Tulajdonképpen az utolsó utáni pillanatban dőlt el, hogy hét év kihagyás után újra endurance-versenynek ad otthont a Hungaroring. Szeptember közepén a Creventic emelte be váratlanul a magyarországi helyszínt a 24h Series versenynaptárába, miután az eredetileg megnevezett pergusai pálya vezetésében problémák merültek fel, így több határidőt is kikéstek.
Sokak sajnálatára a nézők előtt nem nyitották meg a kapukat a 12h Hungary idejére, de a műfaj kedvelőinek örvendetes, hogy jövő júliusban az európai Le Mans-széria (ELMS) is tiszteletét teszi nálunk. Így még a szokottnál is nagyobb csend fogadta a média képviselőit szombat reggel, akik úgyszintén lassan csordogáltak Mogyoród felé, hiszen a program érdemi része csak a kora délutáni órákban vette kezdetét, az egyetlen nem feláras tréninggel.
Nathanaël Berthon már a barcelonai 24 óráson is bepattant a Car Collection Motorsport Audijába, a hétvégén pedig már a túraautó-világkupa csehországi állomásán kell bizonyítania.
Nathanaël Berthon már a barcelonai 24 óráson is bepattant a Car Collection Motorsport Audijába, a hétvégén pedig már a túraautó-világkupa csehországi állomásán kell bizonyítania.
Fotó megosztása:
A paddock egyáltalán nem azt az arcát mutatta, amit F1-en vagy akár WTCR-en megszokhattunk. Abszolút puritán körülmények között a kamionokon kívül egy-két sátorba és lakóautóba lehetett botlani.
A paddock egyáltalán nem azt az arcát mutatta, amit F1-en vagy akár WTCR-en megszokhattunk. Abszolút puritán körülmények között a kamionokon kívül egy-két sátorba és lakóautóba lehetett botlani.
Fotó megosztása:
Olyannyira nem rendezkedtek be a csapatok, hogy a bokszutca falán még a képen látható létesítmény volt a legkomolyabb – ami a Vortexé.
Olyannyira nem rendezkedtek be a csapatok, hogy a bokszutca falán még a képen látható létesítmény volt a legkomolyabb – ami a Vortexé.
Fotó megosztása:
Ha minden igaz (már amennyiben a 21. században esetenként meglepő méreteket öltő információszegénység mellett biztosak lehetünk), a legerősebb gép még a Lamborghini Huracán Super Trofeo a maga 611 lóerőjével. A pálya mentén viszont – szigorúan érzésre – az Audi V10-es motorjai ordítottak a leginkább.
Ha minden igaz (már amennyiben a 21. században esetenként meglepő méreteket öltő információszegénység mellett biztosak lehetünk), a legerősebb gép még a Lamborghini Huracán Super Trofeo a maga 611 lóerőjével. A pálya mentén viszont – szigorúan érzésre – az Audi V10-es motorjai ordítottak a leginkább.
Fotó megosztása:
Nem volt jellemző a legtöbb csapatra a takargatás sem. Lényegében csak az nem láthatott közelről versenyautót a hétvégén, aki nem is akart.
Nem volt jellemző a legtöbb csapatra a takargatás sem. Lényegében csak az nem láthatott közelről versenyautót a hétvégén, aki nem is akart.
Fotó megosztása:
Aki látott már endurance-versenyt, annak nem kell magyarázni ezt a képet. Ugyebár a legritkább esetben sikerül három azonos paraméterekkel és igényekkel rendelkező versenyzőt összeválogatni, éppen ezért mindegyiküknek személyre szabott ülésbetéte van, amit pilótacserénél helyeznek be az autóba, illetve veszik ki onnan.
Aki látott már endurance-versenyt, annak nem kell magyarázni ezt a képet. Ugyebár a legritkább esetben sikerül három azonos paraméterekkel és igényekkel rendelkező versenyzőt összeválogatni, éppen ezért mindegyiküknek személyre szabott ülésbetéte van, amit pilótacserénél helyeznek be az autóba, illetve veszik ki onnan.
Fotó megosztása:
Szokatlan látványt nyújtott a bokszutcai tankolóbázis, melynek használata a versenyen már kötelező volt.
Szokatlan látványt nyújtott a bokszutcai tankolóbázis, melynek használata a versenyen már kötelező volt.
