Jelenleg Magyarországon három autó kapható országos hálózatban, érdemi vevőszolgálattal és garanciális háttérrel, amely egyszerre erős, füstmentes és a legtöbb villanyautó korlátai nélkül használható. Az egyik a nagyobbik akkus Nissan LEAF, a másik a Hyundai Kona Electric a 64 kilowattórás akkumulátorral illetve ugyanez a technika Kia Niróként, nagyobb karosszériával.
472 km hatótáv induláskor
Mi a Konával vágtunk neki a Balaton-felvidéknek és az északi partnak, hogy a méregdrága és feltűnést keltő Teslákon innen töltögetés nélkül autózhassunk arra, amerre valami szépet sejtünk és amerre kedvünk tartja.
Fűtés vagy légkondicionálás nélkül még nagyobb a hatótáv-ígéret. Klímával 440-470 km a reális, ha nem hajszolod az autót
Fűtés vagy légkondicionálás nélkül még nagyobb a hatótáv-ígéret. Klímával 440-470 km a reális, ha nem hajszolod az autót
Fotó megosztása:
150 kg a különbség a 39,2 és a 64 kilowattórás akkumulátorkapacitású Kona Electric között. A nagyobbik akkuval az autó 1685-1743 kilós
150 kg a különbség a 39,2 és a 64 kilowattórás akkumulátorkapacitású Kona Electric között. A nagyobbik akkuval az autó 1685-1743 kilós
Fotó megosztása:
12 999 000 és 14 949 000 Ft közötti a villany Kona listaára a 64 kWh-s akkumulátorral. Nincs hatótávpara, ezt a nyugalmat csak a sokkal drágább Teslák adják meg
12 999 000 és 14 949 000 Ft közötti a villany Kona listaára a 64 kWh-s akkumulátorral. Nincs hatótávpara, ezt a nyugalmat csak a sokkal drágább Teslák adják meg
Fotó megosztása:
WLTP-ciklusban 449 km az autó hatótávolsága, takarékosan vezetve ez lehet 500 km közúton a hatékony, kis fogyasztású villanymotorral és az okosan lefaragott menetellenállásokkal
WLTP-ciklusban 449 km az autó hatótávolsága, takarékosan vezetve ez lehet 500 km közúton a hatékony, kis fogyasztású villanymotorral és az okosan lefaragott menetellenállásokkal
Fotó megosztása:
Bármerre eltérhetünk az eredeti úti tervtől, 450-500 km hatótávolsággal adottak a tartalékok
Bármerre eltérhetünk az eredeti úti tervtől, 450-500 km hatótávolsággal adottak a tartalékok
Fotó megosztása:
Vászoly felé a száguldozástól a beláthatatlan kanyarokból kibukkanó szembejövőkön és a keskeny úton kívül a táj szépsége is visszatart
Vászoly felé a száguldozástól a beláthatatlan kanyarokból kibukkanó szembejövőkön és a keskeny úton kívül a táj szépsége is visszatart
Fotó megosztása:
Független a hátsó kerékfelfüggesztés, ami jól jön dobálós, egyenetlen úton kanyarogva. A lengőkarok mögött az akkucsomag alja látszik
Független a hátsó kerékfelfüggesztés, ami jól jön dobálós, egyenetlen úton kanyarogva. A lengőkarok mögött az akkucsomag alja látszik
Fotó megosztása:
A nagyfeszültségű akkumulátor tömege mélyre viszi az autó súlypontját, a Konában hátul is egymástól függetlenül tudnak be- és kirugózni a kerekek
A nagyfeszültségű akkumulátor tömege mélyre viszi az autó súlypontját, a Konában hátul is egymástól függetlenül tudnak be- és kirugózni a kerekek
Fotó megosztása:
Ősz elején, amikor elvonultak a turistatömegek, de még jó az idő, a Balatonon talán a legszebb arcát mutatja
Ősz elején, amikor elvonultak a turistatömegek, de még jó az idő, a Balatonon talán a legszebb arcát mutatja
Fotó megosztása:
Természeti és épített szépségekben a Balaton-felvidék ugyanolyan erős, mint karakteres fehérborokban
Természeti és épített szépségekben a Balaton-felvidék ugyanolyan erős, mint karakteres fehérborokban
Fotó megosztása:
Vászoly apró, de meseszép és hangulatos falu Veszprém megyében. A kocsit érdemes letenni a település szélén és gyalog bejárni a falut, mert a nagyon szűk utcákon nem élvezet visszatolatni, ha szemből is jön valaki
Vászoly apró, de meseszép és hangulatos falu Veszprém megyében. A kocsit érdemes letenni a település szélén és gyalog bejárni a falut, mert a nagyon szűk utcákon nem élvezet visszatolatni, ha szemből is jön valaki
Fotó megosztása:
Nyugalom árad errefelé a tájból és az épített örökségből
Nyugalom árad errefelé a tájból és az épített örökségből
Fotó megosztása:
Érdemes gyalog bejárni Vászolyt, szélesebb autók nehezen férnek el az utcácskákban
Érdemes gyalog bejárni Vászolyt, szélesebb autók nehezen férnek el az utcácskákban
Fotó megosztása:
Helyenként elég félreállni a 71-es országúton a szép panorámáért
Helyenként elég félreállni a 71-es országúton a szép panorámáért
Fotó megosztása:
Előttünk a Magyar Tenger. Van perspektíva a Balatonudvarira bevezető kis útban
Előttünk a Magyar Tenger. Van perspektíva a Balatonudvarira bevezető kis útban
Fotó megosztása:
Élhető és szép errefelé a teremtett világ
Élhető és szép errefelé a teremtett világ
Fotó megosztása:
Sok nagyvárosból elköltöző családot megfog a Balaton-felvidék
Sok nagyvárosból elköltöző családot megfog a Balaton-felvidék
Fotó megosztása:
Balatonakaliban és Fövenyesen is rmek mulatság a kertmozi
Balatonakaliban és Fövenyesen is rmek mulatság a kertmozi
Fotó megosztása:
Fövenyes vagy régebbi nevén Kiliántelep egyik vonzereje a nyáron működő kertmozi. Utcáját könnyű megismerni a szürkéskék Dacia 1310-ről. Milyen ritkán látni R12 alapú Daciát!
Fövenyes vagy régebbi nevén Kiliántelep egyik vonzereje a nyáron működő kertmozi. Utcáját könnyű megismerni a szürkéskék Dacia 1310-ről. Milyen ritkán látni R12 alapú Daciát!
Fotó megosztása:
Style kivitelben a szélvédő előtti műanyaglapra vetítő kijelző könnyíti meg a vezetést. A táblafelismerés segít betartani a sebességkorlátozásokat és a navigációs iránymutatásért is hálás voltam
Style kivitelben a szélvédő előtti műanyaglapra vetítő kijelző könnyíti meg a vezetést. A táblafelismerés segít betartani a sebességkorlátozásokat és a navigációs iránymutatásért is hálás voltam
Fotó megosztása:
Otthon 2-2,2 kilowattórával csordogált csak a töltés az akkumulátorba, de délutántól reggelig így is jócskán nőtt a hatótáv
Otthon 2-2,2 kilowattórával csordogált csak a töltés az akkumulátorba, de délutántól reggelig így is jócskán nőtt a hatótáv
Fotó megosztása:
Alapáron csak a 230 voltos töltőkábel jár
Alapáron csak a 230 voltos töltőkábel jár
Fotó megosztása:
Nem kell megfeszülni ahhoz, hogy a számítógép takarékosnak értékelje vezetési stílusunkat, elég az értelmetlen gázadást-fékezést kihagyni
Nem kell megfeszülni ahhoz, hogy a számítógép takarékosnak értékelje vezetési stílusunkat, elég az értelmetlen gázadást-fékezést kihagyni
Fotó megosztása:
12-16 kilowattórányi árammal elmegy 100 kilométert. Az ígért 468 km légkondicionálással ennyi
12-16 kilowattórányi árammal elmegy 100 kilométert. Az ígért 468 km légkondicionálással ennyi
Fotó megosztása:
Nagyon csekély üzemanyagköltséggel lehet vele kirándulni, bejárni az országot
Nagyon csekély üzemanyagköltséggel lehet vele kirándulni, bejárni az országot
Fotó megosztása:
Félmagas építéséhez képest rendkívül takarékos a Kona hajtáslánca
Félmagas építéséhez képest rendkívül takarékos a Kona hajtáslánca
Fotó megosztása:
Indiszponált volt a tesztautóban a navigációs rendszer, telefonról tudtunk csak közeli töltőket keresni
Indiszponált volt a tesztautóban a navigációs rendszer, telefonról tudtunk csak közeli töltőket keresni
Fotó megosztása:
Nagyon sokféle vezetőtámogató rendszert nyújt a csúcsfelszereltségű Kona Electric
