Már a Narita reptéren ilyen belterjes kollekcióval fogadott a japán autós kultúra: Toyota Crown Athlete rendőrautó, Toyota Century luxuslimuzin 12 hengerrel vagy a legújabb modellben V8 hibriddel, Toyota Vellfire luxuskisbusz és még egy csak ott létező kisbusz
Már a Narita reptéren ilyen belterjes kollekcióval fogadott a japán autós kultúra: Toyota Crown Athlete rendőrautó, Toyota Century luxuslimuzin 12 hengerrel vagy a legújabb modellben V8 hibriddel, Toyota Vellfire luxuskisbusz és még egy csak ott létező kisbusz
Fotó megosztása:
Toyota Crown rendőrautó. A fényhíd talapzatában kiemelőszerkezet van, amellyel a villogó a forgalom szintje fölé emelhető
Toyota Crown rendőrautó. A fényhíd talapzatában kiemelőszerkezet van, amellyel a villogó a forgalom szintje fölé emelhető
Fotó megosztása:
Japán S-Mercije, egy Toyota Century, a jobb első keréknél guggolva ejtőző sofőrrel
Japán S-Mercije, egy Toyota Century, a jobb első keréknél guggolva ejtőző sofőrrel
Fotó megosztása:
Így pihen egy japán luxuslimó sofőrje két fuvar között
Így pihen egy japán luxuslimó sofőrje két fuvar között
Fotó megosztása:
A legtöbb mentőautó, amit láttunk, ez a meglepően kis méretű Toyota HiAce. Nekik valamiért elég ez is, nem cserélték őket kétszer akkora Sprinterekre, mint mi
A legtöbb mentőautó, amit láttunk, ez a meglepően kis méretű Toyota HiAce. Nekik valamiért elég ez is, nem cserélték őket kétszer akkora Sprinterekre, mint mi
Fotó megosztása:
Még egy HiAce mentő a sztrádán, az előtérben egy gyönyörű dilatációs szerkezet, burkolati festéssel kiemelve, hisz japán szinten ez egy hatalmas repedésnek számít az amúgy tükörsima úton
Még egy HiAce mentő a sztrádán, az előtérben egy gyönyörű dilatációs szerkezet, burkolati festéssel kiemelve, hisz japán szinten ez egy hatalmas repedésnek számít az amúgy tükörsima úton
Fotó megosztása:
A forgalom mindig intenzív, de törött autót, vészhelyzetet vagy tolakodást egy hét alatt egyszer sem láttunk
A forgalom mindig intenzív, de törött autót, vészhelyzetet vagy tolakodást egy hét alatt egyszer sem láttunk
Fotó megosztása:
Az új építésű Daiba negyedben a közlekedés szervezettsége, a közlekedőfelületek részletezettsége elképesztően kimunkált
Az új építésű Daiba negyedben a közlekedés szervezettsége, a közlekedőfelületek részletezettsége elképesztően kimunkált
Fotó megosztása:
Máshol a rombusz a kettőnél több embert szállító járművek sávját jelzi, a japán KRESZ-ben viszont nem találtam ilyen jelet. Szóval lehet, hogy Renault-sáv
Máshol a rombusz a kettőnél több embert szállító járművek sávját jelzi, a japán KRESZ-ben viszont nem találtam ilyen jelet. Szóval lehet, hogy Renault-sáv
Fotó megosztása:
Bár folyamatosan zajlik a táblák kétnyelvűre cserélése, értelmezésük még évekig problémás lesz azoknak, akik nem értik a japán írásjeleket
Bár folyamatosan zajlik a táblák kétnyelvűre cserélése, értelmezésük még évekig problémás lesz azoknak, akik nem értik a japán írásjeleket
Fotó megosztása:
Traffipax, forgalomfigyelő kamera van gazdagon. A sebességhatárok szigorúbbak, mint nálunk, a forgalom tempója hasonló a hazaihoz, csak az autópályák látványosan lassabbak (itt 100 a limit, kivéve egykét új sztrádát, ahol 120)
Traffipax, forgalomfigyelő kamera van gazdagon. A sebességhatárok szigorúbbak, mint nálunk, a forgalom tempója hasonló a hazaihoz, csak az autópályák látványosan lassabbak (itt 100 a limit, kivéve egykét új sztrádát, ahol 120)
Fotó megosztása:
Nesze, nyugati, ezt értsd meg!
