Úgy döntöttünk, hogy keresztben, a lehető legtávolabbi pontokat összekötve átautózunk Magyarországon. Minisorozatunk első részében Magyarország nyugati hármashatára mellől, Felsőszölnöktől a Dunáig, az Erzsébet hídig jutottunk a teszten lévő Honda CR-V-nkkel. Most pedig következzék a második rész, az egykor virágzó, ma pedig úgy-ahogy döcögő Ikarus-gyártól a pillanatnyilag kísértetiesen elhagyatott Archeoparkon, a mátészalkai Túró Rudi-gyáron és a kocsordi Ojjektumon át a keleti hármashatárig, Garbolc községig.

Utunk során olyan, az út mellett vagy ahhoz nagyon közel található érdekességeket fotóztunk, amikkel enyhíteni lehet a hosszú autózások unalmát és tudálékosan lehet okoskodni a gyerekeknek a volán mögül (ha történetesen gyerekkel utazunk). A Felsőszölnök és Garbolc közti távolság útvonaltervezőtől függően kb. 590-610 km hosszú, az utat a Vezess két újságírója, Attila és Tamás egy kifejezetten ilyen hosszú távú nézegetős-kirándulós túrákra való kocsival, járta és kattintgatta végig.

A Honda CR-V igazi családi kocsi, pláne ez a hétszemélyes változat, ami jelenleg nálunk szolgál teszten. Divatos, jó kiállású, belül tágas, de nem túl terebélyes, könnyen manőverezhető gép. Mivel a modell egyik fő célpiaca az USA, elsősorban kényelemre hangolt, nyugis, békés, vonulós a kocsi, a márkanévhez kötődő sportosságot nem ebben a Hondában kell keresni. Pláne nem a mi kocsinkban, amelyben fokozatmentes váltó igyekszik mindig alacsonyan tartani a fordulatszámot.

Rendhagyó autós túrabeszámolónk diavetítése következik – katt a képre és nyílik a galéria, érdekes képekkel és magyarázó képaláírásokkal!

Út a bedöglött Ikarus-gyártól az atombunkeren át egészen a keleti végekig 1

Felsőszölnök-Budapest szakasz: az Őrség peremén, Szentgotthárdon át kis utakon eltekergünk a 8-as útig. Ezen aztán végigsüvítünk Székesfehérvárig, ahol átváltunk az M7-esre és immár sztrádatempóval tépünk be a fővárosba, hogy az Erzsébet hídon keljünk át a Dunán. Alább a kaland, ha eddig lemaradtál volna róla:

Budapest-Garbolc szakasz: hosszú, eseménytelen száguldás az M3-ason, majd Jármi előtt elhagyjuk a sztrádát és kezdődik az egyre érdekesebb kaland, ahogy átvágunk Mátészalkán és Kocsordon (Ojjektum!), hogy aztán egy deltatorkolat-szerűen szétterülő úthálózatban válasszunk egy ágat a Szamoson át Garbolcig és a magyar-román-ukrán hármashatárig.