Aki mostanában Suzuki márkakereskedésbe téved, furcsa, kissé tájidegennek tűnő autókat is láthat a megszokott kínálat mellett. Illetve az autók önmagukban nem is annyira furcsák, formára akár ismerősek is lehetnek, csak éppen Toyota emblémával. De akkor mit keresnek itt?
Egy már korábban bejelentett együttműködési szerződés keretében a Suzuki modellkínálatában megjelent két, a Toyota által gyártott modell is. A kisebb, a Corolla műszaki alapjaira épített, csupán átfazonírozott Swace, és a szintén új, Suzukis arcot kapott, a konnektoros hibrid hajtású RAV-4-re épülő Across is. Beleültünk, megtapogattuk őket, hogy mennyire különböznek a Toyota emblémás rokonaiktól. Az emblémákon kívül nagyjából semmiben.
Mennyibe kerül?
Jelenleg még egyik modellnek sincs az importőr által meghatározott, igazi ára, csupán egy ajánlott árral segítenek a kereskedőknek belőni, mekkora számot írjanak az autók árcédulájára. Persze ettől a kereskedések saját belátásuk szerint eltérhetnek. Jelenleg a Swace – ő a Corolla – listaára 8.990.000 forinttól indul, de most 900 ezer forintos kedvezménnyel már 8.090.000 forintért is elvihető, GL+ fantázianevű felszereltséggel. A GLX változat listaára 10.340.000 forint, és itt is automatikusan lejön a 900 ezres kedvezmény, ami így 9.440.000 forintos vételárrá kopik. A Toyota RAV-4 Suzuki változata az Across GLX változata 19.500.000 forintba kerül, amiből a hűségprogramban részvétellel 1 milliós kedvezmény is jár. A flottavásárlók további 100 ezres kedvezményre számíthatnak mindkét modell esetében.
Kinek szól?
Főleg azokra számít a Suzuki az új modellekkel, akik anyagilag már jobban állnak, de ragaszkodnak a márkához, és már valami komolyabbat, az eddigi Suzukis árszintnél érezhetően drágább autót is megengedhetnek maguknak.
Egymás mellett a Toyota és a Suzuki arca. Neked melyik tetszik jobban?
Mennyi van belőle?
A jelenlegi áron alig pár tucat autó van raktáron, és hogy jövőre, – amikor a Suzuki már komolyabban nekifekszik az értékesítéseknek – mennyibe kerülnek majd, egyelőre még nem tudni biztosan. Ha minden jól megy, akár maradhatnak is a most belőtt szinten, amiből már jó pár darab már úgyis elkelt, hogy a netes kínálatban sem találni meg egyik modellt, és a hirdetésekben sem esett eddig szó róluk. Eladási tervek sincsenek még, mindössze a vásárlók szondázása folyik, gyűjtik a tapasztalatot, információkat, hogy fogadják a friss modelleket a szalonokba betérők. Emellett még a Suzukinak is szoknia kell az új helyzetet, hiszen eddig még nem fordult elő olyan, hogy saját márkanév alatt árultak volna más gyártótól származó terméket, míg fordítva már többször volt rá példa, az Opel Agila, vagy éppen a Fiat Sedici kapcsán.
Mindkét modellt végigültük, nyitogattuk, csukogattuk, de az orron és a kormányon lévő emblémán, a hűtőmaszkon, illetve a motortérben található feliratokon kívül semmi különbség nincs a két-két autó között. Ugyanaz a dizájn, anyaghasználat és műszaki tartalom várja a vezetőt a Toyota és a Suzuki modelljében.
De miért venne valaki Suzukit, ha ugyanazt Toyota emblémával is megkapja?
Mert valamivel olcsóbb ugyanaz Suzukiként, például a Swace GL+ felszereltsége a Toyota Comfort szintjének felel meg, a listaár szerint a Swace GL+ 8.090.000 Ft, a Toyota Comfort Hybrid 8.705.000 Ft, ami azért érezhető különbség. Ennél valamivel nagyobb a differencia a Swace GLX 9.440.400 és a Toyota Executive 10.475.000 forintos ára között.
A másik, az árnál valószínűleg vonzóbb részlet, ami a Suzuki mellett szól, az az, hogy Magyarországon a Suzuki rendelkezik a legnagyobb szervizhálózattal, így szinte nincs olyan pontja az országnak, ahol ne lenne 30 kilométeren belül egy márkaszerviz.
Értelemszerűen a 3+7 év garancia ezekre a modellekre is érvényes, – a hajtáslánc elemeire (benzinmotor, villanymotor, sebességváltó, hibrid rendszerkomponensek, hibrid akkumulátor zárlat-garancia összesen 10 év / 200 000 km garanciát vállal a Suzuki – és míg az új modellek árusításáról a kereskedések maguk dönthetnek, addig a szervizelésben nincs mese, minden Suzuki szervizben fogadják majd a Toyota technikát tartalmazó autókat is. A szerelők képzése már tart, úgyhogy nem lesz meglepetés nekik,a mikor befut az első új típus karbantartásra.