Aktuális szakértői összeállításunkban a használt autót kereső olvasóink kerülnek porondra! Szakértőink megválaszoltak több érdekes olvasói felvetést. Ha neked is van kérdésed, írj nekünk!

Egymillióért jó a használt Saab?

Olvasónk kérdez

Kedves Tibor!

1 millió forint környékén keresek többnyire budapesti használatra benzines autót (plusz átírás és szerviz). Szeretem a különlegesebb típusokat, és szembe jött a Saab 9-3 (2003-tól). Az 1.8T motor nagyon szimpatikus, a teljesítménye ígéretes és a fogyasztását is el tudnám fogadni.

Elsősorban a facelift előtti példányokat nézegettem, ezekből reális ilyen árkategóriában szép állapotút találni? Szeretnék egy Ford Focusnál jobb autót, de félek az E46 és IS200 (a két másik kiszemeltem) fenntartási költségeitől.

Mi a véleménye a típusról, belefuthatok nagy zakóba egy szakértővel átnézett példány esetén is? Vannak olyan alkatrészek, amiket nehézkes (és drága) beszerezni?

Tisztelettel,
Dávid

Szakértőnk válaszol

Kedves Dávid!

Nagy zakóba minden használt autóval belefuthat. Minél bonyolultabb, különlegesebb, annál nagyobb az esély. Ezzel együtt a Saab 9-3 a használt autók világának meg nem értett művésze, tele Opel alkatrészekkel, ami a fenntartását alacsonyabb szinten tarthatja. A 2,0 turbó motor parádésra sikerült, mármint, ha nincs vele gond. Teljesítményéhez képest alacsony a fogyasztása, jól megy és viszonylag olcsó az alkatrész hozzá. Gyakori például a motorvezérlő hiba, ami engem egyszer három napig tornásztatott egy ugyanilyen autón.

Gyenge pont még a váltó, ami szintén az Opeltől van, és a kiszereléséhez a segédkeretet is el kell távolítani. Ezen kívül pár elektromos hiba szokta bosszantani a saabosok lelkét, de cserébe egy különleges, remek autót birtokolhat. A belső designnal meg kell barátkozni csakúgy, mint a beltér néha nyekergős műanyagjaival.

Olcsók a halott svéd márka modelljei használtan, meg merjem venni? 1

Elsősorban a kétliteres turbós benzinesek jók, gyárilag 150-220, Hirsch-tuninggal akár 252 lóerővel. Dízelből az 1,9 literesek ajánlhatók 120 vagy 150 lóerővel, de a két turbóval 180 lóerőstől sem kell félni

Nagyon jól teszi, hogy a facelift előtti verziót keresi, ugyanis a karosszéria-alkatrészek, lámpák ráncfelvarrás után heroin áron vannak. Persze emiatt a használt alkatrészek is jóval drágábbak. Az alkatrészbeszerzés megoldott, akár használtan is. Rengeteg példány érkezik a szép Britanniából bontásra.

Üdvözlettel,
Varga Tibor
autovizsgalat.hu

A Vezess Értékbecslőben járt már a Saab 9-3, nézd meg a videónkat a modellről:

Audi helyett Audit?

Olvasónk kérdez

Üdvözletem.
Használtautó-vásárlással kapcsolatban írok, avagy kérek tanácsot 🙂 Jelenleg egy facelift utáni Audi (C5-ös) A6-ot hajtok 1.9 PD TDI motorral. A kiszemeltek márkán belülről érkeznek:
– Audi A4 B7 1.9 PD TDI (116 LE)
– Audi A6 c6 2.0 PD TDI bre (140 LE)
Az A6 inkább a külseje/belseje miatt vonzó, viszont a b7-es a4 jóval úgymond egyszerűbb technika és ez benne a vonzó. Illetve GH sorozatú dízel Mazda6, amiket nézegetek, de hallottam róla hideget-meleget.

Szakértőnk válaszol

Kedves Roland!

