így a lépcsőházat nem kell feleslegesen nagyra tervezni, több hely marad élni
Fotó megosztása:
Szinte látni rajta, hogy jobb lehet az útfekvése. Négy centivel alacsonyabb, féllel rövidebb, öttel szélesebb az elődnél, a tengelyátvja 5 centivel nagyobb és 15 mm-rel lejjebb jön a tömegközéppontja
Szinte látni rajta, hogy jobb lehet az útfekvése. Négy centivel alacsonyabb, féllel rövidebb, öttel szélesebb az elődnél, a tengelyátvja 5 centivel nagyobb és 15 mm-rel lejjebb jön a tömegközéppontja
Fotó megosztása:
Érdekes a hátsó lámpa
Érdekes a hátsó lámpa
Fotó megosztása:
Nem ígér jó kilátást a felkanyarított övvonal
Nem ígér jó kilátást a felkanyarított övvonal
Fotó megosztása:
Szűkített felszereltséggel, Yaris Classic néven, jóárasított modellként él tovább az előd, egy ideig
Szűkített felszereltséggel, Yaris Classic néven, jóárasított modellként él tovább az előd, egy ideig
Fotó megosztása:
Szuezava Jasunori az új Yaris főmérnöke
Szuezava Jasunori az új Yaris főmérnöke
Fotó megosztása:
Nem volt szó konnektoról tölthető akkus hibridverzióról. Az új telep lítiumion
Nem volt szó konnektoról tölthető akkus hibridverzióról. Az új telep lítiumion
Fotó megosztása:
Az UX és az új Corolla 2,0 literes négyhengereséből készült a sorhármas, 1,5-ös benzines
Az UX és az új Corolla 2,0 literes négyhengereséből készült a sorhármas, 1,5-ös benzines
Fotó megosztása:
Részecskeszűrős az új hibridváltozat, bár a jelenlegi részecskeemissziós limitnek OPF (Otto PartikelFilter) nélkül is meg tudna felelni
Részecskeszűrős az új hibridváltozat, bár a jelenlegi részecskeemissziós limitnek OPF (Otto PartikelFilter) nélkül is meg tudna felelni
Fotó megosztása:
Szívócső-befecskendezős az összes motor, a hibrid is. A vezérműlánc könnyen fut, a motor belső ellenállásai igen csekélyek
Szívócső-befecskendezős az összes motor, a hibrid is. A vezérműlánc könnyen fut, a motor belső ellenállásai igen csekélyek
Fotó megosztása:
Itt látni az injektort a szívócsőben (a szeleprugóktól kiscit lejjebb és jobbra)
Itt látni az injektort a szívócsőben (a szeleprugóktól kiscit lejjebb és jobbra)
Fotó megosztása:
Négymillió elődmodell talált gazdára Európában
Négymillió elődmodell talált gazdára Európában
Fotó megosztása:
Továbbra is a Yarisból készül a Toyota WRC-autója
Továbbra is a Yarisból készül a Toyota WRC-autója
Fotó megosztása:
Alapos munka az alsó borítás, ami csökkenti a levegő örvénylését, így a légellenállást
Alapos munka az alsó borítás, ami csökkenti a levegő örvénylését, így a légellenállást
Fotó megosztása:
Dobfékes az 1,5-ös benzines és valószínűleg az ezres is
Dobfékes az 1,5-ös benzines és valószínűleg az ezres is
Fotó megosztása:
Nincsenek még adatok a menetteljesítményekről
Nincsenek még adatok a menetteljesítményekről
Fotó megosztása:
Majdnem derékszögletű a sárvédő és a lökhárító találkozása. Nem túl szép, de így áramvonalasabb
Majdnem derékszögletű a sárvédő és a lökhárító találkozása. Nem túl szép, de így áramvonalasabb
Fotó megosztása:
Izgalmas megoldás a tetőmélyítés, majdnem sportautós double bubble, mint a GR Suprán. Kicsit javítja a légellenállást az alacsonyabb középső sáv
Izgalmas megoldás a tetőmélyítés, majdnem sportautós double bubble, mint a GR Suprán. Kicsit javítja a légellenállást az alacsonyabb középső sáv
Fotó megosztása:
Apró szárnyak vannak a tükrökön is
Apró szárnyak vannak a tükrökön is
Fotó megosztása:
Itt nem megy be levegő a kerlékjáratba, nincs légfüggöny
Itt nem megy be levegő a kerlékjáratba, nincs légfüggöny
Fotó megosztása:
Gumicsík hangsúlyozza az illesztési hézagot az orron, szebb lett volna lejjebb húzni a motorházfedelet a maszkig
Gumicsík hangsúlyozza az illesztési hézagot az orron, szebb lett volna lejjebb húzni a motorházfedelet a maszkig
Fotó megosztása:
Ismét lesz kulcsérzékelős ajtónyitás
Ismét lesz kulcsérzékelős ajtónyitás
Fotó megosztása:
LED-es az új fényszóró, az index villogását a nappali menetfény sárgára váltó íve adja. Szép a lámpák felső díszítése, ami az új Clióéra hasonlít
LED-es az új fényszóró, az index villogását a nappali menetfény sárgára váltó íve adja. Szép a lámpák felső díszítése, ami az új Clióéra hasonlít
