2021-re eljutottunk odáig, hogy egy új autó bemutatóján már nem csak az a fontos, milyen rafinált, sokhengeres vagy varázslatos technikai megoldású motor található benne, és nem is a bámulatosan precíz futóművel lehet eladni egy típust, hanem azzal, hogy ügyesen lehet hozzákapcsolni a telefont, és online foglalhatsz magadnak szervizidőpontot.
Nemrég végeztünk egy kutatást, amiből kiderült, hogy sokféle fedélzeti rendszert ismernek az emberek, a használatuk között akad azonban különbség. A navigációs rendszer és a telefon csatlakoztatása a legvonzóbb, a válaszadók 74-74 százaléka jelölte meg ezt számára fontos funkcióként.
A mobiltelefon képernyőjének megosztása (33%), a Android Auto /Apple CarPlay (36%), az internetcsatlakozás (33%) és a hangvezérlés (22%) még kevésbé fontos. Összességében azt a tendenciát erősíti meg a Vezess kutatása is, hogy napjainkra az emberek igyekeznek minden pillanatban elérhetők lenni, az információkhoz gyorsan hozzáférni, és ez alól az utazás, így az autó sem lehet kivétel, hiszen viszonylag sok időt töltünk el ott.
Hogy kiderüljön, melyik autóban milyen rendszer található, azok mire képesek, mennyire logikus vagy éppen rettenetesen macerás a kezelésük, vettünk egy nagy levegőt, és elindítottuk a Fedélzetmestert, a Vezess új sorozatát, amelyben megpróbálunk elmerülni a hozzánk kerülő autók fedélzeti rendszereiben. A tervek szerint havi két alkalommal jelentkezünk majd hasonlóval, lesznek egyszerűbb és bonyolultabb készülékek, olcsóbbak és drágábbak, nagyjából minden, amihez csak hozzájutunk.
Kezdésnek a Dacia jól bevált, felszereltségtől függően mindössze 100 ezer forintos felárért is megvehető rendszerét – megmutatjuk majd ennek az utódját is – választottuk, ami baráti árához képest bámulatosan sokat tud: