Olvasóink változatos kérdéseire a Vezess felkészült szakértői adnak változatos válaszokat.
Erős Seat aránylag fiatalon?
Olvasónk kérdez
Üdvözlöm kedves Tibor!
A kiszemelt egy seat cupra, 2015-ös, 195kw, 2.0, 16v, tsi motorral, 106 ezer kilométerrel. Ön szerint mennyire megbízható egy ilyen autó, ha egyáltalán az? Van-e valami típusbetegsége, vagy mit kell különösen körültekintően megvizsgálni egy esetleges vásárlás előtt?
Köszönöm,
Horváth Krisztián
Szakértőnk válaszol
Kedves Krisztián!
2015-ben szerencsére ezt a motort már vezérműszíjjal szerelték, így a vezérlés konstrukciós hibáját kiküszöbölte a gyár. A többi TSI – igazából az összes turbós-benzines – probléma megmaradt: a szívó szelepek kokszosodása, turbó és vezérlése hibái, üzemanyag-szivattyú membránjának áteresztése…
Ezzel együtt a szíjas TSI motorokkal kevesebb a baj, bár korban, futásteljesítményben még nem tartanak az előző TSI-k szintjén. 5 év múlva okosabbak leszünk.
Az, hogy egy autó mennyire megbízható, erősen függ az addigi használatától, szervizelésétől. Ezért nem lehet általánosan kijelenteni, hogy egy típus megbízható, vagy nem. Különösen körültekintően egy használt autónál mindent meg kell vizsgálni.
Ha le tudnám írni pár sorban, nem lenne ránk, autóvizsgálókra szükség. Egy modern autónál műszeres diagnosztika nélkül csak levegőbe lehet lövöldözni. 4-5 éves autónál megéri kifizetni azt a karosszériást és fényezőt, aki egy törés nyomait eltünteti és lefényezi az elemeket gyári rétegvastagságra. Ilyenkor nem elég körbemérni a fényezést. Komoly szakmai tapasztalat kell észrevenni, hogy az autó esetleg két darabból van összehegesztve…
Azt javaslom, vásárlás előtt mindenképpen vizsgáltassa át a kiszemelt autót szakemberrel.
Üdvözlettel,
Varga Tibor
autovizsgalat.hu
Koreai kisautó kis dízellel?
Olvasónk kérdez
Kedves Tibor!
2011-es Kia Rio 1.1 CRDI motoros autóról van-e tapasztalata? Ajánlható ez a motor vegyes használatra? Vannak-e a Rionak típushibái?
Köszönöm!
Szakértőnk válaszol
Kedves Balázs!
A Kia-Hyundai 1,1CRDi motorja nem sok szempont alapján lehet jó választás. Borzalmas, háromhengeres járáskultúra. Erőtlen, nyomatéktalan motor, amivel sehol nem autóznék szívesen. Bár papíron 75 lóerő és 170 Nm nyomaték áll rendelkezésre, olyan, mintha egy újkori Trabantot vezetnénk. A fogyasztás 4-5 liter körül alakul.
Sokkal jobb választás az 1,4 CRDi. Jóval dinamikusabb, erősebb, kulturáltabb járású négyhengeres, amiben nincs részecskeszűrő, kettős tömegű lendkerék és a turbója is fix. Vegyes használatra én mindenképpen ezt a motort választanám.
Szerencsére megbízható típus műszakilag. A szokásos dízel nyavalyákon kívül a kormánymű viseli nehezen a hazai utakat. Előfordul váltóhiba és gyakori a motorvezérlő elektronika halála, de erről a lemerült akku” bikázása” tehet elsősorban, nem a konstrukció rossz.
Üdvözlettel,
Varga Tibor
autovizsgalat.hu
Japán autó mindig rozsdás?
Olvasónk kérdez
Kedves Tibor!
Családunkban mindig is japán autók voltak, ezt a vonalat tervezem tovább vinni. Érdekelne, hogy mi a véleménye a Mazda 2 1.4 CD-ről, azon belül is az első generációról. Munkába járáshoz kellene az autó, 80-100 km/nap. Esetleg másik alternatívát tudna javasolni?
Köszönöm válaszát!
Üdvözlettel:
Géza
Szakértőnk válaszol
Kedves Géza!
A Mazda 2 első generációja alapvetően egyszerű, megbízható konstrukció. A legtöbb gond a rozsdásodással van. Elsősorban a Németországból és Ausztriából érkezett példányok rohadnak számottevően, de láttam már erősen rozsdás olasz autót is.
Alternatívának a Toyota Yarist és a Honda Jazzt tudnám javasolni japán vonalon, de a legtöbbjüket szintén csámcsogja a rozsda. Amennyiben eltekintünk a korróziótól, utastér méretben a Jazz ver mindent. Műszakilag mindhárom autó megbízható társ lehet még hosszú évekig. Persze más dolog általában beszélni tizenéves autókról és más a konkrét autó. Rengeteg lerúgott bontószökevényt árulnak „patika” állapotra hirdetve.
Ha biztosra akar menni, mindenképpen kérje az átvizsgáláshoz szakértő segítségét.
Üdvözlettel,
Varga Tibor
autovizsgalat.hu