Hány féle lehet a tél?
Azoknak, akik gyakran találkoznak keményebb – havas és jeges – téli időjárással, főleg hegyi utakon közlekednek, a Michelin a kifejezetten téli abroncs használatát javasolja, amivel bármilyen zord téli körülmények között is biztonságos, kényelmes és precízen kormányozható marad az autó.
Azoknak a sofőröknek, akik jobbára változékony időben, főként városi, letakarított utakon járnak hidegben, esetleg alkalmanként szoktak havas időben autózni, tökéletes választás lehet a Michelin CrossClimate+ abroncs. Ez az első olyan nyári abroncs, amely téli minősítéssel (3PMSF, 3 Peak Mountain Snowflake = három hegycsúcs, hópehely) rendelkezik, így egész évben biztonsággal használható. Alkalmazkodik a megváltozott időjárási körülményekhez, az enyhe téli napokhoz, vagy a márciusi váratlan hóeséshez.
Bármilyen megoldásra essen is választása, a Michelin mindenképpen „három hegycsúcs, hópehely” minősítéssel rendelkező abroncs használatát javasolja télen: ezt a tanúsítványt független, egységesen szabályozott téli tesztelés után kaphatja meg az adott termék, így a megfelelő teljesítmény garanciájaként lehet rá tekinteni.
Milyen méretű abroncs az ideális?
Egy termékcsaládon belül különféle termékek készülnek a különféle járművekre, például a városi terepjárókra. A járműmárka, -típus és a motor teljesítménye eltérő lehet, néha még a jármű gyártási éve is számít a megfelelő termék kiválasztásánál.
További meghatározó tényező a kerék mérete. A tárcsa- vagy kerékméret egyéb adatokat is tartalmaz: szélesség, magasság, átmérő, sebesség- és terhelési index. A két utóbbi a jármű teljesítménye szempontjából különösen fontos információ.
A legjobb megoldás a gumis szakember segítségét kérni vásárlás előtt. A legmegfelelőbb téli abroncs kiválasztását a Michelin online abroncskeresője is segíti.
Mikor kell új abroncsot venni?
A téli abroncsot a KRESZ szerint akkor kell lecserélni, ha a profilmélység elérte a kopásjelzőt (1,6 mm profilmélységnél). A MICHELIN téli abroncsainál az oldalfalon elhelyezett hópehely jelzi a 4 mm-es kopásjelző helyét. Ez a kopásjelző a bizonyos európai országokban érvényben lévő szabályozás szerint engedélyezett minimális profilmélységet jelzi. A Michelin 3D lamelláinak köszönhetően azonban 4 mm-es profilmélység után is hatékony a téli abroncsok futófelülete. A legújabb fejlesztésű abroncsokon éppen ezért már újfajta, százalékos kopásjelzőt használnak és arra biztatják a felhasználóikat, hogy ne dobják el idő előtt a prémium abroncsokat. A környezeti terhelés enyhítése és a költségek csökkentése érdekében olyan abroncsot érdemes választani, amelyik tartós, és az élettartama végéig megbízhatóan használható.
Hogy lesz tartós?
A prémium Michelin abroncsokat úgy tervezték, hogy hosszú távon számítani lehessen rájuk, és még kopottan is kiváló teljesítményt nyújtsanak. Erről gondoskodnak az alapanyagok, a futófelületi mintázat és a talpnyomat geometriája.
Ami ezen túl megtehető a tartósság érdekében, az a megfelelő karbantartás. Téli időszakban legalább havonta ellenőrizni kell és be kell állítani az abroncsnyomást. A járműgyártó által javasolt érték megtalálható az autó kezelési kézikönyvében, a kesztyűtartóban, vagy a vezetőoldali ajtóoszlopnál. Nem ajánlott azonban a nyomás csökkentése, amikor az abroncs már bemelegedett. Ha például 2 bar nyomás van a gumiban 20 °C hőmérsékleten, ugyanaz 0 °C hőmérsékleten csak 1.8 bar.
A szezononkénti csere alkalmával érdemes az abroncs pozícióit is megcseréltetni az egyenletes kopás érdekében. Az is fontos, hogy tengelyenként mindig azonos mintázatú abroncs kerüljön az autóra. Ha csak két új abroncsot vásárolunk, azok a hátsó tengelyre kerüljenek, így lesz biztonságosan kormányozható és fékezhető az autó.