A kérdésében nagyjából le is írta a választ. Az A4 egyszerűbb, olcsóbb fenntartani, kevesebb a hajhullás, az A6 összetettebb technika, több hibalehetőséggel, drágább fenntartással, de nagyobb, dögösebb, magasabb a presztízse. Amennyiben a 2,0 PD TDI-t választja, vásárlás után cseréltesse ki a hatszögtengelyt az olajszivattyúban, mert ha lekopik a sarka, megszűnik az olajszivattyú hajtása és tönkremegy a motor.

Olcsók a halott svéd márka modelljei használtan, meg merjem venni? 2

A Mazda 6 GH sorozata dízelben szintén nem ördögtől való, de a sors fintora, hogy hasonló probléma ott is előfordulhat, mint a fent említett hatszögtengely kopása, csak ebben az esetben egy meghajtólánc adhatja fel a harcot. A megoldás itt is a megelőzés, tehát a lánc cseréje.

Egyébként komfortban a Mazda jóval puritánabb, mint az Audi és az alkatrészárak is okozhatnak pupillatágulást. Mazda 6-nál a korrózió is gyakori, főleg a sógoroktól érkezett példányok padlólemezét csámcsogja erőteljesen a rozsda, viszont elektromosan jellemzően nagyon stabil konstrukció.

A kérdésre a választ végső soron Önnek kell megadnia. Amennyiben nekem kellene választanom, én A6-ot vennék. Carpe Diem!

Üdvözlettel,
Varga Tibor
autovizsgalat.hu

Volvo kombi családi autónak?

Olvasónk kérdez

Tisztelt Szakértő,

Egy 2014-es Volvo V60-at néztem ki családi autónak, 163 LE, D4 motor, automata váltós, 246 ezer km-rel, végig márkaszervizben volt karbantartva. Félek a magas fenntartási költségektől. Jogosan? Ön szerint nagyok a fenntartási különbségek különböző autótípusok között? Egy 2014-es Volkswagen Passat ugyanilyen felszereltséggel, mint a Volvo V60-as pl. olcsóbb fenntartású? Köszönöm a válaszát.

Olcsók a halott svéd márka modelljei használtan, meg merjem venni? 3

Szakértőnk válaszol

Kedves Vencel!

„Aki majmot vesz, banánt is vegyen hozzá”

Amennyiben tart a magas fenntartási költségektől, nem javaslom, hogy nagyobb Volvót, Passatot, BMW-t, vagy bármilyen prémiumabb kategóriás autót válasszon. Egy komolyabb meghibásodás (pl. automata váltó) akár hét számjegyű is lehet. Akkor lesz boldog egy ilyen autóval, ha bekalkulálja ezt az éves költségvetésbe. Amennyiben úgy vásárol ilyen kategóriájú autót, hogy csak tankolni és olajat cserélni kell majd, abban az esetben utálni fogja és pár év múlva hatalmas buktával száll ki majd belőle.

A modern dízel rendszerek és automata sebességváltók jellemzően 300 000 kilométerig viszonylag problémamentesen üzemelnek. Ezután valamikor már számítani lehet jelentősebb, drágább meghibásodásra. Ilyenkor lapátolhatunk egy vödör pénzt rájuk (épp most én is), aztán egy darabig ismét teszi a dolgát. Cserébe ezek a rendszerek rendkívül takarékosak, nyomatékosak és dinamikusak.

Sajnos csodák csak Oz birodalmában léteznek. Az, hogy megvásárolunk egy prémium kategóriás technikát 8-10 évesen az új árának a 30%-áért, élvezzük az előnyeit, de fenntartjuk évi 100 000 forintból… csak vágyálom. Amennyiben az olcsó üzemeltetés az elsődleges szempont, egyszerűbb autóban érdemes gondolkodni (pl.: Kia C’eed, Hyundai stb…). Itt kevesebb lesz a fenntartási költség, de kompromisszumot kell kötnünk a teljesítmény, kényelem és dinamizmus terén.

Üdvözlettel,
Varga Tibor
autovizsgalat.hu

A Vezess Értékbecslő sorozatában már átvizsgáltuk a Volvo V60-ast. Nézd meg a videónkat!

Ha kérdeznél szakértőnktől, akkor írj nekünk, akár autóvásárlással, akár jogi problémával kapcsolatban!