A nem egészen két évvel ezelőtt bemutatott tanulmányautó, az Opel GT X Experimental minimális egyszerűsítésekkel elevenedett meg az Opel Mokkában, a cég frissen bemutatott szubkompakt szabadidőjárművében.
Nem számítottunk arra, hogy a fényszórót és a hűtőmaszkot egységbe foglaló, széles plexipajzs megvalósul; a belső égésű motorral szerelt Mokkák az alsó nyílásokon keresztül lélegeznek. Szokjuk meg, szeressük meg, mert az Opel szerint ez a márka jövője.
Hátulról is ismerős a helyzet: a lemez kacsafarka, a lámpatestek hokiütő-íve, valamint az A-oszlopot a tetőív és a C-oszlop mentén a farhoz kapcsoló krómcsík mind a 2018-as tanulmányautó hozományai.
A Mokka átértelmezése annyira alapos, hogy az autó 125 mm-rel (!) rövidebb lett elődjénél, miközben a tengelytáv minimális 2 mm-rel nőtt. A csomagtartó 350 literes , 6 literrel kisebb, mint eddig, ami nem számít, ha jó a kialakítás – majd kiderül, ha személyesen is találkozunk az autóval.
Az utastérben két monitor feszül a műszerfalon, a vezető előtti akár 12 colos lehet. A tervezők megtartották a fizikai gombokat, mert azokat biztonságosabbnak ítélték menet közben. Alapáras lesz a LED-es fényszóró, az elektromos rögzítőfék és a jelzőtábla-felismerés, opciós a panoráma kamera és a mátrix LED fényszóró.
Az elődmodellnél 120 kg-mal könnyebb, 30 százalékkal merevebb karosszériájú Mokka a Corsa hajtásláncain osztozik, így elérhető lesz elektromos verzióban is: a 136 lóerős, 260 Nm nyomatékú villanymotort 50 kWh kapacitású akku táplálja, a végsebességet 150 km/órában korlátozzák, a hatótávolság 322 km.
A Mokka értékesítése a nyár végén veszi kezdetét, az ügyfelek 2021 elejétől vehetik át autójukat.