Nesze, nyugati, ezt értsd meg!
Fotó megosztása:
Tokió forgalma éjjel a leghangulatosabb, nyugodt tempóban, kitalálhatatlan logika szerint áramlik a közlekedő tömeg
Tokió forgalma éjjel a leghangulatosabb, nyugodt tempóban, kitalálhatatlan logika szerint áramlik a közlekedő tömeg
Fotó megosztása:
A japán ízlésvilág nagyon bizarr a mi szemünknek, lásd a távolsági busz kétféle színű üléssorait
A japán ízlésvilág nagyon bizarr a mi szemünknek, lásd a távolsági busz kétféle színű üléssorait
Fotó megosztása:
A buszülések eleve keskenyek, de mivel a japánok átlagosan jóval kisebbek is, mint az európaiak, még egy lehajtható pótülés is elfér a kettős szék mellett
A buszülések eleve keskenyek, de mivel a japánok átlagosan jóval kisebbek is, mint az európaiak, még egy lehajtható pótülés is elfér a kettős szék mellett
Fotó megosztása:
Bársonyos-csipkés cuki kiegészítő kell minden járműbe, taxiba is , buszba is
Bársonyos-csipkés cuki kiegészítő kell minden járműbe, taxiba is , buszba is
Fotó megosztása:
Nagyon sok az ilyen fura elrendezésű, nem túl praktikus kialakítású konténerszállító nyerges vontató az utakon
Nagyon sok az ilyen fura elrendezésű, nem túl praktikus kialakítású konténerszállító nyerges vontató az utakon
Fotó megosztása:
Konténerszállító üresen
Konténerszállító üresen
Fotó megosztása:
Elképesztően tiszta minden jármű, ezen a félpóton ez különösen jól megfigyelhető
Elképesztően tiszta minden jármű, ezen a félpóton ez különösen jól megfigyelhető
Fotó megosztása:
A teherautó-sofőrök legalább fele valami életveszélyes jógapózban vezet. Sajnos a sok felhúzott lábú, oldalt ülő, félfekvő pilóta közül csak ezt az egyet sikerült lekapnom a buszból, ő csak hever a kormányon a sztrádán, menet közben
A teherautó-sofőrök legalább fele valami életveszélyes jógapózban vezet. Sajnos a sok felhúzott lábú, oldalt ülő, félfekvő pilóta közül csak ezt az egyet sikerült lekapnom a buszból, ő csak hever a kormányon a sztrádán, menet közben
Fotó megosztása:
Az utópályák (expressway) hétezer kilométeres hálózata fizetős, egy kilométer kb. 50-55 forintra jön ki
Az utópályák (expressway) hétezer kilométeres hálózata fizetős, egy kilométer kb. 50-55 forintra jön ki
Fotó megosztása:
Használt-Toyota-kereskedés
Használt-Toyota-kereskedés
Fotó megosztása:
Corolla-reklámtorony a puszta közepén
Corolla-reklámtorony a puszta közepén
Fotó megosztása:
Az Odaiba-negyed egy mesterséges sziget a Tokiói öbölben, a kétszintes, 800 méter hosszú Rainbow Bridge köti össze a belső negyedekkel
Az Odaiba-negyed egy mesterséges sziget a Tokiói öbölben, a kétszintes, 800 méter hosszú Rainbow Bridge köti össze a belső negyedekkel
Fotó megosztása:
Tokióban jobb az anyósülésről bámészkodni, mint vezetni
Tokióban jobb az anyósülésről bámészkodni, mint vezetni
Fotó megosztása:
4. Tokió (Japán)
4. Tokió (Japán)
Fotó megosztása:
A piros Eiffel-torony-karikatúra a 333 méter magas Tokyo Tower, 1958-ból. Több mint fél évszázadig ez volt Tokió legmagasabb épülete, aztán a japánok gondoltak egyet, és megépítették a Tokyo Skytree nevű tornyot, amely 634 méter magas, a világon csak a Burdzs Kalifa magasabb nála (830 méter)