Fotó megosztása:
A zónában, ahol 40 helyett 20 km/óra volt a maximális megengedett sebesség, ugyanúgy kútpárokkal találkozhattunk, mint bármelyik mezei töltőállomáson idehaza. Lényegében csak a literenkénti ár és a teljes összeg kijelzője hiányzott a kútról – ez persze nem jelenti azt, hogy ne kerülne sokba a versenyüzemanyag. Specifikus összetétele miatt alsó hangon a duplája annak a hétköznapi, közel 500 forintos változatnak, ami miatt sokat morgolódunk ezekben a napokban.
A zónában, ahol 40 helyett 20 km/óra volt a maximális megengedett sebesség, ugyanúgy kútpárokkal találkozhattunk, mint bármelyik mezei töltőállomáson idehaza. Lényegében csak a literenkénti ár és a teljes összeg kijelzője hiányzott a kútról – ez persze nem jelenti azt, hogy ne kerülne sokba a versenyüzemanyag. Specifikus összetétele miatt alsó hangon a duplája annak a hétköznapi, közel 500 forintos változatnak, ami miatt sokat morgolódunk ezekben a napokban.
Fotó megosztása:
Az üzemanyagot a garázsokban elfektetett csöveken keresztül juttatták a depóba...,
Az üzemanyagot a garázsokban elfektetett csöveken keresztül juttatták a depóba...,
Fotó megosztása:
...a szálak pedig ennél a tartálykocsinál értek össze.
...a szálak pedig ennél a tartálykocsinál értek össze.
Fotó megosztása:
A hétvége elején még kis mennyiségben, kannából, hordóból is lehetett tankolni, de nem ez volt a kényelmes megoldás.
A hétvége elején még kis mennyiségben, kannából, hordóból is lehetett tankolni, de nem ez volt a kényelmes megoldás.
Fotó megosztása:
Nemcsak a lecsupaszított autókat, hanem azok alkatrészeit is gyakran szanaszét hagyták a bokszutcában.
Nemcsak a lecsupaszított autókat, hanem azok alkatrészeit is gyakran szanaszét hagyták a bokszutcában.
Fotó megosztása:
A gumikat szintén a garázsokban készítették elő külön kamion vagy sátor helyett.
A gumikat szintén a garázsokban készítették elő külön kamion vagy sátor helyett.
Fotó megosztása:
Futószalagon vándoroltak körbe az abroncsok, nagyjából öt Hankook-szakember kezei között szaladt át ily módon egy-egy abroncs.
Futószalagon vándoroltak körbe az abroncsok, nagyjából öt Hankook-szakember kezei között szaladt át ily módon egy-egy abroncs.
Fotó megosztása:
Itt éppen fejtik le a gumit a felniről.
Itt éppen fejtik le a gumit a felniről.
Fotó megosztása:
Itt meg helyezik fel.
Itt meg helyezik fel.
Fotó megosztása:
Levegő nélkül pedig mit ér az egész...
Levegő nélkül pedig mit ér az egész...
Fotó megosztása:
Vasárnap már hegyekben álltak az abroncsok.
Vasárnap már hegyekben álltak az abroncsok.
Fotó megosztása:
Az ördög a részletekben rejlik.
Az ördög a részletekben rejlik.
Fotó megosztása:
Három trófea vár gazdára az év végén: az összesített kontinensbajnok mellett a GT-, illetve a TCE-kategória legjobbját is díjazzák.
Három trófea vár gazdára az év végén: az összesített kontinensbajnok mellett a GT-, illetve a TCE-kategória legjobbját is díjazzák.
Fotó megosztása:
Valódi show előzte meg a szombati kétórás etap rajtját: zenés-néptáncos bemutató keretében a 24h Series mezőnye is kapott némi ízelítőt a magyar kultúrából.
Valódi show előzte meg a szombati kétórás etap rajtját: zenés-néptáncos bemutató keretében a 24h Series mezőnye is kapott némi ízelítőt a magyar kultúrából.
Fotó megosztása:
A zártkapus hétvége egyik nagy rákfenéje az volt, hogy a versenyzők leginkább akkor bújtak elő, ha dolguk volt az autóban, hiszen nem kellett szelfi- és autogramvadász szurkolókkal kalkulálniuk.
