Nemrég újabb 460 kilométert töltöttünk a Ford Mustanggal kézi váltóval és a 450 lóerős nyolchengeressel. Az utazás a tokaji borvidékre felszínre hozott a V8-as Mustangból valami újat.
8,5 l/100 km
Ha autópályán csekély a forgalom és a 120 km/órás sebesség nem úgy jön ki, hogy gáz-fék-gáz-fékkel ugrálsz a 90-100-as külső sáv és a 140-160-nal mozgó belső között, a Ford Mustang GT beéri 8,5 literrel. Ehhez nem kell mozdonnyal tolni hátulról és az adat sem 50, hanem 100 km megtételére vonatkozik.
Tud 9 liter alatt és 20 liter felett fogyasztani 100 kilométeren a 450 lóerős motorral és manuális váltóval
Tud 9 liter alatt és 20 liter felett fogyasztani 100 kilométeren a 450 lóerős motorral és manuális váltóval
Fotó megosztása:
Percenként 3000 és 5500 közé állítható a kilövési fordulatszám attól függően, mennyire vagy szolidáris a kuplunggal
Percenként 3000 és 5500 közé állítható a kilövési fordulatszám attól függően, mennyire vagy szolidáris a kuplunggal
Fotó megosztása:
Nagyon jó utazóautó, de csak két főnek. A 61 literes tankkel 500 kilométert elmegy
Nagyon jó utazóautó, de csak két főnek. A 61 literes tankkel 500 kilométert elmegy
Fotó megosztása:
8-10 millió forinttól megy felfelé egy hektár jól termő szőlő ára Mádon, Bodrogkeresztúrban vagy Tokajon hektáronként
8-10 millió forinttól megy felfelé egy hektár jól termő szőlő ára Mádon, Bodrogkeresztúrban vagy Tokajon hektáronként
Fotó megosztása:
Istenáldotta vidék ez
Istenáldotta vidék ez
Fotó megosztása:
22 ezer hektár errefelé a Bodrog és a Tisza közös ártere. Most legelő, de árvíz idején itt víz alatt vannak az erdők és a rétek
22 ezer hektár errefelé a Bodrog és a Tisza közös ártere. Most legelő, de árvíz idején itt víz alatt vannak az erdők és a rétek
Fotó megosztása:
Ha nem öntene ki a Tisza és a Bodrog, nehezebben indulna be a fürtökön a nemes rothadás. A tokaji aszút az érett szőlőfürtöt érő gombásodásnak, a botritisz nevű gombabeteségnek is köszönhetjük
Ha nem öntene ki a Tisza és a Bodrog, nehezebben indulna be a fürtökön a nemes rothadás. A tokaji aszút az érett szőlőfürtöt érő gombásodásnak, a botritisz nevű gombabeteségnek is köszönhetjük
Fotó megosztása:
Ez a híres mádi zsinagóga. A zsidó borkereskedők meghatározók voltak a borvidék működésében
Ez a híres mádi zsinagóga. A zsidó borkereskedők meghatározók voltak a borvidék működésében
Fotó megosztása:
Most békés a Bodrog, de évente többször árad. A háttérben a Zemplén vonulata
Most békés a Bodrog, de évente többször árad. A háttérben a Zemplén vonulata
Fotó megosztása:
Ez a híres, 40 centis körkilátó Bodrogkeresztúron. A helyiek szerint nem(csak) a korrupciós faktor miatt került ennyibe a kőkorong 2007-es áron, hanem az ide vezető út és a terület bozótmentesítése miatt. Szerintetek ma mennyiért létesülne hasonló EU-támogatásból?
Ez a híres, 40 centis körkilátó Bodrogkeresztúron. A helyiek szerint nem(csak) a korrupciós faktor miatt került ennyibe a kőkorong 2007-es áron, hanem az ide vezető út és a terület bozótmentesítése miatt. Szerintetek ma mennyiért létesülne hasonló EU-támogatásból?
