London egyik zártkörű klubjába besétál a ló, és leül a sarokba.
Süllyedős bőrfotelben szivarozik mellette a Lord, felkelti érdeklődését a jelenet.
Int a ló a pincérnek, kér egy pohár whiskyt. Megissza.
Csettint megint, kér egy pohár sherryt. Bedönti, távozik.
Felszalad a gentleman szemöldöke: Ehhh, döbbenet! Whiskyre sherry, ilyet még nem láttam!
A klasszikusan fura angol humorral ellentétben 106 évnyi sportkocsigyártás után ötajtós, anyukás, ovibajárós szabadidő-autóval piacra lépni a nagyon brit Aston Martin életében nem poén, inkább az életben maradás elkerülhetetlen kényszere 2020-ban.
Ma a Porsche kínálatának legnépszerűbbje a Cayenne és a Macan, Lamborghiniéknál az Urus, Bentley-ből a legtöbbet Bentayga felirattal vásárolják…
DBX névre hallgat az Aston történetének első SUV-ja, valószínűleg duplázza majd a gaydoni székhelyű cég globális értékesítéseit, amely idén – sanszosan utoljára – még tízezer darab alatt marad. Májustól kapható hivatalosan, de mától Magyarországon is megrendelhető 70 millió forinttól. Plusz az apró.
Két hete volt a világpremierje a kínai angol nagykövetségen. Hónapokkal a sorozatgyártás megkezdése előtt ez a valóban handmade bemutatóautó körbe turnézza azokat az országokat, amelyekben Aston-képviseletek működnek
Budapesten májusban nyílik a szalon, a létező legtökéletesebb időpontban. Innen nézve kétüléses Astonnak is tűnhet, és a menettulajdonságai tökéletesen azok: 295 km/órás végsebesség, 4,5 másodperces sprint 100-ra
Elnézést, a fényviszonyok nem a legtökéletesebbek, de a lényeg, ami már a legkevésbé sem sportkocsis: 5039 mm hosszú, 1998 széles és 1680 magas. A tengelytávja 3060 mm
Drámai a fara, egyúttal a kaszni legmegosztóbb része – ahogy hallottam, az exkluzív, mindössze 7, azaz hét darab újságíró meghívásával zajló eseményen. Nekem jobban bejön, mint a túl lágy orr
A bal oldali illesztésnél látszik, hogy közlekedés helyett prezentációkra tervezték, amit többször hangsúlyozott a Stanley Tucci-hasonmás gyári ember: nehogy kritika tárgya legyen. Természetesen nem az
Ezzel sem viccelnek az angolok, ez itt kérem az autóipar legújabb kacsája! A várható profithoz illően iszonyatos pénzt költ a DBX-re a nagyrészt még mindig független márka: teljesen önálló, könnyűfém platformot fejlesztettek a SUV-hoz, és Walesben felhúznak egy vadiúj gyárat kimondottan ennek az autónak
Hivatalos fogyasztási adat hiányában is bátran megtippelhetjük, hogy innen meglehetősen nagy mennyiségű káros anyag kerül majd a légtérbe. Egyben az egyik legszebb részlet a sok közül
Folytatva a dizájnos megoldások felsorolását, az egyszerű ívek közé zárt első fényszóró is műremek. Történetének leghúzósabb éveit éli az Aston, Andy Palmer CEO hét év alatt hét új modellt kíván piacra dobni, köztük egy teljesen elektromost (Balra itt is „prototípusos” az illesztés, innentől ne figyeljünk erre)
Az abroncs sem igazi
22-es kerekeken gurulnak majd az oktatási intézményekbe a vagyonos szülők szerencsés gyermekei. Elöl 285 szélesek a gumik, hátul 305-ösek
Kovács Farkas Tamás, a Gablini-csoport kereskedelmi és vevőszolgálati igazgatója elárulta a Vezessnek: van egy McLaren-tulajdonos érdeklődőjük, aki a feleségének nézte ki a DBX-et. Gyönyörű a hasíték a fémszerű betéttel
Jelenleg nem publikus a hivatalos légellenállási adat
Természetesen egyre nagyobb divat lesz a rejtett kilincs, igen, hajszálnyival ez is javít a Cw-n
Hol található ez a részlet? Motorháztető, éppen szemben állunk az autóval
Ki mennyi szabadidő-autót tud felsorolni keret nélküli ajtókkal? Tengernyi vagányságot építettek a DBX-be, no, de most nézzük meg végre belülről!
Úszik a kávébarnában a belső. Nem tudom, mennyi állatot gyilkoltak le, de a sok négyzetméternyi finom bőr olyan illatot árasztott, amit egy huszonmilliós BMW-ben nem érezni
Semmi radikalizmus, konzervatívok vagyunk, kérem
Azért írtam az elején, hogy nagyrészt független az Aston, mert az autói kisebb-nagyobb részét a Mercedes Lego-dobozából építi. A DBX infotainment-rendszere (lásd a képen annak központi kezelőjét), a kábelezés, a kapcsolók egy része, és persze a motor és a váltó is a világelső prémiumgyártótól származik
Ez a bajuszkapcsoló is
A díjnyertes megoldások bajnoka: a fokozatválasztók a műszerfal tetején, középen trónolnak. Létezik Aston nyolcfokozatú ZF-váltóval is, de ebben a Mercedes kilencfokozatú szerkezete dolgozik
330-ig skálázva a km/óra, 8000-ig a fordulatszámmérő – egy SUV-ban
Kellemes tapintású velúrok és hasított bőrök mindenütt, über-luxus a beltér
Engem megvett ez a barna. Igen, megfelelőnek tűnik a fotelek oldaltartása
Kicsit már sok is a jóból: ilyen-olyan lyukak, lila cérna és fémbetét
Anyának, apának és a nagyfiúnak
Töröld meg rendesen a lábad, mielőtt ide lépsz!
Nyilván világít az aluküszöbben a felirat
Még az ajtózsebet is lyuggatott bőr borítja, adnak anyagot azért a 70 (inkább 80-90-100) millióért
Amikor 2010 környékén beültem a Rapide-ba, hátul egészen mást tapasztaltam. Itt és most hatalmas a hely, 180 centi körüli átlagos felnőttek kényelmesen elautózhatnak egy napos szombaton Chelsea-ből a brightoni pierhez
Talán alap a síalagút, drága extra lesz viszont a két különálló fotel
Szép és hasznos klímapanel hátul
Akár az ön becses nevét is belenyomják, van az a pénz. Más kérdés, hogy az autó majdani értékesítésekor ez értéknövelő-, avagy csökkentő lesz
Láttak már ilyet Astonban?
Hivatalosan 638 literes a csomagtér. A bőröndcsomag ára nagyjából egy vadiúj Vitara szintjén lehet
Amennyiben túlságosan nehezek a csomagok, vagy 5 centit lejjebb engedhetjük az autó farát a bepakoláshoz
Iszonyat vastag minden ajtaja. Igen, azok is Merci kapcsolók
Az AMG szállítja a kínai vámszabályok miatt éppen négyezer köbcenti alatti V8-as motort 550 lóerőre, és 700 Nm maximális nyomatékra beállítva
Brutális aludarab és alkalmi textilborítás az abroncs felett. A könnyűfém használata ellenére 2,2 tonna a jármű alapsúlya
Mindezek után jöjjön végre a DBX legegyedibb része: EZ!
Igen, jól látják, a kesztyűtartó! Az Aston jelenlegi kínálatában ebben az autóban van egyedüliként kesztyűtartó. Szó szerint egyedi, ugye?
Már aktív a konfigurátor, aki rendelni szeretne, milliónyi egyedi extrával már megteheti. Jelen állás szerint nyolc hónap a várakozási idő, minimum 10 százaléknyi előleg leszurkolása után