A zártkapus hétvége egyik nagy rákfenéje az volt, hogy a versenyzők leginkább akkor bújtak elő, ha dolguk volt az autóban, hiszen nem kellett szelfi- és autogramvadász szurkolókkal kalkulálniuk.
Fotó megosztása:
Az Autorama Motorsport AG zöld Volkswagenje az időmérőn messze nem volt a legerősebb, ahogyan a verseny egyes pontjain sem ennek az egységnek állt a zászló, végül mégis elsőként ért célba a TCR-es kategóriában.
Az Autorama Motorsport AG zöld Volkswagenje az időmérőn messze nem volt a legerősebb, ahogyan a verseny egyes pontjain sem ennek az egységnek állt a zászló, végül mégis elsőként ért célba a TCR-es kategóriában.
Fotó megosztása:
A Vortex nem húzta sokáig, ráadásul hosszú perceket rostokolt a pálya szélén, mire nyilvánvalóvá vált, hogy külső beavatkozás nélkül nem is fog egyhamar megmozdulni.
A Vortex nem húzta sokáig, ráadásul hosszú perceket rostokolt a pálya szélén, mire nyilvánvalóvá vált, hogy külső beavatkozás nélkül nem is fog egyhamar megmozdulni.
Fotó megosztása:
Végül a 91-es Porsche nyerte a hungaroringi 12 órást.
Végül a 91-es Porsche nyerte a hungaroringi 12 órást.
Fotó megosztása:
A csapatok garázsában vasárnap tábori hangulatú reggeliztetéssel indult a nap.
A csapatok garázsában vasárnap tábori hangulatú reggeliztetéssel indult a nap.
Fotó megosztása:
A JR Motorsport azon kevés csapatok egyike volt, amely sátrat állított a paddockban, ahol a főzőfülke kapott helyet. Reggel és ebédidőben is egészen kímélő alapanyagok fordultak meg az ellátásról gondoskodók kezei között.
A JR Motorsport azon kevés csapatok egyike volt, amely sátrat állított a paddockban, ahol a főzőfülke kapott helyet. Reggel és ebédidőben is egészen kímélő alapanyagok fordultak meg az ellátásról gondoskodók kezei között.
Fotó megosztása:
Berthonék Audija a szemünk láttára váltott kocogó üzemmódba, majd meg is állt a 12-es kanyar előtt, lehetőség szerint olyan pozícióban, hogy a mobilszaniter a kép részévé váljon. (A kék színű bódék amúgy sok helyütt okoznak fejfájást a pálya körül.)
Berthonék Audija a szemünk láttára váltott kocogó üzemmódba, majd meg is állt a 12-es kanyar előtt, lehetőség szerint olyan pozícióban, hogy a mobilszaniter a kép részévé váljon. (A kék színű bódék amúgy sok helyütt okoznak fejfájást a pálya körül.)
Fotó megosztása:
A lila zászló, középen a 60-as jelzéssel sokaknak idegen természetű lehet. Pedig ez jelenti azt, hogy a pályán uralkodó veszély miatt a mezőnynek 60 km/órás sebességgel kell körbekocognia.
A lila zászló, középen a 60-as jelzéssel sokaknak idegen természetű lehet. Pedig ez jelenti azt, hogy a pályán uralkodó veszély miatt a mezőnynek 60 km/órás sebességgel kell körbekocognia.
Fotó megosztása:
Gyorsan jött a segítség az 500-as Audihoz.
Gyorsan jött a segítség az 500-as Audihoz.
Fotó megosztása:
Az alapvetően alacsony költségvetéssel rendelkező csapatok monitorokra nem sajnálták a pénzt: a youtube-os élő streamtől kezdve mindent néztek, amit csak lehetett.
Az alapvetően alacsony költségvetéssel rendelkező csapatok monitorokra nem sajnálták a pénzt: a youtube-os élő streamtől kezdve mindent néztek, amit csak lehetett.
Fotó megosztása:
Talán a Porsche volt az egyetlen autó a mezőnyben, melynek az orrába kellett dugni a tankolópisztolyt.
Talán a Porsche volt az egyetlen autó a mezőnyben, melynek az orrába kellett dugni a tankolópisztolyt.
Fotó megosztása:
A csapattagok és a különféle pályamenti feladatokban közreműködők is elfáradtak egy idő után.
A csapattagok és a különféle pályamenti feladatokban közreműködők is elfáradtak egy idő után.