Fotó megosztása:
Így változtak a méretek. Sokkal rövidebbek a túlnyúlásai az elődénél
Így változtak a méretek. Sokkal rövidebbek a túlnyúlásai az elődénél
Fotó megosztása:
Toronymerevítés fut keresztben a két gólyaláb rögzítőpontjainál
Toronymerevítés fut keresztben a két gólyaláb rögzítőpontjainál
Fotó megosztása:
Kategóriája legbiztonságosabb autójának ígéri a Toyota
Kategóriája legbiztonságosabb autójának ígéri a Toyota
Fotó megosztása:
Műgyantából készül a zárhíd. Ez a súlyeloszlást is javítja, nem csak a tömegcsökkentést szolgálja
Műgyantából készül a zárhíd. Ez a súlyeloszlást is javítja, nem csak a tömegcsökkentést szolgálja
Fotó megosztása:
Közelről a műgyanta zárhíd
Közelről a műgyanta zárhíd
Fotó megosztása:
A kékkel kiemelt acélok alkotják azt a keretet, ami sokat merevít az autón. Hátul is hasonló a konstrukció
A kékkel kiemelt acélok alkotják azt a keretet, ami sokat merevít az autón. Hátul is hasonló a konstrukció
Fotó megosztása:
Ez a szélvédő alatti merevítő és a műszerfal merevítőjéből készített keret
Ez a szélvédő alatti merevítő és a műszerfal merevítőjéből készített keret
Fotó megosztása:
Sokkal merevebb lett a csatolt hosszlengőkaros hátsó híd a 3. generációban használtnál, így nem támolyog az autó és a rugózás is kényelmesebbre hangolható
Sokkal merevebb lett a csatolt hosszlengőkaros hátsó híd a 3. generációban használtnál, így nem támolyog az autó és a rugózás is kényelmesebbre hangolható
Fotó megosztása:
A fenéklemez kivágása segít rápillantani a pirosra fújt hátsó hídra
A fenéklemez kivágása segít rápillantani a pirosra fújt hátsó hídra
Fotó megosztása:
A kép bal szélén van kormányrásegítés villanymotorja, a szürke henger
A kép bal szélén van kormányrásegítés villanymotorja, a szürke henger
Fotó megosztása:
Új az első kerékfelfüggesztés is , a MacPherson konstrukció nem módosult
Új az első kerékfelfüggesztés is , a MacPherson konstrukció nem módosult
Fotó megosztása:
Új a GA-B padlólemez, a vezetőülés hat centivel hátrébb van és mélyebbre is került
Új a GA-B padlólemez, a vezetőülés hat centivel hátrébb van és mélyebbre is került
Fotó megosztása:
27 százalékkal könnyebb a nagyfeszültségű hibridakkumulátor, nikkel-fémhidrid helyett lítiumion cellás
27 százalékkal könnyebb a nagyfeszültségű hibridakkumulátor, nikkel-fémhidrid helyett lítiumion cellás
Fotó megosztása:
Három kisebb digitális panelből áll a műszeregység
Három kisebb digitális panelből áll a műszeregység
Fotó megosztása:
Mind a négy ablakemelő akadályérzékelősnek tűnt, talán végigfutnak felfelé egy gombhúzásra
Mind a négy ablakemelő akadályérzékelősnek tűnt, talán végigfutnak felfelé egy gombhúzásra
Fotó megosztása:
Alul van az üzemmódkapcsoló,a hirbidben van füstmentes (EV) üzem is
Alul van az üzemmódkapcsoló,a hirbidben van füstmentes (EV) üzem is
Fotó megosztása:
Jó nagy a klímapanel alatt az induktív telefontöltő felület, hogy az új generációs telefonok is elférjenek rajta
Jó nagy a klímapanel alatt az induktív telefontöltő felület, hogy az új generációs telefonok is elférjenek rajta
Fotó megosztása:
Minőségérzetben a Yaris felzárkózhat a kiskategória átlagához az alsó harmadból
Minőségérzetben a Yaris felzárkózhat a kiskategória átlagához az alsó harmadból
Fotó megosztása:
Kevés a hely hátul, az Ibiza és a Polo sokal tágasabb
Kevés a hely hátul, az Ibiza és a Polo sokal tágasabb
Fotó megosztása:
Textilbetét csinosítja a hátsó ajtókat
Textilbetét csinosítja a hátsó ajtókat
Fotó megosztása:
Nincs gyári adat a csomagtér méretéről. A padlót két magasságban lehet rögzíteni
Nincs gyári adat a csomagtér méretéről. A padlót két magasságban lehet rögzíteni
Fotó megosztása:
Vitz helyett mindenütt Yarisnak hívják majd
Vitz helyett mindenütt Yarisnak hívják majd
Fotó megosztása:
Ezzel a háttérrel a negyedik generációs Toyota Yaris formája az én gusztusomnak kicsit bátortalan. A fényszóróig lehúzott motorházfedéllel elkerülhető volna az autó elölnézetét keresztbe hasító rés a gépháztető alatt, amit a Yaris esetében fekete gumitömítés is hangsúlyoz.
