Kormánnyal forgatható kerekek, mozgatható dugattyúk a V12-es motorban, állítóható első és hátsó szárny, nyitható csomagtartó és motortér, kapcsolható 8 sebességes váltómű és felfelé nyíló ajtók, hogy csak a legérdekesebb részleteket említsük a Lego egyik legújabb Technic szettjéből, a Lamborghini Sián FKP 37-ből, amelyet nemrég össze is raktunk.
A lime-zöld színű modell 1:8 méretarányú, több mint 13 cm magas, 60 cm hosszú és 25 cm széles, súlya dobozzal együtt 6,5 kilogramm.
Következzen a videó:
Itt pedig a galéria
Milyen az igazi Sián?
A világ első szuperkapacitású kondenzátorával megvalósított hibrid hajtásláncot álmodta bele új limitált típusába a Lamborghini. A Sián, amelynek neve a helyi, bolognai dialektusban annyit tesz, villám, a márka meglévő V12-es benzinmotorját kapta, kiegészítve egy mindössze 34 lóerős, 48 V-os villanymotorral. A villanymotort a sebességváltóba integrálták – ez is újdonság, mert a mild hibridek világában nem szokás közvetlenül a hajtásba bekötni az elektromotort. Az autó egyébként elektromosan tolat és parkol, azaz képes a teljesen emissziómentes közlekedésre (helyváltoztatásra.)
A szuperkapacitású kondenzátor azonos tömeg mellett, háromszor annyi elektromos energiát képes tárolni, mint egy lítiumion akkumulátor. A rendszerhez speciális regeneratív fékberendezés is tartozik. A 785 lóerős benzinmotor (ami már eleve teljesítményrekord a cégnél) és a 34 lóerős elektromos egység együttesen 819 lóerőt ad le, ami aztán végképp csúcs. A Sián tömeg/teljesítmény aránya az Aventador SVJ-t is lepipálja, a végsebesség 350 km/óra.
Eddig egyetlen Lamborghini sem tudta 2,8 másodperc alatt elérni a 100-as tempót, a Sián igen. Ez megint csak a villanymotornak köszönhető, ami 130 km/óra alatt 10%-kal fürgébbé teszi az autót. A Siánból 63 darab készül (vagy készült, mert már az összes példányt eladták), mindegyik teljes mértékben a vevő elvárásai szerinti kivitelben.