Az Év Autója díj életében talán a legfontosabb időszak március eleje. Ekkor hirdetik ki ugyanis az Év Autója szavazáson győztes típust. Az eredményhirdetésnek általában a Genfi Autókiállítás ad otthont, az időpont pedig a kiállítás nyitónapját megelőző délután három óra. Az időpont idén sem változik, marad a délután három óra, dátum szerint pedig március másodikára esik. A helyszín azonban új. Ennek oka, a Genfi Autókiállítást a koronavírus terjedése miatt lefújták. Az izgalmasnak ígérkező eredményhirdetés a helyszínváltozás ellenére élőben végignézhető ezen a linken . (Majd utána felvételről bármikor.)
Ezúttal azonban arra kérnénk olvasóinkat, hogy akinek kedve van hozzá, a döntőbe jutott hét típust ismertető cikk alján található részben szavazzon arra a típusra, amelyik szerinte a legméltóbb a díjra. Lehet szavazni egyéni tetszés alapján is, de persze úgy is, mint a zsűri tagjai, akiknek persze szintén vannak egyéni elképzeléseik, de azért figyelembe veszik, hogy az európai év autójára szavaznak, tehát egy olyanra, amelyik Portugáliától Oroszországig bárhol megállja a helyét.
A zsűri hivatalos tagjainak, így nekem is, persze már pár nappal korábban el kell küldeniük e-mailben a szavazataikat a szavazatszámláló bizottságnak. A szavazás a zsűritagok számára annyival bonyolultabb – de ezzel nem akartuk olvasóinkat terhelni -, hogy nem egyszerűen egy győztest kell megnevezni, hanem 25 pontot kell a hétből legalább öt típus között kiosztani úgy, hogy a maximális pontszám nem lehet több tíznél (kevesebb lehet!), és azt a maximális pontszámot csak egy típus kaphatja meg (vagyis tulajdonképpen az az adott zsűritag győztese).
A pontokat a bizottság összesíti, és a legtöbb pontot gyűjtött típus nyeri el végül a 2020-as Év Autója címet. De most lássuk a hét döntőst, s mivel még nincs rangsor közöttük, ezért egyelőre alfabetikus sorrendben! (Minden típus képére kattintva egy galéria nyílik meg, talán azt is érdemes lehet megnézni.)
BMW 1-es
Nem apróztuk el. Az utolsó próba jogán a pillanatnyilag legerősebb kivitelt, a 306 lóerős, összkerékhajtásos M135i-t vittük el a fotózásra, és persze egy körre
Nem apróztuk el. Az utolsó próba jogán a pillanatnyilag legerősebb kivitelt, a 306 lóerős, összkerékhajtásos M135i-t vittük el a fotózásra, és persze egy körre
Fotó megosztása:
Egyelőre az M135i az egyetlen összkerékhajtású kivitel, a többi 1-es mind elsőkerék-hajtású
Egyelőre az M135i az egyetlen összkerékhajtású kivitel, a többi 1-es mind elsőkerék-hajtású
Fotó megosztása:
Azért a felnik és a dupla kipufogó sejtet valamit a képességekből (gyorsulás 4,8 s, végsebesség 250 km/h, persze korlátozással)
Azért a felnik és a dupla kipufogó sejtet valamit a képességekből (gyorsulás 4,8 s, végsebesség 250 km/h, persze korlátozással)
Fotó megosztása:
Ebben is jó forgatni a kormányt. Az 1-es élénken és megingás nélkül követi a mozdulatokat
Ebben is jó forgatni a kormányt. Az 1-es élénken és megingás nélkül követi a mozdulatokat
Fotó megosztása:
Ilyen tudású autóba ilyen ülés való. Tart, de egyben kényelmes is
Ilyen tudású autóba ilyen ülés való. Tart, de egyben kényelmes is
Fotó megosztása:
Keresztben a négyhengeres, kétliteres motor. Ezután ez már mindig így lesz...
Keresztben a négyhengeres, kétliteres motor. Ezután ez már mindig így lesz...
Fotó megosztása:
A csomagtartó 380 literes, ami átlagosnak számít a kompakt kategóriában
A csomagtartó 380 literes, ami átlagosnak számít a kompakt kategóriában
Fotó megosztása:
Legfrissebb, harmadik generációjára a BMW kompakt méretű modellje nem egyszerűen megújult, hanem talán nem túlzás róla azt állítani, hogy kifordult önmagából. Az óriási változást a hajtásmód átrendezése jelenti, vagyis, hogy az eddig hosszmotoros, hátsókerék-hajtású típus keresztmotorossá és elsőkerék-hajtásossá alakult. A Minivel közös UKL padlólemez alkalmazásának előnye, hogy így tágasabbá válhatott a korábbi generációkban eléggé szűk utastér. A BMW mérnökei sokat és – most már elmondhatjuk – sikeresen dolgoztak azon, hogy az 1-es vezethetősége a hajtásmódváltás ellenére méltó maradjon a márka hírnevéhez. Az 1-es hagyományos benzin- és dízelmotorokkal mutatkozott be, de érkezik belőle konnektporról tölthető benzin-elektromos hibrid is. Akit mélyebben érdekel, ezen a linken részletes tesztet olvashat róla.
Mellette – Ellene |
- kényelmes vezetői üléshelyzet
- jó vezethetőség
- jó anyagminőség
- gondos kidolgozás
- gazdag motorválaszték
- sokféle extra rendelhető hozzá
- összkerékhajtással is kapható
|
- magas vételár
- drága extrák
- utastere még most is csak átlagos méretű
|
Ford Puma
Biztos, hogy az egyik legjobb kisméretű szabadidő-autó az új Ford Puma. De meg is kérik az árát!
Biztos, hogy az egyik legjobb kisméretű szabadidő-autó az új Ford Puma. De meg is kérik az árát!
Fotó megosztása:
A designelemek ugyanazok, mint a Focus esetében, az arányok pesrze teljesen mások
A designelemek ugyanazok, mint a Focus esetében, az arányok pesrze teljesen mások
Fotó megosztása:
Húsz centivel hosszabb négy méternél, a magassága 154 centi, vagyis nem éppen égimeszelő
Húsz centivel hosszabb négy méternél, a magassága 154 centi, vagyis nem éppen égimeszelő
Fotó megosztása:
Inkább kényelmesek az ülései, de azért valamennyire tartanak is. Az üléspozíció viszont remek
Inkább kényelmesek az ülései, de azért valamennyire tartanak is. Az üléspozíció viszont remek
Fotó megosztása:
Kijelző a műszerfakl közepén és digitális a műszeregység is
Kijelző a műszerfakl közepén és digitális a műszeregység is
Fotó megosztása:
Hátul is van benne hely bőven
Hátul is van benne hely bőven
Fotó megosztása:
Mindennel együtt 468 literes a csomagtartó, ami nagyon becsületes érték
Mindennel együtt 468 literes a csomagtartó, ami nagyon becsületes érték
Fotó megosztása:
Íme az üreg, ami vízzel is kiöblíthető, hiszen dugóval lezárható leeresztő nyílás is van az alján
Íme az üreg, ami vízzel is kiöblíthető, hiszen dugóval lezárható leeresztő nyílás is van az alján
Fotó megosztása:
Egyelőre csak egyliteres benzinmotorral lehet kapni, de az lehet 125, vagy 155 lóerős is. Az erősebbhez alapból társul a mild hibrid rendszer
Egyelőre csak egyliteres benzinmotorral lehet kapni, de az lehet 125, vagy 155 lóerős is. Az erősebbhez alapból társul a mild hibrid rendszer
Fotó megosztása:
A Ford Puma képében újabb kis méretű szabadidő-autóval lépett piacra a Ford. Azért újabbal, mert a hasonló méretű és rendeltetésű Ecosport modellt már kínálgatja egy ideje, de nem nagy sikerrel. A Puma sok szempontból kedvezőbb esélyekkel indul. Nem utolsósorban csinosabb, ugyanakkor praktikusabb is, és még vezetni is jó. Utastere elöl-hátul tágas, gondosan kivitelezett, és számtalanféle kényelmi és vezetést segítő extra rendelhető bele. Ugyanakkor csomagtartója is nagy, ami még egy ötletes, 80 literes rekeszt is rejthet. Az pedig külön jó pont, hogy bár a szabadidő-autók általában nem jeleskednek a vezethetőség terén, a Puma ebben sem vall szégyent. Aki többet szeretne tudni róla, ezen a linken részletes tesztet talál.
Mellette – Ellene |
- tágas utastér
- nagy és praktikus kialakítású csomagtartó
- jó anyagminőség
- gondos összeszerelés
- jó vezethetőség
- pontos kormányzás
- erős és takarékos motor
|
- magas vételár
- feszes rugózás
|
Peugeot 208
Egyszerre morcos és aranyos az új 208-as. Mindenképpen feltűnő jelenség!
Egyszerre morcos és aranyos az új 208-as. Mindenképpen feltűnő jelenség!
Fotó megosztása:
Ezek a nagy kerekek jól állnak a hűtőrácsáról felismerhető elektromos kivitelnek is
Ezek a nagy kerekek jól állnak a hűtőrácsáról felismerhető elektromos kivitelnek is
Fotó megosztása:
A fekete elemek nagyon öltöztetik a 208-ast. Kipufogó nincs - persze, mert ez az elektromos kivitel
A fekete elemek nagyon öltöztetik a 208-ast. Kipufogó nincs - persze, mert ez az elektromos kivitel
Fotó megosztása:
Nemcsak egyszerűen digitális a műszeregység, hanem három dimenziós is! Az elektromosban alaptartozék a nagy kijelző
Nemcsak egyszerűen digitális a műszeregység, hanem három dimenziós is! Az elektromosban alaptartozék a nagy kijelző
Fotó megosztása:
Egy sportkocsiban sem mutatna rosszul ez a valóban is jó ülés. A 136 lóerős elektromos változat kimondottan élénken mozog az úton
Egy sportkocsiban sem mutatna rosszul ez a valóban is jó ülés. A 136 lóerős elektromos változat kimondottan élénken mozog az úton
Fotó megosztása:
Ez nem erőssége a 208-asnak. A hátsó tér csak akkor elfogadható méretű, ha elöl átlagosnál alacsonyabb vezető foglal helyet
Ez nem erőssége a 208-asnak. A hátsó tér csak akkor elfogadható méretű, ha elöl átlagosnál alacsonyabb vezető foglal helyet
Fotó megosztása:
Csomagtartójával sem nyer olimpiai aranyat a 208-as. csak 265 literes és csak a támlák dönthetők
Csomagtartójával sem nyer olimpiai aranyat a 208-as. csak 265 literes és csak a támlák dönthetők
Fotó megosztása:
Ahogy mondják, ízlések és pofonok különbözők, mégis talán nem merészség kimondani, hogy a kisautó kategória talán legszemrevalóbb típusa lett az új Peugeot 208-as. A francia szépség azonban nemcsak megjelenésével bűvöli el vezetőjét, hanem kimondottan kényelmes ülésével, meggyőző anyag- és kivitelezési minőségével és vezethetőségével is! Egyúttal az is mellette szól, hogy mindjárt a bevezetéstől kezdve háromféle hajtáslánccal is megrendelhető. A hagyományos benzines mellett még dízelmotorral is (ma már nem általános a kisautó kategóriában!), valamint tisztán elektromos hajtással. Ebből már lehet választani! Az új 208-as már járt a Vezess szerkesztőségében, részletes tesztje ezen a linken olvasható.
