Röviden – Ford Transit Custom 2,0 TDCi Westfalia Nugget Plus
Mi ez? Ötszemélyes, négy hálóhelyes lakóautó a hosszú (3300 mm) tengelytávú Transit Customból a 170 lóerős dízelmotorral, hatfokozatú automatikus váltóval.
Mit tud? Minden földi jóval ellátták, apró botlásokkal überprofi munka.
Mibe kerül? Egészen pontosan 63 443 euróba és 85 centbe kerül a Westfaliánál, innen lehet az extrákra költeni. Átszámítva ez máris 23,3 millió Ft, pedig ott nem 27, hanem 19 százalék az áfa.
Kinek jó? Mindenkinek, aki ki tudja fizetni, de főleg összetartó családoknak, két gyermekkel.

5339 mm hossza és tükrök nélkül 2032 mm szélessége alapján lehetne luxuslimuzin vagy kínosan nagy SUV is. De 2850 mm magasság? Ekkora tesztautót még sosem vezettem. Nem Aranyi Péter adott kölcsön egy traktort a King of the Road-rovatból, hanem a Westfaliánál lakóautóvá átépített Ford Transit Custom járt nálunk.

Tetősátor helyett hőszigetelt héj

A Westfalia nem válogatós, California néven a Volkswagen Transporterből és Marco Polo név alatt a Mercedes V-osztályból is épít lakóbuszt, ahogy a modellfrissítés utáni Transitból sem ez az egyetlen tetőágyas kempingbusz.

Ha Budapesten belobban a járvány, ide szeretnék visszavonulni 1

Létezik felnyitható tetősátras modell és ez a műanyaghéjas, hőszigetelt alkóvos megvehető eggyel rövidebb verzióban is. A tesztautó tetején nem horgászladik utazik, hanem egy garzonlakás felső karéja. Ez itt a legnagyobbik kempingbusz, külső zuhannyal, de valódi konyhával és saját vécével.

Élősúlyban a Ford Transit Custom Nugget Plus éppoly nehéz, amilyen kacifántos a neve. Német forgalmija szerint 2943 kilós, maximum 3400 kilóig terhelhető, tehát nem rámolható agyig ugyanolyan konzervekkel és ásványvizekkel, amit a felpakolók a célállomáson is megvehettek volna.

Nem akar felborulni

Mintha az automatikus váltó áthidalókuplungja az alsó fokozatokban későn zárna össze, nagy felpörgésnek kis nekilódulás az eredménye. A Ford Transit Nugget Plus a ráérős-nyaralós tempót támogatja. Fogyasztása így is jelentős.

Ha Budapesten belobban a járvány, ide szeretnék visszavonulni 221

Aki nem szereti az adaptív sebességtartót, a menüben választhat sima tempomatot is, ez nagyon jó a Fordokban. 110 felett jön meg a hangja, a fogyasztás 8,4 és 11,7 l/100 km között mozgott, takarékosan vezetve. Kép: Csepreghy Dániel

Fehér Patrik egy 700 kilométeres túrán kijött 8,4 literből, de ehhez nagyon békés országúti sebességet kell tartani. Nekem 110-120 közötti sebességgel, ésszel gyorsítva 9,9 liter/100 kilométeres átlag adódott, ami a tankkal 700 km körüli hatótávolságot enged.

Valódi autópálya tempónál gyorsan romlik a helyzet, a légellenállás miatt a városi 11,7 liternél több gázolaj válik kipufogógázzá, ha a 170 lóerős motornak keményebben kell dolgoznia. A motor városban hangos, egyenletes sebességnél nem. A zajszint ennek ellenére csak 110-ig kellemes, felette már a szél, a gumik és a motor összességében hangosak. Ebben talán jobb egy T6.1 alapú VW California.

Minél jobb az útfelület, annál halkabb az autó. Az úthibákról a tányérokkal, poharakkal, miegymással felszerelt lakrészből érkező diszkrét csörömpölés többet elmond, mint a futómű. A Transit Custom lengéskényelme nemcsak haszonjárműves mércével jó. A 2994 kilós önsúly is segít a rugózott és a rugózatlan tömeg arányát eltolni az első felé, ami mindig jó tesz a komfortnak, de az autó úthiba-csillapító képessége kiváló.

Ha Budapesten belobban a járvány, ide szeretnék visszavonulni 222

Fent szélesebb az ágy, 141 centis, lent 131. Gyermekből itt három is elalhat, kettőnek csodás birodalom. A szúnyoghálós, árnyékolós tetőablakot kurbli nyitja-zárja

Jó házból való

Esőben nem mentem vele, így a 215/65 R16C jelű, teherautós gumiabroncsok vizes tapadásáról semmit nem tudok, de száraz úton, az autó tömegét és súlypontját megtisztelve, sosem izzadt a tenyerem. A ferdén növő fák és a lombkorona miatt sokszor meresztettem a szememet a tükörbe, hogy az alkóv magasságára ne a kasztnit végigkarcoló ágak figyelmeztessenek.

Mindene jól működik, mindene igényes és minőségi, talán mert mindene elismert beszállítóktól származik. Az állófűtés Eberspächer, a vécé Thetford, a napellenző Thule. Csodálatos társ kivonulni a maszkjuk mögül egymásra gyanakodó emberek közül. Be is fejezem az áradozást, inkább nézzétek meg a fotókat a galériában. 109 képpel könnyebb elmondani, hány kilós ember ülhet a fedélzeti vécére, mennyit megy autópályán, mije készült Magyarországon és a legfontosabbat: mi fogott meg mindnyájunkat ebben a csodálatos, négykerekű élettérben.

Ha Budapesten belobban a járvány, ide szeretnék visszavonulni 223

Ott üthetsz tanyát, ahol szeretnél, kivéve, ahol tilos kempingbusszal éjszakára leparkolni. Itt, Tihannyal szemben nem abajgattak a német forgalmi szerint üresen 2994 kilót nyomó otthonban

Mellette – Ellene
 
  • Átgondolt belső tér
  • Kitűnő belmagasság
  • Kényelmes felső ágy (201×141 cm)
  • Halk és hatékony állófűtés
  • Fedélzeti árnyékszék
  • Sok tárolóhely
  • Igényes, alapos megoldások
  • Szúnyogháló a tolóajtóhoz is
  • Jó térkihasználás
  • Ergonomikus, megfordítható első ülések
  • Kényelmes rugózás
 
  • Nehezen csúszó hátsó üléspad
  • Jól jönne a konyhatérbe még egy alsó fűtésnyílás
  • Egy-egy szekrényajtó kinyílt menet közben
  • Oldalszél-érzékeny
  • Zajos motor (városban)
  • Magas fogyasztás (mindenhol)
Kéne egy ilyen lakóautó vagy nem a világod, esetleg ez túl magas?
átlag
6.85
szavazat
466
Kéne egy ilyen lakóautó vagy nem a világod, esetleg ez túl magas?