Olvasóink változatos kérdéseire a Vezess felkészült szakértői adnak változatos válaszokat.
Kicsi lett az Accord, mi legyen helyette?
Olvasónk kérdez
Kedves András!
Jelenleg egy 2000-es évjáratú Honda Accord (2.0, benzines, automata, 5 ajtós) boldog tulajdonosa vagyok. Az autóval nincsenek műszaki problémák, csak a hátsó üléssor szélességével van bajom. Ha két gyerekülést elhelyezek hátul, akkor lehetetlen, hogy bárki beüljön hátra, esetleg, hogy betegyek egy harmadik gyerekülést.
Szeretnék váltani egy hasonló értékű (max. 800.000. Ft), megbízható autóra, ahol hátul 3 teljes ülés található. Kicsit tartok az öreg, sok km-t futott dízelektől, de nem feltétel, hogy benzines legyen. Csak automata jöhet szóba.
Ön szerint milyen autók jöhetnek szóba ilyen feltételek mellett?
Előre is köszönöm a válaszát.
Szakértőnk válaszol
Kedves Bence!
Itt szinte minden a gyermekülések méretétől, típusától függ. Emiatt csak azt tudom javasolni, hogy próbálja végig a kinézett autókat az Önök üléseivel, mert az a lényeg. Mi ezt megtettük három más gyermeküléssel és kisebb-nagyobb küzdelem árán, de több kis vagy közepes méretű autóban sikerült elhelyezni őket.
Azt a három ülést először egy Citroën Xsara Picassóba próbálnám be, mert árban megfelelő, tágas, megbízható autó és kedvezőek az alkatrészárai. Korróziós szempontból figyelni kell rá, de 800 ezer forintért a többi autóból valószínűleg még rosszabb állapotút kap csak. Motorban vagy az 1,6 literes, 16 szelepes benzinest vagy a 2,0 HDi-t keresném, amelyikből épp talál egy épkézláb autót. Egy benzin-gázos szintén jó lenne, ha van épp eladó. Az LPG-s használt autókról szól ez a cikkünk:
Mivel 800 ezer forintból nem tud Honda FR-V-t venni, emiatt a Xsara Picasso után a FIAT Multiplát javaslom. Itt elegendő a belső szélesség két ülés közé beülni még egy embernek vagy az egyik gyermek ültethető előre is.
Amennyiben belefér a három ülés, a Chevrolet Lacetti/Daewoo Nubira 800 ezer forintért is jó állapotú használt autó lehet, egyszerű, megbízható technikával. Kérdezzen rá, hogy kormánymű-felújításon volt-e már a kinézett autó és a kormány működésére, hangjaira figyeljen a próbaúton, mert ez egy költséges hibájuk lehet, de megbízható gépek. Itt a Xsara Picassóról és a Ford Fusionről is olvashat.
Ebben az árkategóriában ne keressen tip-top autót és ne is várja tőle, hogy ráköltés nélkül megy majd. Várható az elején egy 200-300 ezres rendberakási költség, bármilyen autót is vesz. Erről itt olvashat részletesen. Sok sikert és kitartást a kereséshez!
Üdvözlettel,
Szörényi András
Toyota hibridet de melyiket?
Olvasónk kérdez
Tisztelt Varga Tibor!
A segítségét kérném autóvásárlással kapcsolatban. Szeretnék hibridre váltani, és két kiszemeltem van: a 3. generációs Toyota Prius és az 1. generációs Toyota Auris.
Prius III: Nagyon bejön a harmadik generációs Prius kívül-belül, bár az általa kínált helyre nem igazán van szükségem.
Ugyanakkor tartok az inverter esetleges meghibásodásától, ahogyan olvastam ez lett ennek a generációnak az egyik „gyenge” pontja.
Auris I. HSD: Ez is tetszik kívül-belül, de valahol olvastam, hogy ebben már orvosolták a 3-as Prius hajtási rendszerének gyengeségeit, így az alulméretezett invertert is.
Kérdéseim:
– Helytállóak-e a fenti információim, és tényleg kell-e aggódnom az inverter miatt?
– Milyen előnyei/hátrányai lehetnek egyik, illetve másik modellnek, melyik a jobb választás?
– Mire érdemes figyelni mindkét modellnél vásárláskor, mit kell ellenőrizni, vannak-e más, ismert rizikófaktorok?
Tisztelettel,
B. Lajos
Szakértőnk válaszol
Kedves Lajos!
Helytállóak az információi, valóban javítottak az inverterek túlmelegedésén az Aurisnál. Technikailag nagyon hasonló autó a Prius III és az Auris I.HSD. Amennyiben nincs szüksége a bálna kasznira, javaslom az Aurist.
Az autó átvizsgálásához mindenképpen kérje szakértő segítségét profi műszerekkel. Hybridnél duplán igaz, hogy nem elég vásárláskor megrugdosni a kerekeket. Tele van a piac volt taxival, kölcsönzős autóval. gond lehet a rozsdásodás is. Akkucellákat kell tesztelni, elektronikát nézni stb…
Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu
Mindenképpen BMW-t!
Olvasónk kérdez
Kedves Tibor!
Feleségemnek 2011 utáni ötajtós egyes BMW-t szeretnék vásárolni. A használat jellege: rendszeresen napi 20-30 km rövid városi utak (ovi, iskola, bevásárlás, edzés, stb.), és kéthetente egy hosszabb út oda-vissza 1000 km 95%-ban autópályán. Ilyen használat mellé milyen motorral ajánlaná a modellt? Feleségem valamiért nem akar automata váltót. Nincs beteges ragaszkodás sem a dízel, sem a benzines változatokhoz (éppen elég beteges a BMW-hez való ragaszkodása…). A megbízhatóság a fő szempont. 5 millió forintnál nem akarok többet költeni erre a kalandra.
Tanácsát előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Tóth Balázs
Szakértőnk válaszol
Kedves Balázs!
A fentiek alapján Önök kb. 30-35 000 kilométert használnák az autót évente. Erre a használatra inkább dízelt javasolnék a kedvező fogyasztás miatt, de a benzines is járható út. Dízelből az erősebbik 118d-t ajánlanám (143 LE). Itt a vezérlés lehet a gyenge pont. Érdemes időben cseréltetni, és nem olcsó. Üzemanyag-rendszeri problémák jellemzően 200-250 000 kilométer környékén jelentkeznek először.
Benzinesben az 120i ritka, mint a fehér holló ( 2,0 – 170 LE), ezért az 1,6-os (136 LE) változat a reális választás, ami városban elég és autópályán is elboldogul, de nem lesz rakéta.
Az 1-es BMW egyszerűsége miatt jó választás megbízhatóság szempontjából, de csak BMW-viszonylatban. Vásárlás előtt kérjék szakértő segítségét az átvizsgáláshoz!
Üdvözlettel,
Varga Tibor
www.autovizsgalat.hu