Ezzel szemben a tető középső kimélyítése izgalmas részlet és a légellenállást is javítja egy kicsit. A legnagyobb előrelépés, hogy a kocsi arányai lényegesen jobbak, mint eddig. Keskeny, magas, ránézésre is billegést ígérő formájával a kifutó Yaris messze nem olyan sikkes, mint utóda lesz. Az autó hossza 5 mm-rel kevesebb, 3945 helyett 3940 mm, szélessége 5 centit nőtt, 1500 mm-es magassága egy centivel kisebb, miközben a tengelytáv is jó sokat, öt centimétert nyúlt. A túlnyúlások megvágása mellett jót tesz a formának az első tetőoszlopok hátrébb helyezése is, így hosszabb lehet a motorházfedél.
Szinte látni rajta, hogy jobb lehet az útfekvése. Egy centivel alacsonyabb, féllel rövidebb, öttel szélesebb az elődnél, a tengelytávja öt centivel nagyobb és 15 mm-rel lejjebb jön a tömegközéppontja
A bemutatóra delegált szakemberektől többször is elhangzott, hogy a Yaris IV a legrövidebb autó a kategóriájában! Szuezava Jasinoritól, az autó főmérnökétől direkt rákérdeztem, hogy a 384 centis Swifttel miért nem számolnak? Szerinte a Suzuki a minik és a kisautók közötti határterületen mozog, így nem kategóriatárs. A 208, a C3, Corsa F, a Fabia, a Fiesta, az Ibiza vagy a Polo tényleg hosszabb, én ezeket néztem meg.
Nagyobb botlás egy rendezvényen azt hirdetni a Yarisról, hogy az első ötcsillagos töréstesztű kisautó volna. Aki nem követi az autós világot vagy nem elég alapos, még elhiszi.
Izgalmas megoldás a tetőmélyítés, majdnem sportautós double bubble, mint a GR Suprán. Kicsit javítja a légellenállást az alacsonyabb középső sáv
A kiskategóriában a Renault Modus 2004-ben kapott öt csillagot, de ha ezt egyterűnek vesszük, a Renault Clio III ötcsillagos Euro NCAP-eredménye akkor is pár hónappal korábbi, mint a második generációs Yarisé, amiről a Vezess is írt 2005 őszén. Mindenesetre a Toyota azzal a szándékkal fejlesztette ki az új Yarist, hogy a legbiztonságosabb kompakt autó legyen – ahogy a sajtóanyag fogalmaz.
Belső
Minőségérzetre a Yaris eddig a kategória alsó harmadába szorult, amin javítania illett a gyárnak. A fejlődés egyértelmű, az új előrelépett a középmezőnybe. A belső tér legérdekesebb eleme a központi légzsák. ez egy oldallégzsák, amely az első ülések között fúvódik fel oldalütközéskor, megóvva az elöl ülőket az egymáshoz csapódástól.
Minőségérzetben a Yaris felzárkózhat a kiskategória átlagához az alsó harmadból. Szélvédőre vetített kijelzővel is kapható lesz
Akárcsak az új Corsában és a 208-ban, a következő Toyota Yarisban sincs sok hely hátul. Egy Ibiza vagy Polo lényegesen több helyet kínál a térdeknek, cserébe nehezebb velük parkolni, mert hosszabbak és kevésbé fordulékonyak, amire a technika részben még kitérünk. A fejtér viszont a négycentis magasságcsökkenés dacára elfogadható, az alacsonyabbra helyezett üléseknek köszönhetően.
