Peugeot helyett Skoda?

Olvasónk kérdez

Tisztelt Varga Tibor!

Jelen pillanatban egy Peugeot 307-es 2.0 HDi-t hajtok. Motorikusan nagyon rendben van, de esztétikailag lenne mit javítani rajta, de úgy gondoltuk, hogy megtartjuk és veszünk hozzá egy nagyobb kocsit.

Évi minimum 25e km-t tennénk meg vele, viszont 50%-ban városban, 50%-ban autópályán. Mivel szeretek “sportosabban” haladni és gondolok a jövőre (családbővülés, jelenleg ketten vagyunk) ezért “erőssebb” kombikat néztem, automatát. 2008-tól keresnék, dízelt vagy akár benzinest.

A keretünk 2.5-3 millió forint lenne.

Amerikai, német hátsókerekes élményautó helyett koreait? 1

http://www.autogaleria.hu –

Kiszemeltek:
-Skoda Octavia II facelift 2.0 CR TDI RS DSG
-Skoda Superb 2.0 TDI DSG (140 lóerős vagy a 170)
-Mercedes C250 T CDI automata W204
-(kakkuk tojás) Octavia RS 2.0 TFSI 2005-2007 közötti

Persze, bármilyen más alternatíva is szóba jöhet, amit Ön ajánl. Továbbá a fent említett típusok közül melyik kerülendő?

A választ előre is köszönöm!

Tisztelettel,
Tóth Dávid

Szakértőnk válaszol

Kedves Dávid!

A Skoda Octavia és Superb egyaránt jó választás lehet 2,0 CRTDI motorral és DSG váltóval. A DSG váltókkal előfordulnak problémák, ezért mindenképpen nézessék meg az autót szakemberrel vásárlás előtt.

A Mercedes-t költségesebb lesz fenntartani és elég sok gond van a motorokkal és a futóművel. Rengeteg a piacon a pörgetett órás volt taxi. Ez persze igaz lehet a Skodára is, bár talán kevésbé. Az Octavia RS-t én elengedném 2,0 TFSI motorral. Rengeteg gond van velük és ennyi idős korukra a legtöbb példányt szétrúgták és százszor összetörték. Biztos van kivétel is.

Szóval és is a két első Skodában gondolkodnék a fentiek közül. Alternatívaként jó lehet egy Mk.4. Mondeo is 2,0 TDCI motorral.

Üdvözlettel,
Varga Tibor
autovizsgalat.hu

Mindegy milyen motor, csak legyen tágas 

Olvasónk kérdez

Kedves Tibor!

Használt autóvásárlás előtt állok és tanácsot kérnék. Az én helyzetemben az autó a hétköznapokban, leginkább városban, hétvégente kisebb nagyobb kiruccanások. Valamint negyedévente valamivel hosszabb útra használnám.

A tágas utas illetve csomagét elengedhetetlen szempont. Vannak itt kérdések dízel illetve benzinmotor között. Ez sem letisztázott ügy. Van egy dízel típus, amit konkrétan kinéztem az egy Honda Accord 2.2 i-dtec

Erről Önnek mi a véleménye? Sajnos a benzines változatát nagyon ritkaság megtalálni.

Valamit, amit még kérdeznék, ajánlaná-e az alábbi autókat, és ha igen milyen motorokkal ajánlaná?
– Skoda Octavia III
– Volkswagen Passat VII
– Skoda Superb b6

Segítségét előre is köszönöm,
Szabó Sándor

Szakértőnk válaszol

Kedves Sándor!

Nehéz használt autókról általánosságban beszélni, de egy jó állapotú Honda Accord 2,2 i-dtec jó választás lehet. Bármilyen Volkswagen származékból csak dízelt ajánlanék 2013 előttről, lehetőleg CRTDI-t. A városi használat a legendával ellentétben nem csak a dízel motort teszi tönkre, hanem minden motort.

Üdvözlettel,
Varga Tibor
autovizsgalat.hu

Egzotikus erős autót Dél-Koreából? 

Olvasónk kérdez

Szia,

Volt már pár autóm hál istennek mind jól kiszolgált. Mindegyik autóm 100-150 lóerő között mozgott. Most érzek magam mögött elég időt és kilométert hogy kicsit magasabbra tegyem a lecet és erősebb sportosabb autót is birtokoljak. A Hyundai Genesis Coupe fogott meg nagyon. 2.0T és 3.8 v6 között egyaránt vacillálok.

Amerikai, német hátsókerekes élményautó helyett koreait? 3

Nyilván a 3.8 V6 a 300 lóerővel az ami igazán elvarázsol de szeretnék egyrészt tanácsot kérni melyik motorral megbízhatóbb,melyikkel lehet kevésbé mellé nyúlni? Valamint sehol se találtam se az autóról se konkrétan a motorját mennyire megbízható.

A szerviz gondolom nem filléres dolog és bármilyen autóval mellé lehet fogni de te hátha tudsz segíteni hogy teljes csőd az autó vagy esetleg jó a megbízhatósága.

Bármilyen negatívumot vagy épp pozitívumot szívesen vennék. Esetleges hasonló ár kategóriás hasonló stílusú autókat is nagyon szívesen hallanék.

Remélem tudsz tanácsot adni.

Szakértőnk válaszol

Kedves Tamás!

Egy jó állapotú Hyundai Genesis Coupe-ban megbízható társra találhat, amennyiben jó állapotú. A kétliteres négyhengeres turbós motor alapjaiban egyezik a Mitsubishi Lancer Evo motorjával, ez a két gyártó közös fejlesztése. Ez a Theta Turbo II-es 2009-2012 között még 210 lóerős volt, de a ráncfelvarrás után  2013-2014-ra már 270-280 lóerő között teljesített, köszönhetően a nagyobb turbónak. 

A nagyobb 3,8 literes V6-os érdekessége, hogy kétféle befecskendezési rendszerrel készült. Egyaránt volt szívócső (MPI), és közvetlen befecskendezéses (GDI) kivitel,  utóbbinál a konstrukcióra jellemző kokszosodás várhatóan előfordul, cserébe nagyobb a teljesítmény.

Mivel ritka madár errefelé, nekünk is kevés tapasztalatunk van a típussal. A műszaki részében kevés kockázat van. Gyakoribb az előzőleg sérült példány a piacon.

Mindenképpen nézesse át szakemberrel vásárlás előtt, nehogy pórul járjon. Egy ilyen autót (egyiket sem) nem elég körbefutni festékréteg mérővel.

Üdvözlettel,
Varga Tibor
autovizsgalat.hu