Mellette – Ellene |
- vonzó megjelenés
- kényelmes első ülések
- kiváló anyag- és kivitelezési minőség
- jó vezethetőség
- sokféle hajtáslánc, köztük tisztán elektromos is
- sokféle, vezetőt támogató rendszer kapható hozzá
|
- a második üléssor nem túl tágas
- szűk ajtónyílás hátul
- korlátozott kilátás hátrafelé
- kis és alig variálható csomagtartó
- fedélzeti rendszer kezelése tanulást és időt igényel
|
Porsche Taycan
Bár nem a 911-es, mégis azonnal felismerhető, hogy eze egy Porsche
Bár nem a 911-es, mégis azonnal felismerhető, hogy eze egy Porsche
Fotó megosztása:
Csaknem ötméteres hosszához alig 138 centis magasság társul. vagyis lapos
Csaknem ötméteres hosszához alig 138 centis magasság társul. vagyis lapos
Fotó megosztása:
Már a 680 lóerős Turbo kivitelen alaptartozék a 20-as felni. Ez egy Turbo S 761 lóerővel
Már a 680 lóerős Turbo kivitelen alaptartozék a 20-as felni. Ez egy Turbo S 761 lóerővel
Fotó megosztása:
Hamisítatlan Porsche hangulat, csak éppen minden digitális. Még a jobb szélen a Taycan felirat is egy képernyőn jelenik meg. Az az utas szórakoztató egysége
Hamisítatlan Porsche hangulat, csak éppen minden digitális. Még a jobb szélen a Taycan felirat is egy képernyőn jelenik meg. Az az utas szórakoztató egysége
Fotó megosztása:
Az elképesztő tapadás miatt gyorsan vett kanyarban iszonyatos az oldalgyorsulás. Ez az ülés úgy tart, hogy ez fel sem tűnik
Az elképesztő tapadás miatt gyorsan vett kanyarban iszonyatos az oldalgyorsulás. Ez az ülés úgy tart, hogy ez fel sem tűnik
Fotó megosztása:
Bemászni sem könnyű, de nem is fogad táncterem belül. De azért el lehet férni
Bemászni sem könnyű, de nem is fogad táncterem belül. De azért el lehet férni
Fotó megosztása:
Elöl is akad egy kis hely némi csomagnak
Elöl is akad egy kis hely némi csomagnak
Fotó megosztása:
Nem kimondottan nagy a csomagtartó és még a töltőkábel táskája is ellop belőle egy adagot
Nem kimondottan nagy a csomagtartó és még a töltőkábel táskája is ellop belőle egy adagot
Fotó megosztása:
A 2020-as Év Autója választás leglegleg-je a Porsche új elektromos autója, a Taycan. Bármit nézünk rajta, valami extrémmel találjuk szembe magunkat. Kezdődik ez ott, hogy leggyengébb kivitele is 530 lóerős és összkerékhajtásos, és végződik az áránál, ami jelenleg legkevesebb 105 ezer euró – de akad belőle 185 ezer eurós kivitel is. Igaz, az már 761 lóerős! Ja, hogy az utóbbi gyorsulás 0-100 km/h között alig 2,8 másodperc, a végsebessége pedig 260 km/h? Ezek után ez már talán annyira nem is meglepő. Mint ahogy az sem, hogy a vezethetősége kiemelkedő, és a féke éppúgy bírja a tartós terhelést, mint akkumulátora a sűrű egymás utáni sprinteket. Ha pedig finoman hajtják, egy töltéssel elmegy akár 450 kilométert is. Aki még többet szeretne tudni róla, olvassa el részletes beszámolónkat ezen a linken.