Úgy látszik, hogy a szélvédőre vetített kijelzőt nemcsak a Corollába és a Lexus UX-be hozza le nagyobb autóiból a Toyota, hanem a Yarisba is! Igazán nagypályás extra lesz a szélvédőre vetített kijelző, a head up display a navigáció adatai mellett a sebességkorlátokat is kiírja.
Kevés a hely hátul, az Ibiza és a Polo sokkal tágasabb. 394 centijével a Yaris rövidebb a legtöbb konkurensnél, a Swiftnél viszont 10 centivel hosszabb
Technika
Ha az utastér színvonalával nem is, vezethetőségével igazán nagy ugrást ígér a negyedik generációs Toyota Yaris. Mindene új ugyanis, és ezúttal a vezetés öröme is fejlesztési szempont volt. A kiszámítható reakciók és a jó kezelhetőség alapja a szilárd karosszéria. Ebben igen komoly előrelépéssel kecsegtet az autó, bevezetve a TNGA (Toyota New Global Architecture) padlólemez-család kisautós tagját. Az új Yarisban debütál a GA-B technika, a névből kiviláglik a Global Architecture és a B-szegmens. A GA-C a Corolla, a Prius IV és a C-HR alapja, a GA-K-ra épülnek a nagyobb elsőkerekes autók, például a RAV4 és a Camry.
Egy fényezett karosszérián láthattuk az autó erősítéseit, van belőlük bőven. Toronymerevítő fut át a szélvédő alatt, az első alsó keresztlengőkart kiegészíti egy acélelem, amire a hosszabb orrú Corollánál nincs szükség az ütközési energia elnyeléséhez, itt viszont kell. A karosszériaszerkezet tartását nagyszilárdságú acélok adják, ennek a súlygyarapodás elkerülésében is szerepe van. A hibrid Yaris tömege nagyjából 20 kilogrammal csökkent, ami nagyrészt a nikkel-fémhidridről lítiumionra cserélt akkumulátornak köszönhető. A változatlanul léghűtésű és a hátsó ülések alatt lévő akkucsomag 27 százalékkal kevesebbet nyom az eddiginél.
Új a GA-B padlólemez, a vezetőülés hat centivel hátrébb van és mélyebbre is került
Sajnos a megújult hibrid hajtásrendszerről egyelőre nagyon kevés adatot hozott nyilvánosságra a Toyota. Mivel 15 százalékkal erősebb az eddiginél, a rendszerteljesítmény 115 lóerő lehet. A fogyasztás több mint 20 százalékot esik. 3,3 l/100 km a mostani Yaris HSD átlaga a régi mérési ciklusban, ami ezek szerint 2,7 liter alá csökkenne.
A káprázatos fogyasztás kulcsa egyrészt a benzines háromhengeres 40,3 százalékos hatásfoka és a villanymotor 59 kW-ra (80 LE) növelt teljesítménye, amivel még többet osonhat füstmentesen a lábára odafigyelő Yaris Hybrid-tulaj. A motor az új 2,0 literes négyhengeres egy hengerrel kisebb verziója. A vezérlés láncos, a belső súrlódás minimális, az olajszivattyú változó kapacitással szállít a takarékosság kedvéért.
A Prius III kapcsán részletesebben leírt Atkinson-ciklussal itt is kiaknázza a gyár a lehetőségeket, hogy minél nagyobb munkát végeztessen az elégetett benzinnel. A munkaütemnél rövidebb szívóütemmel, a sokáig nyitva tartott szívószeleppel minél kisebb nyomással és hőmérséklettel távozhatnak a kipufogógázok a három égéstérből.
Szívócső-befecskendezős az összes motor, a hibrid is. A vezérműlánc könnyen fut, a motor belső ellenállásai igen csekélyek
A motor érdekessége, hogy a Yaris Hybridben lesz kiegyensúlyozó tengely, míg az 1,5 literes benzines nem hibrid változatában nincs. Ennek az az oka, hogy a segédtengely járásfinomító, rezgéskisimító hatására elsősorban alapjáraton és annak közelében van szükség, ami a hibridnél gyakoribb üzemmód.
