„Budapest és Zalaegerszeg között autózom, így Pest, Fejér és Somogy megyei matricára lett volna szükségem. A vásárlást mobilon, sms-en keresztül végeztem. Tévedésből az egyik vásárlásra Tolna megyei kódot írtam, szerencsére egyből észrevettem a hibát. Ez a ma történt, természetesen azonnal hívtam az ügyfélszolgálatot, de szerintük a rendszám és a kategória elütését lehet javítani, a megyét viszont már nem” – írta a héten szerkesztőségünknek egy aggódó autós, és kérte, hogy segítsünk neki.

Több mint 2,5 millió megyei és országos matrica járt le pénteken, és szombattól már csak az újak érvényesek. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) szerint százezrek vásároltak még az utolsó napokban is, benzinkutakon, telefonnal vagy online, és sajnos van pár jellemző baki, ami évről évre tömegesen előjön. Olyan eset is van bőven, amikor az autós csak akkor szembesül mondjuk egy rendszám-elütéssel, amikor jön a komoly pótdíj.

Sorra vesszük ezeket a hibákat, elmondjuk, hogy milyen tévesztést lehet utólag kijavítani, és mit nem. Sajnos ilyen is akad. Azt is eláruljuk, mi a teendő, hogy a pótdíjcsekk megérkezése után se kelljen befizetni az egyébként jogosan kiszabott büntetést.

Megyei matricát vettél januárban? Bajba kerülhetsz 1

Ezekben mind pótdíjcsekket hozott a postás. Ha a 2,5 millió vásárlásból mindösszesen csak egy százalékban történik tévesztés, az is nagy szám

Megyei matricát vásárolt rosszul az autós, és tényleg nem lehet kijavítani utólag a megyét?

Kezdjük egy olyan tévesztéssel, amit sajnos tényleg nem lehet az ügyfélszolgálat amúgy valóban segítőkész munkatársaival kijavíttatni utólag. A cikk elején szereplő levelet elküldtük a NÚSZ sajtóosztályának, amire a következő választ kaptuk.

„Az e-matrica vásárlásokhoz kapcsolódóan az autópályák, autóutak és főutak használatának díjáról szóló 36/2007. (III. 26.) GKM rendelet alapján a díjkategória, a rendszám és a felségjelzés esetében van lehetőség a korrigálásra.”

Magyarán hiányos, azaz rossz a rendelet, nem az ügyfélszolgálat tehet róla.

Ma már büntetnek – hol és mennyiért lehet kijavíttatni a hibát?

Ha a megyét nem is, a rendszám betűinek vagy számainak az elütését lehet korrigálni utólag, ahogyan a felségjel elírását, és a díjkategória-tévesztést is.

Az ügyintézéshez be kell menni a társaság 19 ügyfélszolgálatának valamelyikére (itt a listájuk címekkel). Be kell mutatni a jármű forgalmiját, valamint a jogosultság megvásárlását igazoló szelvényt, vagy SMS-vásárlás esetén a nyugtázó értesítést. A szolgáltatás díja egységesen 1470 forint, de vannak olyan bakik, amiknek a javításáért nem kérnek pénzt.

„Például a 0 (nulla) és az O karakterek felcseréléséből adódó karaktertévesztés átírása során nem kell szolgáltatási díjat fizetni” – írta a NÚSZ a Vezess kérdésére.

Aki szeretne, útnak indulás előtt telefonon (06-36-587-500) és email-ben (ugyfel@nemzetiutdij.hu) is érdeklődhet náluk.

Megyei matricát vettél januárban? Bajba kerülhetsz 2

Évről évre van pár olyan tévesztés, amelyet a NÚSZ szerint rendre sokan elkövetnek. Az ügyfélszolgálat segít

Sajnos már meg is jött a pótdíj, mit tegyek?

Nem feltétlenül van baj. „Fontos tudni, hogy rendszám és felségjel eltévesztése esetén, amennyiben pótdíj kézhezvételét követő 60 napon túl történik a helyesbítés, az nem menti fel az ügyfelet az előzetesen kiszabott pótdíj befizetésének kötelezettsége alól, egyébként ezekben az esetekben a szolgáltatási díj megfizetése ellenében visszavonjuk a pótdíjakat.

A téves díjkategória esetében a pótdíjkülönbözet megfizetésétől nem tudunk eltekinteni, ugyanakkor, kettőnél több pótdíj esetén – amennyiben a jogszabályi feltételek fennállnak – a pótdíj-maximalizálással tudjuk az ügyfél terheit enyhíteni” – mondja a Szolgáltató.

Akit ennél részletesebben érdekelnek mondjuk a határidők, itt minden információt hivatalosan és részletesen megtalál.

Hogyan lehet száz százalékosan kizárni a hibát? Ott kell venni, ahol ingyenes a vásárlás!

A tévesztések elkerülésére a NÚSZ a saját netes felületét ajánlja, aminek valóban több előnye van.

Először is minden adatot elég egyszer megadni a regisztráció alkalmával, így a későbbi vásárlásoknál  a tévesztések esélye nulla. Itt a vásárlások folyamatosan nyomon követhetőek, visszakereshetők, és szerintünk az is mellette szól, hogy az itteni vásárlás után nem szükséges az igazolást (vásárlási bizonylatot/nyugtázó értesítést) őrizgetni.

Ezen kívül ez az egyetlen olyan felület, hely, ahol kényelmi díj vagy tranzakciós költség nélkül lehet e-matricát váltani. Ha ez meglepetés, akkor valóban nem árt hangsúlyozni, hogy a benzinkutakon nem csak a matricáért fizetünk.

Kedves Olvasóink, ha van bármilyen matricás sztorijuk, írják meg bátran: info@vezess.hu.