Nagyon sokféle vezetőtámogató rendszert nyújt a csúcsfelszereltségű Kona Electric
Fotó megosztása:
Hűvösebb reggeleken, estéken jól jön a kormány és az ülések fűtése
Hűvösebb reggeleken, estéken jól jön a kormány és az ülések fűtése
Fotó megosztása:
Sajnos feláras tétel a hőszivattyús fűtés, 350 000 forintba kerül a fűtőszálas, hajszárítómódszernél kevesebb áramot fogyasztó megoldás
Sajnos feláras tétel a hőszivattyús fűtés, 350 000 forintba kerül a fűtőszálas, hajszárítómódszernél kevesebb áramot fogyasztó megoldás
Fotó megosztása:
MEgtalálható az az állása a padlóelválasztónak, amikor beszorul és nem kell fogni a kábelekkel matatva
MEgtalálható az az állása a padlóelválasztónak, amikor beszorul és nem kell fogni a kábelekkel matatva
Fotó megosztása:
204 lóerős, 395 Nm azonnali nyomatékú motorjával 7,6 mp alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, de lazítani, lenyugodni is segít az erős villanyautó
204 lóerős, 395 Nm azonnali nyomatékú motorjával 7,6 mp alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, de lazítani, lenyugodni is segít az erős villanyautó
Fotó megosztása:
119 990 forintba kerül extraként a Type 2-es töltőkábel, a kék színű a közterületi és áruházi váltóáramú töltőkhöz. Csak a 230 voltos széria, az egyenáramú villámtöltőkön pedig a töltőoszlop része a kábel
119 990 forintba kerül extraként a Type 2-es töltőkábel, a kék színű a közterületi és áruházi váltóáramú töltőkhöz. Csak a 230 voltos széria, az egyenáramú villámtöltőkön pedig a töltőoszlop része a kábel
Fotó megosztása:
Ne vegyétek általánosnak az ingyenes parkolást! Balatonfüreden és Tihanyban fizetni kell a zöld rendszámos autókra is
Ne vegyétek általánosnak az ingyenes parkolást! Balatonfüreden és Tihanyban fizetni kell a zöld rendszámos autókra is
Fotó megosztása:
Bátran beiktathatunk kitérőket és kedvünkre nyomhatjuk a gázt. 160 km megtétele után még 280-at ígért az autó, takarékosabban vezetve jóval többet is elmenne
Bátran beiktathatunk kitérőket és kedvünkre nyomhatjuk a gázt. 160 km megtétele után még 280-at ígért az autó, takarékosabban vezetve jóval többet is elmenne
Fotó megosztása:
Horgászokra vár a pad a parti úton Tihanyban vagy a tóban gyönyörködő sétálókra, megpihenő kerékpárosokra
Horgászokra vár a pad a parti úton Tihanyban vagy a tóban gyönyörködő sétálókra, megpihenő kerékpárosokra
Fotó megosztása:
Aranyhíd ragyog nappal, ezüsthíd éjjel
Aranyhíd ragyog nappal, ezüsthíd éjjel
Fotó megosztása:
Kompon utazni élmény, de nagyon rövid ideig tart az út a Tihany-rév és Szántód-rév közötti 1,5 kilométeren. Az autó átvitele 1900 Ft, a vezetőé 800. Van aki csak az autót küldi át?
Kompon utazni élmény, de nagyon rövid ideig tart az út a Tihany-rév és Szántód-rév közötti 1,5 kilométeren. Az autó átvitele 1900 Ft, a vezetőé 800. Van aki csak az autót küldi át?
Fotó megosztása:
Tihany varázsa utószezonban jobban érvényesül, mint amikor még sok a turista
Tihany varázsa utószezonban jobban érvényesül, mint amikor még sok a turista
Fotó megosztása:
Utószezonban eltűnik a tömeg. Itt Tihanyban járunk
Utószezonban eltűnik a tömeg. Itt Tihanyban járunk
Fotó megosztása:
Zöld rendszámmal sem mindenütt ingyenes a parkolás, budapestieknek erre érdemes figyelniük
Zöld rendszámmal sem mindenütt ingyenes a parkolás, budapestieknek erre érdemes figyelniük
Fotó megosztása:
Induláskor a tesztautó 472 megtehető kilométert ígért, ez több annál a 449-nél, amit a WLTP-szabvány szerinti méréssel a gyártó megad. Némi érzékkel és kompromisszumkészséggel. szép időben a hatótáv 500 kilométerig kitolható.