A német autógyártók által sokáig nemigen értett, talán le is nézett hibridhajtást megkerülhetetlenné tette az európai emissziós szabályozás és a Toyota átütő sikere. 1997 óta 14 milliónál több hibrid autót értékesített a cég, ebből 2,5 milliót Európában. A 2,5 millió európai autóból félmillió jut a Yaris hibridre, pedig ez hajtáslánc csak a harmadik generációból, 2012-től vált elérhetővé és értelemszerűen ennek az ára a legmagasabb.
Városban eddig sem volt gond a Yarisban, a kifutó modell kényelmi hiányosságai miatt maradt alul a konkurensekkel szemben összehasonlító tesztünkön. Jót tehet a komfortnak az új ülés, amelynek struktúrája gyakorlatilag az új Corollából származik.
Kevésbé lesz orrnehéz a mostani Yarisnál és a bal-jobb oldala közötti súlyeloszlás is kiegyensúlyozottabb az új padlólemezzel
Pár perc ücsörgéssel ezt nem lehet ellenőrizni, de az üléshelyzet javítása egyértelmű. A mélyebbre engedhető és az eddiginél 60 mm-rel hátrébb beszerelt üléshez kapcsolódó fejlesztés a szélvédő alsó peremének lejjebb vitele, hogy ne romoljék a kilátás. Végre megnőtt a kormány állítási tartománya tengelyirányban, a volán eleve közelebb van a vezetőhöz és szöge is egészségesebb, kevésbé áll ferdén, mint eddig.
A fejlesztésekkel 15 mm-rel lejjebb van a negyedik nemzedék súlypontja, mint a mostanié. A vezethetőségnek az is használhat, hogy az autó kevésbé orrnehéz az eddiginél, valamint jobb és bal oldala között is kiegyensúlyozottabb a súlyarány. Ehhez társul az új futómű. Az első MacPherson rugóstagokban csökkent a súrlódás, lágyabbak a rugók és az eddiginél sokkal merevebb anyagú hátsó híddal a hátsó kerékfelfüggesztés is lágyabbra hangolható, az útfekvés romlása nélkül.
Eddig is kezes, könnyen leparkolható autó volt a Yaris, de a modellváltással a fordulókör átmérője 9,8 méterre csökken, 15-ös felnikkel mérve. Az sajnos nem derült ki a bemutatón, hogy ez járdák vagy falak között értendő, és a csökkenés sem egyértelmű, mert a 2018-as modell adata 9,6/10,0 méter 15 colos kerekekkel. Az újrakonstruált hibrid erőátvitellel rövidebb az eddiginél, így elvileg jobban alászedhetők a kerekek.
27 százalékkal könnyebb a nagyfeszültségű hibridakkumulátor, nikkel fémhidrid helyett lítiumion cellás
A statikus előpremieren az egyik autó zárva volt, mert belső tere nem felelt meg a szériagyártásnak. Mégis jól jött ez a prototípus, mert így legalább kiderült, hogy kétféle fék lesz az új Yarisokhoz. A hibrid hátul is tárcsafékes, az 1,5 literes benzinessel kiállított verzió olcsóbb dobféket villantott az akár 17-es felnik mögött, ami alighanem az alapverzióra, az 1,0 literes, szintén háromhengeres benzinesre is igaz.
Hazai helyzet
Ha minden jól megy, jövő év elején vezethetjük először a vadonatúj Toyota Yarist, körülbelül fél évvel a hazai piaci bevezetés előtt. Itthon az importőr tervei szerint 2020 szeptemberében rajtolhat az autó. Gyártását továbbra is Valenciennes-ben végzi a Toyota, a franciaországi gyár 2001. óta ontja az igazán sikeres Yarist.
Szűkített felszereltséggel, Yaris Classic néven, jóárasított modellként él tovább az előd, egy ideig. Az új is Franciaországban készül
Áráról még nincs adatunk, de ne a mostani akciós árszinttel számoljatok, mert az autó fejlődött, értékesebbé vált, amit az ára is tükröz majd. Éppen ezért az Auris-Corolla váltáshoz hasonlóan a vezérképviselet betáraz majd pár száz autót a harmadik generációból, amely Yaris Classic néven kínál alternatívát az autóválasztáshoz.
Érdemes lesz nyomott árat kalkulálni az elődmodellre, mert friss formájával, új technikájával, sokkal jobb üléshelyzetével és a negyedik generációs hibrid hajtással az új Yaris nemcsak házon belül lesz ígérkezik ellenfélnek, hanem a teljes kiskategóriában meghatározó újdonság.
Hogy tetszik a Toyota Yaris negyedik generációja?
Hogy tetszik a Toyota Yaris negyedik generációja?