Fotó megosztása:
4,6 mp alatt gyorsul 0-ról százra kézi váltóval
4,6 mp alatt gyorsul 0-ról százra kézi váltóval
Fotó megosztása:
Hatdugattyús a fixnyerges Brembo-fék elöl
Hatdugattyús a fixnyerges Brembo-fék elöl
Fotó megosztása:
Tízfokozatú az automatikus váltó, hatgangos a kézi. Hatodikban 200-nál 3230-3240 a fordulatszám percenként
Tízfokozatú az automatikus váltó, hatgangos a kézi. Hatodikban 200-nál 3230-3240 a fordulatszám percenként
Fotó megosztása:
1964 óta van velünk a Ford Mustang
1964 óta van velünk a Ford Mustang
Fotó megosztása:
Visszakapcsoláskor a motorvezérlés megejtő tökéletességgel adagolja a köztes gázt, de át is veheted
Visszakapcsoláskor a motorvezérlés megejtő tökéletességgel adagolja a köztes gázt, de át is veheted
Fotó megosztása:
Volt hová visszanyúlni a formatervezőknek
Volt hová visszanyúlni a formatervezőknek
Fotó megosztása:
Ha GT, akkor V8
Ha GT, akkor V8
Fotó megosztása:
275/40 R19-es a hátsó gumi
275/40 R19-es a hátsó gumi
Fotó megosztása:
Bár ennek a nyolchengeresnek az olcsóbbik főtengelye van, nem a crossplane a kompresszorosbból, így is nagyon jól szól
Bár ennek a nyolchengeresnek az olcsóbbik főtengelye van, nem a crossplane a kompresszorosbból, így is nagyon jól szól
Fotó megosztása:
9,2 négyzetmétert foglal el az aszfaltból, csak fent kezd erőből húzni és és 275/40 R19-ben a két Michelin Pilot Sport 4S nem pörög ki csak úgy gázadásra. Itt Borsi Gergő tereli az autót, aki A8-ban ötszörös magyar bajnok autóversenyző
9,2 négyzetmétert foglal el az aszfaltból, csak fent kezd erőből húzni és és 275/40 R19-ben a két Michelin Pilot Sport 4S nem pörög ki csak úgy gázadásra. Itt Borsi Gergő tereli az autót, aki A8-ban ötszörös magyar bajnok autóversenyző
Fotó megosztása:
Pár billentés az alsó kapcsolósorral vagy gombnyomás a kormányról és az történhet, amit szeretnél. Itt a Line Lock van életszerű használatban
Pár billentés az alsó kapcsolósorral vagy gombnyomás a kormányról és az történhet, amit szeretnél. Itt a Line Lock van életszerű használatban
Fotó megosztása:
Csak a hatodik generáció jutott el a hazai márkakereskedő-hálózatba. 450 lóerőt és ilyen stílust sehol máshol nem adnak ennyire jutányosan
Csak a hatodik generáció jutott el a hazai márkakereskedő-hálózatba. 450 lóerőt és ilyen stílust sehol máshol nem adnak ennyire jutányosan
Fotó megosztása:
Én minden napot elveszettnek éreznék, amikor a V8 nem adhatta önmagát és 9 liter alatt fogyaszt. De akinek van Mustangja, néha a GT-ben is vigyázhat a gyermekekre, élvezheti a tájat, kímélheti a környezetet vagy vezethet más okból a megengedett sebességhatárok alatt. Ha úgy mész vele, ahogy az autó képes, a fogyasztása felvihető 18-21 liter/100 km-ig, de 13,6 literből már nagyon gyors vagy városon kívül.
Nehéz vele farolni
Amikor egy autó 450 lóerős, a jó végén hajt és a Performance 1 csomaggal van benne önzáró differenciálmű, mi sem tűnik könnyebbnek, mint úgy farolni vele, hogy szem nem marad szárazon. Na, ez az, ami a Mustanggal nem egészen így megy.
9,2 négyzetmétert foglal el az aszfaltból, csak fent kezd erőből húzni és 275/40 R19-ben a két Michelin Pilot Sport 4S nem pörög ki csak úgy gázadásra. Itt Borsi Gergő tereli az autót, aki A8-ban ötszörös magyar bajnok autóversenyző
Egyrészt 9,2 négyzetmétert foglal el az aszfaltból, mert 4789 mm hosszú és 1916 mm széles. Másrészt a V8 csak nagy fordulatszámon él. Ereje fent jön meg, maximális teljesítményét 7000-nél adja le, de úgy, hogy 5000-nél és 6000-nél érezhető rántással tesz rá még egy szívlapáttal.
Forgatónyomatékból 4600-on 529 Nm érkezik, de a sebességváltó áttételei nagyon hosszúak és 275/40 R19-ben a két Michelin Pilot Sport 4S nem pörög ki csak úgy gázadásra. Tehát becsüljetek meg vele minden szép ívet és ne nézzetek le senkit a fotelből, aki küzd az autóval. Talán sokan és nagyon biztosak benne, hogy ők lazán megcsinálnák, ha odakerülnének, de nem biztos. Ez nem olyan, mint az MX-5, a GT86 vagy a 370Z.