A piros Eiffel-torony-karikatúra a 333 méter magas Tokyo Tower, 1958-ból. Több mint fél évszázadig ez volt Tokió legmagasabb épülete, aztán a japánok gondoltak egyet, és megépítették a Tokyo Skytree nevű tornyot, amely 634 méter magas, a világon csak a Burdzs Kalifa magasabb nála (830 méter)
Fotó megosztása:
Aki lelkesedik a közlekedésért, sosem tud betelni a tokiói forgalom látványával, mindig új és új perspektívából tárul az utazó elé a nyüzsgés
Aki lelkesedik a közlekedésért, sosem tud betelni a tokiói forgalom látványával, mindig új és új perspektívából tárul az utazó elé a nyüzsgés
Fotó megosztása:
És akkor a nálunk nem létező autók: ez itt egy Toyota ProBox, primitív de valószínűleg a világvégét is túlélő fél-haszonjármű, a Toyota Dacia Loganja 2002 óta
És akkor a nálunk nem létező autók: ez itt egy Toyota ProBox, primitív de valószínűleg a világvégét is túlélő fél-haszonjármű, a Toyota Dacia Loganja 2002 óta
Fotó megosztása:
A Nissannál AD-nek hívják a félteherautó-félkombit, az alapokat a Tiida adja
A Nissannál AD-nek hívják a félteherautó-félkombit, az alapokat a Tiida adja
Fotó megosztása:
Nissan AD és egy legalább tízéves felső-középkategóriás Maxima a sztrádán
Nissan AD és egy legalább tízéves felső-középkategóriás Maxima a sztrádán
Fotó megosztása:
A Toyota Probox előző generációjának civil változata, a Succeed. A japánok odavannak a pozitív kicsengésű angol szavakért, ha el kell nevezni valamit
A Toyota Probox előző generációjának civil változata, a Succeed. A japánok odavannak a pozitív kicsengésű angol szavakért, ha el kell nevezni valamit
Fotó megosztása:
A furgonosabb Probox: tök egyformák, mégis más a nevük
A furgonosabb Probox: tök egyformák, mégis más a nevük
Fotó megosztása:
Toyota Aqua: másutt Prius C néven is forgalmazták. Hibrid kompakt, a Yaris felett, a Prius alatt
Toyota Aqua: másutt Prius C néven is forgalmazták. Hibrid kompakt, a Yaris felett, a Prius alatt
Fotó megosztása:
Toyota Wish kombi: tulajdonképpen a Prius Plus nem-hibrid ikre, 5 vagy 7 üléssel. 2003 és 2017 között készült
Toyota Wish kombi: tulajdonképpen a Prius Plus nem-hibrid ikre, 5 vagy 7 üléssel. 2003 és 2017 között készült
Fotó megosztása:
Egy Toyota Crown Athlete a tavaly kifutott tizennegyedik(!) generációból, taxik, rendőrautók alapja, 2,5 literes benzines hibridhajtással
Egy Toyota Crown Athlete a tavaly kifutott tizennegyedik(!) generációból, taxik, rendőrautók alapja, 2,5 literes benzines hibridhajtással
Fotó megosztása:
Toyota Corolla Fielder: Japánban így hívják a kombit
Toyota Corolla Fielder: Japánban így hívják a kombit
Fotó megosztása:
Toyota Alphard, hatüléses luxuskisbusz. Mint megtudtam, az emblémája azért olyan fura, mert a nagyobb márkakereskedőknek jogukban áll saját emblémával, saját márka alatt árulni az autókat!
Toyota Alphard, hatüléses luxuskisbusz. Mint megtudtam, az emblémája azért olyan fura, mert a nagyobb márkakereskedőknek jogukban áll saját emblémával, saját márka alatt árulni az autókat!
Fotó megosztása:
A V6-os Alphard 296 lóerős! Természetesen van hibrid is, 150 tiszta lóval
A V6-os Alphard 296 lóerős! Természetesen van hibrid is, 150 tiszta lóval
Fotó megosztása:
Nissan Elgrand, az Alphard ellenfele
Nissan Elgrand, az Alphard ellenfele
Fotó megosztása:
Toyota Vellfire: az előző generációs Alphard egyik változata
Toyota Vellfire: az előző generációs Alphard egyik változata
Fotó megosztása:
Toyota Sienta: a szubkompakt tolóajtós egyterű második generációja 2015 óta készül, de nem hozzák Európába. Kár, szerintem imádnánk
Toyota Sienta: a szubkompakt tolóajtós egyterű második generációja 2015 óta készül, de nem hozzák Európába. Kár, szerintem imádnánk
Fotó megosztása:
Az adókedvezményekkel támogatott kei carok egy jellemző példánya. A japán kocsik harmada ilyen!
Az adókedvezményekkel támogatott kei carok egy jellemző példánya. A japán kocsik harmada ilyen!
Fotó megosztása:
Egy Suzuki Every, dizájntrükkök nélkül, színtiszta célszerűségből építve
Egy Suzuki Every, dizájntrükkök nélkül, színtiszta célszerűségből építve
Fotó megosztása:
Talán Daihatsu, de japán autóbuzinak kell lenni, hogy oldalról meg tudja mondani az ember
Talán Daihatsu, de japán autóbuzinak kell lenni, hogy oldalról meg tudja mondani az ember
Fotó megosztása:
Goofys és Donald kacsás melegítőhöz Minnie egeres kormányvédő dukál!
Goofys és Donald kacsás melegítőhöz Minnie egeres kormányvédő dukál!
Fotó megosztása:
A viccesen abszurd Amerika-rajongás egy szép példája: út menti dinerimitáció egy plázakajáldában, Texaco-táblával, de öreg japán minipickuppal
A viccesen abszurd Amerika-rajongás egy szép példája: út menti dinerimitáció egy plázakajáldában, Texaco-táblával, de öreg japán minipickuppal
Fotó megosztása:
Tényleg furák a japánok
Tényleg furák a japánok
Fotó megosztása:
A túlfoglalkoztatás jellegzetes japán jelenség: minden elképzelhető helyen, ahol esetleg szükség lehet rá, áll egy világító jelzőbotos forgalomsegítő biorobot
A túlfoglalkoztatás jellegzetes japán jelenség: minden elképzelhető helyen, ahol esetleg szükség lehet rá, áll egy világító jelzőbotos forgalomsegítő biorobot
Fotó megosztása:
Pár nap után feltűnt, hogy minden tele van ilyen átlátszó nejlonesernyőkkel. Olyan, mintha nem eldobált, elhagyott vackok lennének, hanem az infrastruktúra részei: ha esni kezd, az ember csak felvesz egyet, mert biztos van egy pár lépésen belül
Pár nap után feltűnt, hogy minden tele van ilyen átlátszó nejlonesernyőkkel. Olyan, mintha nem eldobált, elhagyott vackok lennének, hanem az infrastruktúra részei: ha esni kezd, az ember csak felvesz egyet, mert biztos van egy pár lépésen belül
Fotó megosztása:
Ha nem is sok, de azért akad külföldi kocsi is Tokióban. Porsche Boxster, rosszoldali kormánnyal
Ha nem is sok, de azért akad külföldi kocsi is Tokióban. Porsche Boxster, rosszoldali kormánnyal
Fotó megosztása:
Range Rover, jó oldali kormánnyal :-)
Range Rover, jó oldali kormánnyal :-)
Fotó megosztása:
Mindig akkor bukkant fel egy-egy ilyen lehetetlenség, amikor legkevésbé vártuk: hogy kerül Tokióba egy Jeep Wagoneer?
Mindig akkor bukkant fel egy-egy ilyen lehetetlenség, amikor legkevésbé vártuk: hogy kerül Tokióba egy Jeep Wagoneer?