400 km feletti valós hatótávolsággal a fővárosból a Balaton simán körbeautózható Akarattyától Keszthelyig, Világostól Berényig, és még a visszaúton sem kell megállni tölteni. Ez sokkal többet ér, mint a Lausitzringen rendezett rekordkísérlet eredménye, ahol három nagyakkus Kona Electric 1018,7-1026 kilométert tett meg a versenypályán, 29-31 km/óra közötti átlagsebességgel.
Egy Kona nagyjából akkora autó, mint a Suzuki Vitara, a Škoda Kamiq vagy a zöld rendszámos plug in hibridként is kapható Renault Captur. Ez azt jelenti, hogy utasterében négy ember normálisan elfér, 332 literes csomagtartójába viszont ugyanennyi ember csomagja csak úgy helyezhető el, ha az érintettek kellő önmérséklettel pakolnak. Két emberrel vagy tetődobozzal jöhet a felfújható SUP, a gumikajak, utánfutót viszont a Kona Electric sem vontathat, mint oly sok elektromos autó.
Ne vegyétek általánosnak az ingyenes parkolást! Balatonfüreden és Tihanyban fizetni kell a zöld rendszámos autókra is
M7: belső sáv, nem kell a szélárnyék
Budapestről indulva az M7 az első nagyobb etap. Itt megszállt a küldetéstudat és ahol lehetett, kihasználtam a 7,6 mp alatt 100-ra gyorsuló autó menetteljesítményeit, mert annyira nagy a hatótávolsága és áramot tankolva annyira potom pénzért száguldhatok vele. Szerettem volna új impulzust adni mindazoknak, akik az elektromos autókat a kamionok szélárnyékába szoruló páriáknak hiszik.
204 lóerővel gyorsan eljött a 710-es út idén átadott lehajtója az északi part felé, de valamit volt időm átgondolni a sztrádán. Az autógyártók sokáig azzal győzködték magukat a csekély akkukapacitás és a szánalmas, 90-150 kilométeres hatótávok mellett, hogy az emberek naponta átlagosan 50 kilométert sem autóznak Európában.
Közben a vevők viszont élhető, megnyugtató hatótávot akartak, és ha ehhez még a gyorsulás is vérpezsdítő, akkor máris látjuk, mire érzett rá nagyon a Tesla.
150 kg a különbség a 39,2 és a 64 kilowattórás akkumulátorkapacitású Kona Electric között. A nagyobbik akkuval az autó 1685-1743 kilós
Ők hozták ki a villanyautózást a dögnehéz, de nagy kapacitású akkukkal és az erős motorokkal a nyomorúságos ökoautók közül. Egy Revából nézve a bégető hibridekkel tötymörgők is az élet kaviárban fürdő császárának tűntek.
Ebben a Hyundaiban megvan az a két érték, ami a Teslákban is varázslatos: kegyetlenül gyorsul és bőven van hatótávolsága. A 150-250 kilométer után töltésre kényszerülő villanyautókban értelemszerűen parancsolni kell a jobb lábnak.
Itt azonban, német autópályákon, az óra szerint 178, valójában 167 km/órás végsebességet kiaknázva sem kell az utasnak a Style-ban széria navigációsrendszerben vagy a telefonján közeli töltőpontok után kutatni. Az autó átlagfogyasztása 13-15,5 kWh/100 km körüli, városon kívül még állandó padlógázzal sem ment 22,3 kilowattóra fölé a kijelző szerint.
Fövenyes vagy régebbi nevén Kiliántelep egyik vonzereje a nyáron működő kertmozi. Utcáját könnyű megismerni a stílszerűen az eszpresszó előtt felejtett szürkéskék Dacia 1310-ről. Milyen ritkán látni R12-alapú Daciát!
Már más a világ a Balatonnál
Aki az augusztus 20-23-ai hosszú hétvégén járt a tónál, elképzelni sem tudja, mennyire más ott az élet iskolakezdés után. Sok part menti hely lehúzta a rolót és már 29-30-án sem tartott nyitva, de a szezon egyre hosszabb, egyre kevesebben zárnak be október előtt.
A tömeg levonultával és a forróság megszűnésével ajándék az a béke és nyugalom, amiben a séták és biciklitúrák telnek. Fürödni még bőven lehet a Balatonban, hőmérséklete sokáig 20 Celsius-fok felett maradhat. Napos őszökön akár október második felében is úszhatunk, ha valakit nem riaszt az addigra 14-16 fokosra hűlő, de csodálatosan tiszta Balaton-víz.
Különösen jó kiindulási pont a turistaszezon végével a Tihanyi-félsziget nyugati oldalán található Sajkod, ahová a 71-es országútról – Balatonfüred felől nézve – a harmadik tihanyi lehajtó vezet. A keskeny, repedezett aszfaltcsík mentén mély gödrök tátongnak. Lehúzódáskor jól jött a crossoverként konstruált Kona hasmagassága és az a vonása, hogy átgondoltan elrendezett akkucsomagja nem lóg túl mélyen az alváza alá, ami veszélyeztetné az autó legdrágább főegységét.
Bátran beiktathatunk kitérőket és kedvünkre nyomhatjuk a gázt. 160 km megtétele után még 280-at ígért az autó, takarékosabban vezetve jóval többet is elmenne
Tihanyi kiindulás
Sajkodon Zsuzsiék sem zárják be augusztus 20-ával a strandi büfét és a bekötőút mentén a nyári szezonon kívül is működik kávézó-étterem. Kirándulóknak közeli célpont az Apáti-hegyen lévő Őrtorony kilátó, ahová megéri felkaptatni. Az elragadó Sajkodi-öbölben nemcsak úszni élmény, de innen kiindulva kajakkal vagy állószörfön evezve is csoda a Balaton és a táj, akár Aszófő irányába, akár a parttal párhuzamosan, a tihanyi hajóállomás felé indultok.
Fürdeni és evezni egy idő után nemcsak a Tihany-rév és Szántód-rév közötti kompforgalom miatt tilos, de a félsziget sajátossága miatt is. A Tihanyi-félsziget összeszűkíti a Balaton medrét, a keleti és a nyugati medence eltérő víztömege eltérő sebességgel és hőfokra melegszik fel. Vízszintelmozdulások idején a kettő közötti kiegyenlítődés veszélyes áramlatokat teremt. Aligha véletlenül nevezték eleink az innen pár kilométerre lévő falut Örvényesnek.
Tihany varázsa utószezonban jobban érvényesül, mint amikor még sok a turista
Partot érve vagy vízre sem szállva Tihany az 1055 óta itt élő bencés szerzetesközösség apátságával, a girbegurba utcákkal, a híres Levendulással, a Belső- és a Külső-tóval, a MOME alkotótáborával és művésztelepével annak ellenére megkapó, hogy mindent bekebelező pénzemberek igyekeznek „ingatlanfejlesztésekkel”a friss elit luxustelepévé torzítani az egykori halászfalut. Azt a kistelepülést, ahol a látott hal fesztivál idézi fel az egykori gardahalászatot, idén november közepén.
Bizonyára sok olvasónk körbetekerte már a Balatont, akár kisebb adagokra bontva is. Szerintem sokan egyetértetek azzal, hogy Balatonudvari táján érdemes legyűrni a kaptatókat, mert a kerékpárútról és a mellette futó országútról is káprázatos kilátás nyílik a tóra, amiért autóval is érdemes megállni, nemcsak biciklin kifújni magunkat.
Tempó és töltés: mikor gyorsabb a villanyautó?
Elektromos autóval tapasztalatot és tervezést igényel az utazási idő minimalizálása. Az Autó Magazin előző számában jelent meg egy méréssorozat, amiben a 38,3 kilowattórás akkumulátorú Hyundai Ioniq is szerepelt. A Bosch boxbergi tesztpályáján végzett mérések szerint az autó állandó 80 km/óránál 13,4, 100-nál 16,3, 120-nál 20,5, konstans 140-nél 26,0, míg 160-nal repesztve 31,7 kilowattóra áramot fogyasztott 100 km-re. A hatótáv ebből fakadóan 80-nál még 286, 160-nál csak 121 km volt. A tesztautó a gyári első szerelésűnél nagyobb gördülési ellenállású téli gumikon futott.
Minden villanyautónál típusonként egyedi a leggyorsabb haladáshoz passzoló tempó, ami az akkuméret és a töltés gyorsaságának függvénye. A nagyobbik akkus Kona Electric 12-16 kilowattórányi árammal elmegy a 100 kilométert. Az ígért 468 km légkondicionálással ennyi
Ezek az adatok szolgáltak a teszt alapjául 600 km megtételéhez. A kérdés, hogyan jut el a leghamarabb a villanyautós 600 kilométerre? 80-nal settenkedve elég két töltés, de 8 óra 50 perc a teljes időigény. 100 és 140 km/órás sebességet tartva mindössze 3 perc az időkülönbség, mert előbbi esetben két töltés elég, 140-nél viszont négyszer kell megállni. A leggyorsabb megoldás 120-as sebesség volt, így 7 óra és 24 perc után érkeznék meg az Ioniq Electric 600 kilométerre.
Ez az eredmény a kisebbik akkus Ioniq-ra áll. A nagyobb akkukapacitású és 100 kilowattos DC-töltésre képes autók, pl. az Opel Corsa e vagy a Peugeot e208, adekvát villámtöltőkkel ennél nagyobb sebességgel haladnának a legjobban. Főleg a villámtöltés sebességének fokozása gyorsítja a hosszú távú utazást a villanyautókkal, ha sikerül az akku merülésének megfelelő ütemben szabad töltőt találni.
Vászoly tetszeni fog
Akár két, akár négy keréken jártok erre, Vászolyra érdemes betérni. Bringával valódi sportértéke van a 71-es úttól felfelé vezető szakasznak, a villanyautó 395 Nm-es, azonnali nyomatéközönével felfelé is alig tompul a lendület.
Vászoly apró, de meseszép és hangulatos falu Veszprém megyében. A kocsit érdemes letenni a település szélén és gyalog bejárni a falut, mert a nagyon szűk utcákon nem élvezet visszatolatni, ha szemből is jön valaki
Ezen a technikás, keskeny, helyenként dobálós, de nagyobbrészt tisztessége minőségű útszakaszon kidomborodott a mind a négy keréknél független futómű előnye. Az olcsóbb félmerev, csatolt hosszlengőkaros megoldás helyett az elektromos Konában hátul is egymástól függetlenül tudnak be- és kirugózni a kerekek. A nagyfeszültségű akkumulátor tömege mélyre viszi az autó súlypontját, a Konával biztonságban és élvezetesen kanyaroghatunk.
Itt azonban nem kell háromjegyű tempót diktálni ahhoz, hogy öröm legyen a vezetés. A száguldozástól a beláthatatlan kanyarokból kibukkanó szembejövőkön kívül a táj szépsége is visszatart.
Még mindig van hatótáv
Megnyugtató lenézni a műszerfalra, ahol más elektromos autók végső korlátait jelentő távok és autópályás szakaszok után is megnyugtató hatótáv-tartalékokat olvashatunk le. A műszeregység jobb oldalán található kijelző korrekten ígér és higgadtan kalkulál.
Független a hátsó kerékfelfüggesztés, ami jól jön dobálós, egyenetlen úton kanyarogva. A lengőkarok mögött a bruttó 64 kilowattóra kapacitású akkucsomag alsó védőburkolata látszik
Ha a 204 lóerős villanymotor pár gyorsítás erejéig szabadon repítheti a fehér aszfaltterepjárót, a hatótávolság nem esik azonnal nyugtalanító mértékben. Belföldi utakon a nagyobbik akkumulátoros Hyundai Konában nincs hatótávpara.
Ha foglalt az egyenáramú villámtöltő Balatonkenesén és sokat kéne várni, tovább mehetünk egy másikhoz, pedig errefelé nagyon kevés van belőlük. DC-ről 50 kW feletti teljesítményt képes felvenni az autó, az 50 kilowattos töltővel 75, a 100 kW-ossal 54 perces töltési időt ad meg a gyártó a műszaki adatok között.
Töltés: áram helyett olaszrizling
A jelentős tartalékok megkönnyítik az együttélést a váltóáramról csupán 7,2 kilowattos beépített töltővel. A Style csúcsmodellben viszont a fedélzeti töltőberendezés 150 ezer forintért háromfázisúra cserélhető 10,5 kilowattos töltési teljesítménnyel. Ez éppoly értékes extra, mint a hőszivattyús fűtés 350 ezer forintért, ami sajnos nincs benne az autó szériafelszereltségében.
Természeti és épített szépségekben a Balaton-felvidék ugyanolyan erős, mint fehérborokban
Este a szállásunkra megérkezve még mindig 231 kilométeres hatótávot ígér az autó, ez jóval több annál, amennyire otthonunk fekszik. Nem is vesződöm a töltőkábelekkel, inkább leülök olvasni egy pohár helyi olaszrizling mellé. Ilyen szabadságot elektromos autó még sosem adott.