Ilyen a páros műrepülés aszfalton
Kilövési fordulatszám
Sokat írtunk már a Mustang ajándékáról, a Line Lock-ról, amivel a hátsó fékkör időleges kiiktatásával a hatdugattyús első Brembókkal kiékelheted az autót és gumit melegíthetsz a negyedmérföldes gyorsulásra. Vagy csak égig érő gumifüstöt csinálhatsz az üvöltő V8-cal, ami értő közegben egy Mustang-tulaj közszolgálati kötelessége.
Percenként 3000 és 5500 közé állítható a kilövési fordulatszám attól függően, mennyire vagy szolidáris a kuplunggal
De az autó kézi váltóval is segít neked, hogy az automata váltós többség ne rajtoljon le fájdalmasan, holmi rajtprogramok metsző perfekcionizmusával. A Mustangban a kilövési fordulatszám percenként 3000 és 5500 közé állítható attól függően, mekkora kerékkipörgéssel szeretnél eljönni a karácsonyfától vagy mennyire vagy szolidáris a kuplunggal.
200-nál még szunnyad a V8
Tudjuk, hogy a kézzel-lábbal akrobatát játszó vezetőnél gyorsabban vált az automatika és sokszor még kevesebbet is fogyaszt vele a motor. De ez hidegen hagy, ha egyszer is megragadod a Mustangban a kézi váltót, nekifeszülsz a kuplungnak ballal, csípőd jobb hátul beleszorul az ülésbe és vezetni kezdesz úgy, ahogy csak manuális váltóval lehet.
Mert csak így lesz igazán intim a kapcsolat az autóval. Itt visszakapcsoláskor a motorvezérlés megejtő tökéletességgel adagolja a köztes gázt, ha nem akarod ezt inkább saját magad megoldani, kikapcsolva a menüből a rev match funkciót.
Visszakapcsoláskor a motorvezérlés megejtő tökéletességgel adagolja a köztes gázt, de át is veheted
Egy Mustang kézi váltóját 150-nél még visszaverheted hármasba, mert nagyon hosszú az áttételezése. Hatodikban a 200 km/óra laza, nem is hangos utazótempó német autópályán. A digitális fordulatszámmérő 3230 és 3240 között vált, ha egyenletesen tartod.
Nekem ez még ma is mámorító sebesség, pedig az álomhatárt lassan 111 éve, 1909. november 8-án törte át Victor Héméry. Benz & Cie-versenyautójában a 185 mm-re bővített furattal a 21,5 literes, 200 lóerős, hengerenként két gyertyás (!), de összesen négyhengeres motor 1600-nál nem forgott többet.
Pokoli hangja így is belakta Brooklandset, az egyetlen korabeli versenypályát Európában, ahol nyaktörő 200-zal száguldani lehetett. És ami mai szemmel a legfurcsább, ez csak a belső égésű motoros járművek világrekordja lett, mert akkor még valamivel gyorsabbak voltak a gőzgéppel hajtott autók.
Tízfokozatú az automatikus váltó, hatgangos a kézi. Hatodikban 200-nál 3230-3240 a fordulatszám percenként
Nem kérdez vissza
Sajnos vannak és lesznek is emberek, akik túlvállalják magukat, akik nem értik, mi a különbség a zárt pálya, a néptelen szakaszok és a forgalmas közutak között, de nem mindenki felelőtlen előember.
Mire valakinek lesz egy ilyen Ford Mustangja, többnyire elmúlik 20+üveg és mezőn, hóban, elhagyott körforgalomban már túl van ezen-azon Zsigulival, Sierrával, E46-tal. A Mustangban többek között az a nagyszerű, hogy felnőttként kezel. A race track üzemmód a versenypályához méltó kipufogóhanggal, a kipörgésgátlás kiiktatása, az ESP off, a rajtprogram és az egyéb örömök nincsenek nyolc felelősségvállalási nyilatkozat mögé rejtve.
Pár billentés az alsó kapcsolósorral vagy gombnyomás a kormányról és az történhet, amit szeretnél. Itt a Line Lock van életszerű használatban
Pár billentés az alsó kapcsolósorral vagy gombnyomás és ott vagy. A Mustang felnőttként kezel és nem alakoskodik. Mert ezzel gumifüst és driftelés is lesz, nemcsak naplementés romantikázás. Ezért van európai hangolású, hátul is független futóműve, komoly fékje, közlékeny kormánya.
Ha érdekel, miért hívták Mustang helyett T5-nek Németországban (a Krupp Mustang teherautó miatt) vagy mit tudott az autó a megvilágított kesztyűtartón túl és hogyan nyomták le az alapárát hathavi tanári fizetésig, olvasd el mellékletünket a Mustangról!