Fotó megosztása:
A tarka szedán-taxik lassan kivesznek- átadják a helyüket fekete szedánoknak és egyterűknek. Kár értük
A tarka szedán-taxik lassan kivesznek- átadják a helyüket fekete szedánoknak és egyterűknek. Kár értük
Fotó megosztása:
A Toyota londoni taxija, a JPN Taxi, másfél literes LPG-üzemű motorra alapozott hibrid hajtással
A Toyota londoni taxija, a JPN Taxi, másfél literes LPG-üzemű motorra alapozott hibrid hajtással
Fotó megosztása:
Kár értük, de érthető, hogy kihalnak: feleslegesen nagyok, rossz a térkihasználásuk
Kár értük, de érthető, hogy kihalnak: feleslegesen nagyok, rossz a térkihasználásuk
Fotó megosztása:
Tokióban a taxik bal (tehát járda felőli) hátsó ajtaját a sofőr nyitja elölről, egy mechanikus vagy elektromos szerkezettel és ő is zárja, erre figyelni kell!
Tokióban a taxik bal (tehát járda felőli) hátsó ajtaját a sofőr nyitja elölről, egy mechanikus vagy elektromos szerkezettel és ő is zárja, erre figyelni kell!
Fotó megosztása:
Az ajtónyitó mechanika
Az ajtónyitó mechanika
Fotó megosztása:
Az összes sofőrünk rosszul vezetett és nem tudta az utat, ez valami szakmai előírás lehet Tokióban
Az összes sofőrünk rosszul vezetett és nem tudta az utat, ez valami szakmai előírás lehet Tokióban
Fotó megosztása:
A régi szedánok bal első ülésének lenyitható a támlaközepe, így az utas előrenyújthatja zoknis lábát, ha akarja! (A képen ez nem látszik túl jól, mert kollégám háta tömi be a nyílást)
A régi szedánok bal első ülésének lenyitható a támlaközepe, így az utas előrenyújthatja zoknis lábát, ha akarja! (A képen ez nem látszik túl jól, mert kollégám háta tömi be a nyílást)
Fotó megosztása:
9 km/h átlagsebesség mellé 10,7 km/l-es, vagyis 9,3 l/100 km: ilyet csak hibrid hajtással lehet elérni
9 km/h átlagsebesség mellé 10,7 km/l-es, vagyis 9,3 l/100 km: ilyet csak hibrid hajtással lehet elérni
Fotó megosztása:
Példa a pozitív angol márkanevekre: a barátságos reptéri transzferbusz
Példa a pozitív angol márkanevekre: a barátságos reptéri transzferbusz
Fotó megosztása:
Első az emberélet: jómunkásember még utcát se seper kobak nélkül Tokióban
Első az emberélet: jómunkásember még utcát se seper kobak nélkül Tokióban
Fotó megosztása:
Egy kis innováció: napelemes villogó LED-es kiegészítővel felszerelt terelőbója
Egy kis innováció: napelemes villogó LED-es kiegészítővel felszerelt terelőbója
Fotó megosztása:
Teccenek látni a teknőst a kordontartó műanyagállványban?
Teccenek látni a teknőst a kordontartó műanyagállványban?
Fotó megosztása:
A mélygarázsok előtt is emberi forgalomterelő segít a ki-behajtásban
A mélygarázsok előtt is emberi forgalomterelő segít a ki-behajtásban
Fotó megosztása:
Ez a bácsi sem nyugalmazott admirális-generális, épp leváltani igyekszik - egy másik parkolóőrt
Ez a bácsi sem nyugalmazott admirális-generális, épp leváltani igyekszik - egy másik parkolóőrt
Fotó megosztása:
Járőröző kamerás emberazonosító robot a Narita reptéren a fogadóoldalon
Járőröző kamerás emberazonosító robot a Narita reptéren a fogadóoldalon
Fotó megosztása:
Daihatsu Copen és Toyota Yaris WRC makett egy modellboltban
Daihatsu Copen és Toyota Yaris WRC makett egy modellboltban
Fotó megosztása:
A világ legcukibb piktogramja a metróban: ha beejtesz valamit a sínek közé, ne ugorj utána, majd kiveszi a Fogantyúspálcikás Ember! Köszönjük a figyelmet - viszlát!
A világ legcukibb piktogramja a metróban: ha beejtesz valamit a sínek közé, ne ugorj utána, majd kiveszi a Fogantyúspálcikás Ember! Köszönjük a figyelmet - viszlát!
Fotó megosztása: