Töretlen az Esztergomban készülő Suzuki Vitara sikere, minden évben ott tanyázik a legkelendőbb autók listáján. Annyi van belőle az utakon, hogy lehetetlen úgy megtenni akár egy kilométert is, hogy ne jöjjön szembe egy vagy parkoljon valahol az út mentén. Az már csak ráadás, hogy nem csak fehéret, szürkét és feketét látni, hanem jóval vidámabb kéket, pirosat és sárgát is.

Hiába kerül egyre távolabb a puritán suzukis megbízhatóság ideáljától, úgy viszik, mint a lapostévét black friday idején. Először eltűnt belőle a szívó benzinmotor, most pedig az 1 literes, háromhengeres turbót rakták ki belőle és kizárólag az 1,4-es BoosterJettel kapható, amihez hozzácsapták a 48 voltos hibrid rendszert.

Ez még nem pont olyan hibrid

Fontos tisztázni, hogy hiába díszeleg kéklő hibrid logó az indokolatlanul sok plecsni között a hátulján, a Vitara nem képes kizárólag villannyal haladni. Egy árva centit sem megy, mert ez amolyan károsanyag-kibocsátást mérséklő mild hybrid.

Ennek lényege, hogy a nagyobbacska indítógenerátor szíjjal kapcsolódik a főtengelyre és motorfékes vagy üzemi fékes lassulásnál energiát ment át az aprócska lítiumion akksiba. Visszanyeri és következő elindulásnál felhasználja, segít picikét a benzinmotornak a maga 13,6 lóerejével és 53 Nm-ével.

Nincs más választás 1
Nincs más választás 61

Plecsni-zuhatag jelzi, hogy ez a Vitara kicsit hibrid és összkerékhajtású is

Picit meghajtja a főtengelyt ott, ahol a turbó még nem töltött és a motor nem olyan hatékony. Működése alapvetően tehát nem jelent átható változást, de takarékosabb üzeme és a kisebb szén-dioxid-kibocsátás mérhető adat. Erre leginkább a 95 g/km-s kibocsátási norma miatt van szüksége a Suzukinak is.

Választhatsz 1,4-es kéziset

Úgy eltűnt az 1 literes, háromhengeres motor, mintha sose lett volna, az 1,6-os szívó pedig szinte már történelemkönyvbe kívánkozik, annyira a múlté. A Suzuki Vitara (és az SX4 S-Cross is) kizárólag ezzel a mild hybrides 1,4-es turbómotorral (K14D kódú) lesz elérhető, hatsebességes kézi váltóval.

Választani első- vagy összkerékhajtást lehet, illetve felszereltséget és színt. Automata váltó a modellváltásig nem is lesz, pedig a suzukisok is tudják, hogy igény volna rá.

Nincs más választás 63

Félbőr ülések, Apple CarPlay és elegáns óra is van a Vitarában

Nincs más választás 64

A panorámatetővel már tényleg remek a térérzet, csak a lábtér lehetne kicsit nagyobb itt

Kompakt mérete miatt (szűk 4,2 méter hosszú) elegendő beltere van, de a manőverezés sem nyűg vele, főleg a tolatókamera és a szenzorok segítsége mellett. Normális méretű ablakai vannak, így az egész jól belátható és világos a beltér. Panorámatetővel meg aztán kész üvegház.

Talán csak a második sor lábtere szűkös, amennyiben felnőtteket szeretnénk ültetni oda. A GLX szinten már roppant menő, félbőr ülések vannak és elegáns óra trónol a műszerfal tetején. A csomagtartó 375 literjével már okosan kell gazdálkodni a nyaraláskor, de a hétköznap cipelt laptoptáska tökéletesen elfér benne.

Csinos és kellemes autó a Vitara, de a Budaörs-Zselic táv pont elég volt vele autópályán. Az oldalablakok mellett 130-as tempónál már annyira jelentős a szélzaj, hogy az autónavigátoros Hamvas Tomival csak akkor vettük észre, hogy szól a rádió, amikor lehajtottunk az M7-esről.

Nincs más választás 65

Országúton 6 liter alatti fogyasztáshoz nem kell önmegtartóztatás

Nincs más választás 66

Alapvetően az első kerekeket hajtja az AllGrip, de kértünk egy kicsit a 235 Nm-ből a hátsóknak is

Nagyszerű viszont az AllGrip összkerékhajtás, ami alapvetően az első kerekeket hajtja, de tapadásvesztés esetén hamar küld a 235 Nm nyomatékból a hátsóknak is. Hiába van benne kanyarodáskor az a furcsa, gumilabdán egyensúlyozó érzés, a Vitara valahogy mégis képes ragaszkodni az úthoz. Jól irányítható és a kézi váltója is japánosan pontos.

Amennyiben fogyasztás alapján ítéljük meg, a Vitara országúton érzi magát a legjobban. Különösebb önmegtartóztatás nélkül kiadja a 6 liter alatti átlagot, ellenben autópályán már 8 liter körül kér.

Többe kerül, többet ad érte

Nincs más választás 67

Alapáron jár a LED-es fényszóró, de még az adaptív tempomat is

Majdnem félmillió forinttal kerül többe a Suzuki Vitara azzal, hogy kizárólag ezzel a mild hybrides turbómotorral elérhető, de más is változott. Már a 4,9 milliós GL-ben is teljesen LED-es a fényszóró, automata az ablaktörlő, van benne sávelhagyás-figyelő és radaros vészfékasszisztens, táblafelismerő és még adaptív tempomat is.

7 millió forint a vitarázás teteje, abban már kéttónusú fényezés, panorámatető, összkerékhajtás van. A legjobb ajánlat nyilván az 5 és a 7 milliós Vitara között van. Minden modellre ott a 3+7 év vagy 200 ezer kilométer garancia, ami a motor, váltó és a turbó mellett már a 48 voltos rendszerre is vonatkozik.