Talán nem túlzás azt állítani, hogy drámai fordulatokban bővelkedett a 2020-as Év Autója-szavazás – bár a dráma ezúttal  nem ott és nem úgy következett be, mint tavaly. Egy évvel ezelőtt a Jaguar I-Pace és az Alpine A110 holtversenyben elért elsősége borzolta a kedélyeket, most azonban az egész szavazás került veszélybe. A gondot természetesen a koronavírus okozta, ami miatt sokáig nem lehetett tudni, megtartják-e a Genfi Autókiállítást, ami rendszerint otthont nyújt az Év Autója eredményhirdetésének és díjátadójának.

A növekvő fertőzésveszély miatt végül alig három nappal a nagy esemény előtt lefújták az egész autókiállítást, és úgy tűnt, ezzel az eredményhirdetés is veszélybe került. Az Év Autója-zsűri vezérkara (Frank Janssen elnök, Velimatti Honkanen főtitkár és Alberto Sabbatini elnökhelyettes) azonban bevetette magát, és sikerült megbeszélnie a kiállítás szervezőivel, hogy a díjátadó ott és akkor legyen megtartva, ahová és amikorra meghirdették, azaz március másodikán, délután három órára. Ott volt a hét döntős autó, ott volt a vezérkar – csak épp a nézők nem személyesen, hanem a Youtube élő adásában követhették az eseményeket.

Azokat az eseményeket, amelyek így is elég fordulatot hoztak. Országról országra, zsűritagra mutatták be az adott pontszámokat, amelyek összegzése alapján egy ideig az egyik, majd egy másik típus állt az élen. Majd végül egy elhúzott, és a többiek nem is tudták utolérni. Emlékeztetőül a hét vadonatúj típus, még mindig alfabetikus sorrendben: BMW 1-es, Ford Puma, Peugeot 208, Porsche Taycan, Renault Clio, Tesla Model 3, Toyota Corolla. És most következzen a végeredmény a hetedik helyezettől az elsőig!

Megvan a 2020-as Év Autója! 1
Megvan a 2020-as Év Autója! 25

Hatodik helyen végzett 152 ponttal az új Toyota Corolla, amelynek én 3 pontot adtam. A többi zsűritag pontozása a caroftheyear.org oldalon olvasható (angolul). A Corolla 986 szavazattal megnyerte olvasói szavazásunkat! 

 

Megvan a 2020-as Év Autója! 26

Ötödik helyen végzett 209 ponttal a Ford praktikus és jól vezethető kis SUV-ja, a Puma. Én 2 pontot adtam neki. Olvasói szavazásunkon 365 szavazattal a negyedik helyet szerezte meg

 

Megvan a 2020-as Év Autója! 27

Így szavazott a magyar csapat. Úgy látszik, Zsolt is a Model 3-ast tartotta a legígéretesebb jelöltnek

 

Megvan a 2020-as Év Autója! 28

Negyedik helyen végzett 211 ponttal az új Renault Clio, amiből a benzines és dízel változatok mellett egy izgalmas hibrid is készül. Én 4 pontot adtam neki. Olvasóink 410 szavazattal a második helyre tették

 

Megvan a 2020-as Év Autója! 29

Talán az egész felhozatal technikailag legizgalmasabb autója, de nagyon drága a Porsche Taycan., ami 222 ponttal a dobogó harmadik fokára állhatna fel (ha volna ilyen). Én 5 ponttal értékeltem.  Olvasóink az ötödik helyet érő 309 szavazattal jutalmazták

 

Megvan a 2020-as Év Autója! 30

Igazi mindent tudó elektromos autó a Tesla Model 3-as. Ez a képessége a második helyre repítette 242 ponttal. Én 7 ponttal a saját szavazásomban az első helyre tettem. Olvasóink 399 szavazattal a harmadik helyre tartották érdemesnek

 

Megvan a 2020-as Év Autója! 31

És íme, a győztes, a Peugeot 208-as!

 

Megvan a 2020-as Év Autója! 32

A Peugeot szemrevaló, jól vezethető és a benzines és dízel mellett elektromos hajtással is megvásárolható kisautója 281 pont megszerzésével nyerte el a 2020-as Év Autója címet. Én három pontot adtam neki. Olvasóinknál hatodik helyet szerzett 288 szavazattal. Köszönet minden olvasónknak, aki szavazott!

 

Megvan a 2020-as Év Autója! 33

Mivel az autókiállítás elmaradt, a díjat is csak jelképesen lehetett átnyújtani a Peugeot márkaigazgatójának, Jean Philippe Imparatónak, aki interneten jelentkezett be

 

Megvan a 2020-as Év Autója! 34

Az Év Autója zsűri tagjai a szavazást két héttel megelőző utolsó próbán. majdnem mindenki ott volt! (Szavaznia mindenkinek otthonról, egy e-mail elküldésével kellett.)

Még egyszer mindenkinek köszönet, aki részt vett játékunkban, és szavazott a zsűrivel!