Mellette – Ellene |
- elképesztő menetteljesítmények
- kiváló vezethetőség
- pontos, jól érezhető kormányzás
- nagy kanyarsebesség, kiváló úttartás
- hatásos fék
- kiváló vezetői üléshelyzet
- jó minőség
- kényelmes rugózás (háromkamrás légrugó)
- nagy hatótávolság egy töltéssel
- nagyon gyors töltési lehetőség
|
- szűk hátsó ajtónyílás
- második üléssor helykínálata korlátozott
- kis csomagtartó
- korlátozott kilátás
- csillagászati vételár
|
Renault Clio
Kívül alig változott előző generációjához képest a Clio
Kívül alig változott előző generációjához képest a Clio
Fotó megosztása:
Persze más a fényszórók és a lökhárító formája, de szinte ennyi az egész
Persze más a fényszórók és a lökhárító formája, de szinte ennyi az egész
Fotó megosztása:
Hátulról sem könnyű megkülönböztetni a régit az újtól
Hátulról sem könnyű megkülönböztetni a régit az újtól
Fotó megosztása:
Ez már más! Otthonosabb az utastér és sokat javult az anyag- és összeszerelési minőség. A Clióban is terjed a digitalizáció
Ez már más! Otthonosabb az utastér és sokat javult az anyag- és összeszerelési minőség. A Clióban is terjed a digitalizáció
Fotó megosztása:
Valamennyire tartanak, de inkább kényelmesek az első ülések
Valamennyire tartanak, de inkább kényelmesek az első ülések
Fotó megosztása:
Egy picit tágasabb a 208-asnál hátul. De csak egy picit!
Egy picit tágasabb a 208-asnál hátul. De csak egy picit!
Fotó megosztása:
Ez a hibrid hajtáslánc, ami egy 91 lóerős, 1,6 literes szívó benzinmotort és egy 35 kW-os (48 lóerős) elektromotort foglal magába. No, meg egy különleges, automata módra működő erőátviteli egységet
Ez a hibrid hajtáslánc, ami egy 91 lóerős, 1,6 literes szívó benzinmotort és egy 35 kW-os (48 lóerős) elektromotort foglal magába. No, meg egy különleges, automata módra működő erőátviteli egységet
Fotó megosztása:
Alapvetően ugyanakkora a hibrid csomagtartója, mint a hagyományos hajtású változatoké, 340 literes
Alapvetően ugyanakkora a hibrid csomagtartója, mint a hagyományos hajtású változatoké, 340 literes
Fotó megosztása:
Itt a különbség. A hibridnél a csomagtartó padlója alatt csak gépészet található
Itt a különbség. A hibridnél a csomagtartó padlója alatt csak gépészet található
Fotó megosztása:
A hagyományos hajtású Cliók csomagtartójában a padló két szinten rögzíthető, és alatta egy pótkeréknyi üreg (akár pótkerékkel töltve) bújik meg
A hagyományos hajtású Cliók csomagtartójában a padló két szinten rögzíthető, és alatta egy pótkeréknyi üreg (akár pótkerékkel töltve) bújik meg
Fotó megosztása:
Némileg meglepőt követett el a Renault az új Clióval. Arról van szó, hogy kívülről ez az újdonság nem nagyon látszik meg rajta. Annyira elégedettek voltak ugyanis az előző generáció formatervével, hogy csak kicsit kozmetikáztak rajta. Ugyanakkor az egész autó új, amit a tulajdonosok leginkább az utastér új kialakításán és főként sokkal jobb minőségén mérhetnek le. A Peugeot 208-assal szemben a Clióból nem készül tisztán elektromos kivitel, ugyanebben a méretosztályban ezt egy külön típus, a Zoé révén kínálja a Renault. Benzinmotoros változat természetesen máris kapható, hamarosan érkezik a dízel, és ráadásként egy különleges megoldású benzin-elektromos hibrid is! Az új Renault Clióról ezen a linken lehet bővebben olvasni.
Mellette – Ellene |
- nagy csomagtartó
- jó anyag- és összeszerelési minőség
- sokféle hajtáslánc
- hatásos fékek
- jó úttartás
- kényelmes rugózás
- sokféle, vezetőt segítő rendszer
|
- a második sor helykínálata korlátozott
- fedélzeti rendszer kezelése tanulást igényel
- korlátozott kilátás hátrafelé
- magas rakodóperem a csomagtartónál
|
Tesla Model S
Én még igazából most sem szoktam meg a Model 3-as elejének kinézetét. De biztos akad, akinek egyből testszik. Mindenesetre egyedi
Én még igazából most sem szoktam meg a Model 3-as elejének kinézetét. De biztos akad, akinek egyből testszik. Mindenesetre egyedi
Fotó megosztása:
Körülbelül akkora kívül a Model 3-as, mint egy BMW 3-as
Körülbelül akkora kívül a Model 3-as, mint egy BMW 3-as
Fotó megosztása:
Hátulról kevésbé izgalmas a Model 3-as formaterve. Az viszont talán ebből a képből is leszűrhető, hogy a kilátás hátra nem lehet túl jó. Nem is az!
Hátulról kevésbé izgalmas a Model 3-as formaterve. Az viszont talán ebből a képből is leszűrhető, hogy a kilátás hátra nem lehet túl jó. Nem is az!
Fotó megosztása:
Ilyet egyelőre csak Teslában látni. Minden egy helyen, a központi kijelzőn. Sajnos a sebességmérő is ott van, és csak elfordított tekintettel lehet leolvasni
Ilyet egyelőre csak Teslában látni. Minden egy helyen, a központi kijelzőn. Sajnos a sebességmérő is ott van, és csak elfordított tekintettel lehet leolvasni
Fotó megosztása:
Nem kimondott sportülés, de egészen elfogadhatóan tart
Nem kimondott sportülés, de egészen elfogadhatóan tart
Fotó megosztása:
Lehetne nagyobb a padló és az ülőpárna közötti magasság, és a lábakat sem lehet az első ülés alá tolni
Lehetne nagyobb a padló és az ülőpárna közötti magasság, és a lábakat sem lehet az első ülés alá tolni
Fotó megosztása:
Akár a Taycanban, a Tesla 3-ban is van első csomagtartó
Akár a Taycanban, a Tesla 3-ban is van első csomagtartó
Fotó megosztása:
Nagynak tűnik a csomagtartó, de nem óriási, és a szűk nyílás miatt nem is olyan könnyű bele pakolni. Külön méretet nem ad meg a Tesla, az első és a hátsó együtt 425 literes
Nagynak tűnik a csomagtartó, de nem óriási, és a szűk nyílás miatt nem is olyan könnyű bele pakolni. Külön méretet nem ad meg a Tesla, az első és a hátsó együtt 425 literes
Fotó megosztása:
Kicsit kakukkfióka a 2020-as Év Autója szavazásban a Tesla Model 3. Nem azért azonban, mert a tengerentúlon készül, hanem azért, mert nem teljesen új típus. Európai forgalmazása azonban csak tavaly kezdődött, most lehetett igazán kipróbálni, így kerül be a mostani válogatásba. Mint minden Tesla, ez is különleges, ami főként az utasterén látszik meg, amit egy darab hatalmas kijelző ural. Ezen jelenik meg minden és az ülésállítás kivételével erről vezérelhető minden. Ha azonban túllépünk az első találkozás okozta sokkon, a mindennapokban jól használható elektromos autót ismerünk meg benne. Tágas az utastere, nagy a csomagtartója, amit ülésdöntéssel növelhetünk is, és akár 75 kWh-s akkumulátorával a hatótávolsága is nagy, meghaladja az 500 kilométert. Ráadásul vezetni is jó, részint gyors és már-már nyaktörő gyorsulóképessége miatt, de a kanyarodási képességei sem utolsók. A Tesla Model 3-assal kapcsolatban egy összehasonlító teszt jelent meg eddig a Vezess-en (ellenfele a Hyundai Kona Electric), ami ezen a linken olvasható.