Fotó megosztása:
27-28 km-t gyalogoltunk, ebben benne van a Hungaroring mentén megtett három kör is. Volt egy pont, amikor szívünk szerint átkiabáltunk volna az 5-ös kanyar kijáratán, hogy nyújtózás céljából elkérjük a sportbírótól a nyújtózásra használt kék zászlót.
27-28 km-t gyalogoltunk, ebben benne van a Hungaroring mentén megtett három kör is. Volt egy pont, amikor szívünk szerint átkiabáltunk volna az 5-ös kanyar kijáratán, hogy nyújtózás céljából elkérjük a sportbírótól a nyújtózásra használt kék zászlót.
Fotó megosztása:
Élő közvetítés 2021-ben: habár a pálya több pontján is találkozhattunk a szokásos, ormótlan méretű kamerákkal, egyes pontokon bizarr módon okostelefonokkal biztosították a képet.
Élő közvetítés 2021-ben: habár a pálya több pontján is találkozhattunk a szokásos, ormótlan méretű kamerákkal, egyes pontokon bizarr módon okostelefonokkal biztosították a képet.
Fotó megosztása:
Komolyan vették a sebességmérést a bokszutcában.
Komolyan vették a sebességmérést a bokszutcában.
Fotó megosztása:
Épp az egyik csapat garázsában voltunk, amikor az utolsó órákba érkezve a sokáig előkelő helyen haladó 58-as Mercedest megtörték.
Épp az egyik csapat garázsában voltunk, amikor az utolsó órákba érkezve a sokáig előkelő helyen haladó 58-as Mercedest megtörték.
Fotó megosztása:
Másodpercekkel később már az orrunk előtt kocogott el a depóban szebb napokat is látott állapotban.
Másodpercekkel később már az orrunk előtt kocogott el a depóban szebb napokat is látott állapotban.
Fotó megosztása:
A 2+10 órás futam leintésénél már a Hungaroring is más arcát mutatta, egyre kevesebb mindent lehetett látni, ám igencsak látványos volt maga a napnyugta.
A 2+10 órás futam leintésénél már a Hungaroring is más arcát mutatta, egyre kevesebb mindent lehetett látni, ám igencsak látványos volt maga a napnyugta.
Fotó megosztása:
A mezőny zöme amatőr, félprofi licensszel állt rajthoz, talán a WTCR-ben versenyző Nathanaël Berthon neve csenghetett ismerősen a legtöbbeknek idehaza; a francia a Car Collection Motorsport vadonatúj, az előző, barcelonai fordulón bevetett Audi R8 LMS EVO2-jén osztozott másik két pilótatársával. Ennek ellenére a szombati program gördülékenyen pörgött, a piros zászlók is csak egyszer kerültek elő, és Code 60-as korlátozás sem fordult elő sűrűn.
Autók tekintetében annál színesebb volt a felhozatal, hiszen a 16 egységből álló mezőny tizenkét különböző modellt vonultatott fel, Audiból és BMW-ből rögtön három-háromfélét, de Lamborghini Huracán Super Trofeo, Mercedes-AMG GT3, kétféle Porsche és Vortex 1.0 is található a repertoárban. Érdemes különválasztani a GT-autókat a TCR-esektől, mivel utóbbi esetben mind az Audi RS3 LMS, mind a Volkswagen Golf GTi esetében a 340 lóerős, DSG-váltóval és 2,0 literes, soros négyhengeres motorral szerelt változat. Mindkettőből két-két darabot állítottak csatasorba, a TCE-mezőnyben ezen felül egy BMW M4 GTR-rel szálltak harcba.
Ha minden igaz (már amennyiben a 21. században esetenként meglepő méreteket öltő információszegénység mellett biztosak lehetünk), a legerősebb gép még a Lamborghini Huracán Super Trofeo a maga 611 lóerőjével. A pálya mentén viszont – szigorúan érzésre – az Audi V10-es motorjai ordítottak a leginkább.
