A Forma-1-es kívül is van élet a Hungaroringen: augusztus 20-a és 22-e között rendezik a túraautó-világkupa hungaroringi fordulóját, de a fő attrakció mellett az elektromos kísérőszéria, a Pure ETCR mezőnye is hazánkba látogatott. A forgatagot a helyszínen tekintettük meg szombaton, a mindkét sorozatban érintett Zengő Motorsport pedig még a garázsaiba is beengedett bennünket. Az alábbi képek bármelyikére kattintva galéria nyílik!

Megnéztük, hogy dolgozik a sikeres magyar versenycsapat 1
Megnéztük, hogy dolgozik a sikeres magyar versenycsapat 69

Négy WTCR-autót kezel a Zengő Motorsport, a hungaroringi bokszutca első garázsaiban. A másik végén még ott a két villany-túraautó is

Megnéztük, hogy dolgozik a sikeres magyar versenycsapat 70

Kötelező elemek a kerékcseréknél. A fémből készült elemmel támasztják meg az emelőt, ha véletlen beesne, visszacsúszna az autóba

Megnéztük, hogy dolgozik a sikeres magyar versenycsapat 71

A Pure ETCR mezőnyének a fele. A három versenyző egymás mellől kezdi meg a néhány körös selejtezőfutamot

Mi az a Pure ETCR?

A Pure ETCR egy teljesen elektromos túraautó-széria. A Cupra, az Alfa Romeo és a Hyundai ad a sorozatnak két-két autót – a spanyol márka gépeit a Zengő Motorsport, az olasz autókat részben a szintén magyar M1RA készíti fel.

Míg a benzines túraautókat egy 2 literes, 340 lóerős motor hajtja, addig villanyos társaikban egy, a vasárnapi döntő futamban 680 lóerőre felhúzott, 960 Nm-es nyomatékra képes erőforrás található. Az akkumulátorcsomagot a Williams Advanced Engineering adja, a rendszer nagyjából 600 kilóval nehezebb, mint a benzinmotor és az ahhoz kapcsolódó elemek.

Megnéztük, hogy dolgozik a sikeres magyar versenycsapat 72

Kívülről nézve nem sokban tér el a villanyos Cupra a benzinestől

Tempóban nincs nagy különbség a két kategória között. Nagy Dániel az elektromos Cuprával akár 245 km/órás csúcssebességet is elérhet a Hungaroringen, és Michelisz Norbi a Hyundai-jai ugyan megáll 220-230 km/óra között, de a kanyarokban a könnyebb Elantra jobban fordul, így a célvonalnál az ő neve mellett lenne egy 5 másodperces képzeletbeli fór, ha egymás ellen indulnának.

Megnéztük, hogy dolgozik a sikeres magyar versenycsapat 73

Az Alfa Romeo szárazjeget is kap hűtés gyanánt

A futamok teljesen más lebonyolításúak: hosszú, sokkörös versenyek helyett 2-3 körös sprinteket láthat a közönség, részben az izgalmak fokozása, részben a hatótáv miatt: egy töltéssel versenykörülmények között bő 50 kilométert tud megtenni egy autó. A versenygépeket a helyszínen töltik – alapesetben hidrogénből állítanak elő elektromos áramot, ám a Hungaroringen technikai okok miatt bioüzemanyagot használnak erre a célra.

Megnéztük, hogy dolgozik a sikeres magyar versenycsapat 74

A két spanyol pilóta, Jordi Gené és Mikel Azcona együtt örül Zengő Zoltán csapatfőnökkel Rob Huff pole-pozíciójának

Megnéztük, hogy dolgozik a sikeres magyar versenycsapat 76

A Hyundai volánjánál Michelisz Norbi

Megnéztük, hogy dolgozik a sikeres magyar versenycsapat 77

A mezőny egyetlen női versenyzője, Jessica Backman

Megnéztük, hogy dolgozik a sikeres magyar versenycsapat 78

A Forma-1-ből már eltűntek, itt még vannak formás lányok az autók mellett