Mellette – Ellene |
- tágas utastér
- nagy és variálható csomagtartó
- jó vezetői üléshelyzet
- jó vezethetőség
- jó menetteljesítmények
- kedvező fogyasztás
- nagy hatótávolság
|
- kidolgozási hanyagságok
- oldalt kell nézni a csak a kijelzőn megjelenő fő műszerekhez
- a fedélzeti rendszer kezelése megszokást igényel
- korlátozott kilátás hátrafelé (viszont szenzációs a tolatókamera)
|
Toyota Corolla
Már az előző, még Auris névre hallgató generáció is egészen jól nézett ki, de az új Corolla még arra is rátett egy lapáttal
Már az előző, még Auris névre hallgató generáció is egészen jól nézett ki, de az új Corolla még arra is rátett egy lapáttal
Fotó megosztása:
A Touring Sportnak nevezett kombi több mint 28 centivel hosszabb az ötajtósnál. Jól áll neki a kéttónusú fényezés
A Touring Sportnak nevezett kombi több mint 28 centivel hosszabb az ötajtósnál. Jól áll neki a kéttónusú fényezés
Fotó megosztása:
A kombinak a tengelytávja is nagyobb az ötajtósénál, mégpedig 6 centrivel
A kombinak a tengelytávja is nagyobb az ötajtósénál, mégpedig 6 centrivel
Fotó megosztása:
Sokat javultak a Toyota ülései az utóbbi időben. A Corolláé kimondottan kényelmes
Sokat javultak a Toyota ülései az utóbbi időben. A Corolláé kimondottan kényelmes
Fotó megosztása:
Hát igen, a kombiban van hely hátul. Az ötajtós szűkösebb
Hát igen, a kombiban van hely hátul. Az ötajtós szűkösebb
Fotó megosztása:
nagy a különbség a két karosszériaváltozat csomagtartója között is. A kombié 581 literes, az ötajtósé csak 313. A kombi a családi autó
nagy a különbség a két karosszériaváltozat csomagtartója között is. A kombié 581 literes, az ötajtósé csak 313. A kombi a családi autó
Fotó megosztása:
És még ez is. A csomagtartó alatt is jókora üreget képeztek ki. Ez is kihasználható, vagy belefér a pótkerék is
És még ez is. A csomagtartó alatt is jókora üreget képeztek ki. Ez is kihasználható, vagy belefér a pótkerék is
Fotó megosztása:
Corolla, Auris, Corolla. Az új generációval visszatért a régi, jól bevált névhez a Toyota, és ezzel mintha a modellcsalád is az alapjaitól újjászületett volna. Érdekes döntésként az ötajtós és a kombi kivitelnek nem azonos a tengelytávja, ami azt eredményezi, hogy a hosszabb tengelytávú kombi jóval tágasabb belül, mint az ötajtós. A csomagtartója is méretesebb, ráadásul az akkumulátorok ügyes elhelyezésének hála a padló alatt is hasznos tér lapul. Sokat javult az utastér minősége, az ülések kényelme és a vezethetőség is. Fontos újdonság, hogy az eddigi mellett egy erőteljesebb hibridhajtással is forgalmazza az új Corollát a Toyota, amit már sokan vártak – már csak azért is, mert abból szinte teljesen eltűnt a nyúlós motorhang. Az erősebb és a gyengébb hibrid szén-dioxid-kibocsátása is rendkívül alacsony, ami Európa számos országában adócsökkentő tényező. Az új Corolla részletes tesztje ezen a linken olvasható.
Mellette – Ellene |
- nagy csomagtartó (kombi)
- jó anyag- és kidolgozási minőség
- kényelmes rugózás
- jó úttartás
- pontos kormányzás
- alacsony fogyasztás
- gazdag biztonsági felszereltség
|
- második sorban szűk utastér (ötajtós)
- kis csomagtartó (ötajtós)
- korlátozott kilátás hátrafelé
|
Az Év Autója zsűri tagjai a hét döntőbe jutott típus utolsó próbáján a franciaországi Mortefontaine-ben található Utac-Ceram tesztpályán. A háttérben a hét autó
És most kérnénk szavazni!
Melyik legyen a 2020-as Év Autója?
Toyota Corolla
34% (1017)