Részben vagy teljesen elektromos hajtásláncaival minden eddiginél gazdagabb választási lehetőséget kínál környezettudatos ügyfeleinek a Peugeot.
Súlyos ellentmondás béklyóját nyögi az európai autóipar. A fenntartható fejlődés szemlélete és a jogalkotók által kiszabott, szigorú, hosszú távú korlátozások egyaránt a széndioxid-kibocsátás folyamatos és gyors ütemű csökkentését teszik szükségessé.
Ugyanakkor a legújabb vásárlói preferenciák pontosan az ellenkező hatást érik el: évtizedes fejlődés után 2017-ben megfordult a trend, és ismét emelkedni kezdett az európai autóipar átlagos CO2-emisszója. Az egyetlen felelősségteljes megoldás a villamosítás: a részben vagy teljesen elektromos hajtásláncokkal nagyságrendekkel csökkenthető a járművek helyi károsanyag-kibocsátása, és ezzel együtt a városok légminősége.
Éppen ezért a Peugeot radikális váltásra szánta el magát. Annak ellenére, hogy azon kevés autógyártók közé tartozik, akik talán hagyományos belső égésű motorjaikkal is képesek volnának teljesíteni a károsanyag-kibocsátási előírásokat (jelenleg legalábbis könnyedén képes erre a Peugeot), átfogó villamosításba fogott.
Legkésőbb 2025-re minden egyes típusa elérhető lesz legalább egyféle, részben vagy teljesen elektromos (lágy hibrid, öntöltő hibrid, hálózatról tölthető hibrid vagy akkumulátoros elektromos) hajtáslánccal. Az átállás az arra eleve előkészített, modern padlólemezekre: a CMP és EMP2 platformokra épül.
Ez a fejlődés nem a jövő zenéje: a Peugeot a következő hónapok során három új generációs modellcsaládját is részben vagy teljesen elektromos hajtásláncokkal bővíti.
A legkisebb ezek közül a vadonatúj 208-as tisztán elektromos módozata. 136 lóerős, 260 Nm nyomatékú villanymotorjával, illetve 8,1 másodperces gyorsulásával a jövő januárban érkező e-208 a modellcsalád legerősebb és legdinamikusabb tagja, így városban nem csak teljesen emissziómentesen, hanem kifejezetten lendületesen is vezethető.
Kiváló kezdeti gyorsítóképessége – elképesztő 2,8 másodperc alatt éri el az 50 km/órát – a zöld lámpák hősévé teszi. A helytakarékos lítium-ion akkumulátor elfér a csomagtérpadló alatt, így a villanyautó poggyászkapacitása megegyezik a belső égésű motorral szerelt verziókéval, köszönhetően az imént említett CMP padlólemez átgondolt sajátosságainak. Az akku 50 kWh kapacitása pedig lenyűgöző hatótávolságot engedélyez: a valós felhasználáshoz közelítő értéket adó WLTP norma szerint is 340 kilométert tehetünk meg egy feltöltéssel.
Ennél kevesebbet mehetünk tisztán elektromos üzemben az 508-as, illetve 3008-as modellek konnektoros hibrid (PHEV) kiviteleivel, de nem is ez a cél. Az EMP2 padlólemezre épülő slágermodellek 52-59 kilométeres elektromos hatótávolsága bőségesen elegendő ahhoz, hogy az átlagos napi ingázás során zéró károsanyag-kibocsátással közlekedjünk.
Ha pedig messzebbre utaznánk, az 1,6 literes benzines turbómotor és az egy vagy két villanymotor kombinációja biztosít magával ragadó teljesítményt (az elsőkerék-hajtású 508 Hybrid modellnél 225, az összkerékhajtású 3008 GT Hybrid4 esetében 300 lóerőt), bámulatosan csekély károsanyag-kibocsátást (29 g/km) és ehhez kapcsolódóan szenzációsan kedvező, 1,3 l/100km átlagos üzemanyag-fogyasztást.
A kiemelkedően takarékos és tiszta üzemet robbanékony, lendületes menetdinamikával és a modern padlólemezből adódó, élvezetes vezethetőséggel társító, hálózatról tölthető hibridek 2020 tavaszán érkeznek Magyarországra.