Annál változatosabbnak bizonyult a GT-kategória, ugyan a V8-as és a V10-es motor dominált, de a Porschékat például 4,0 literes, hathengeres és 510 lóerős teljesítményre képes boxermotorral szerelték – a 911 GT3 R-t és a 911 GT3 Cupot egyaránt –, ahogyan a Vortex is kakukktojás volt. A vonásaiban és méreteiben is különc, a francia Vortex SAS által, csővázas alapra épített példányban a 6,2 literes, V8-as Chevrolet LS3 motort közepén helyezték el. Jellemzően 500-600 lóerős GT-autókról beszélünk (a pontos értékeket nyilván befolyásolja a WTCR-es berkekben már szitokszóként használt BoP-, azaz teljesítménykiegyenlítő-rendszer), a sorból a BMW M4 GT4 lóg ki a maga soros hathengeres, 3,0 literes erőforrásával és 431 lóerős teljesítményével.
Családias sátortáborok hangulatát idézték a garázsok, nem rendezkedtek be túlságosan a csapatok, tükrözve az esemény igencsak szolid csomagolását. A legtöbb gárdánál nemcsak a munka, hanem az étkezések és a pihenések helyszínéül is a bokszutca szolgált – ami nem e világi látványt nyújthat azoknak, akik a Forma-1-es depó és motorhome-ok rózsaszín cukormázas, fényűző világához szoktak hozzá. Ez leginkább azzal magyarázható, hogy a sorozat elsősorban a kevésbé tehetős csapatoknak igyekszik lehetőséget biztosítani, hiszen akinek vastagabb a pénztárcája, nemes egyszerűséggel az endurance-vb-t és a Le Mans-i 24 órást vagy az IMSA sportautó-bajnokságot és annak sebringi 24 órását, netalántán mindkettőt választja.
A paddock egyáltalán nem azt az arcát mutatta, amit F1-en vagy akár WTCR-en megszokhattunk. Abszolút puritán körülmények között a kamionokon kívül egy-két sátorba és lakóautóba lehetett botlani.
Olyannyira nem rendezkedtek be a csapatok, hogy a bokszutca falán még a képen látható létesítmény volt a legkomolyabb – ami a Vortexé.
Nemcsak a lecsupaszított autókat, hanem azok alkatrészeit is gyakran szanaszét hagyták a bokszutcában.
A zajkorlátozások miatt rendhagyó volt a 12 órás verseny lebonyolítása: szombat délután az első két órára került sor, majd vasárnap reggel az aktuális állás mellett folytatódhatott a körözgetés – csak a körkülönbségek nem tűntek el, de amúgy a szombati végeredménynek megfelelő sorrendben állhattak fel a rajtrácsra az autók. Jelen esetben szó szerint értendő a körözgetés, mivel az egyes egységek között akkora különbségek alakultak ki (pláne versenyző és versenyző között), hogy rohamtempóban szakadt szét a mezőny. A pálya mellől figyelve sokkal inkább szabadedzés benyomását keltette az eseménytelenség, a verseny utolsó óráiba érkezve már az meglepő volt, ha két egység körön belül haladt egymáshoz viszonyítva.
27-28 kilométert gyalogoltunk a pályán és környékén a két nap folyamán – változó, hol szeles, hol napos időjárási viszonyok mellett –, így több, a körülményekhez képest drámai fordulatot is sikerült elcsípnünk. Szombat délután úgy tűnt, hamar véget ér a népesnek nemigen mondható GTX-kategóriába nevezett Vortex versenye: a narancssárgára festett 701-es autó az orrunk előtt állt meg a 12-es kanyar előtt. A Philippe Bonnel, Gilles Courtois, Nicolas Nobs alkotta trió több mint egy órán át rostokolt a garázsban, mire visszatérhetett a pályára, még a kétórás etap leintése előtt.
A Vortex nem húzta sokáig, ráadásul hosszú perceket rostokolt a pálya szélén, mire nyilvánvalóvá vált, hogy külső beavatkozás nélkül nem is fog egyhamar megmozdulni.
Másnap délelőtt, a verseny negyedik órájában a pályának majdnem ugyanezen pontján adódtak gondjai a már említett, Berthon-féle audis egységnek. Első blikkre komplikáltabbnak tűnt a helyzet, mint amilyen valójában volt, a leállást követően ugyanis mindössze négy és fél percet töltött a bokszban a Berthon, Martin Lechmann, Martin Rump hármas, ami ebben a bajnokságban átlagos időnek mondható: az üzemanyag fogyott ki a vártnál hamarabb az autóból.
Gyorsan jött a segítség az 500-as Audihoz.
Ha már szóba került az üzemanyag: tankolás terén is formabontó sémát követ a széria. Külön területet szigeteltek el erre a célra a bokszutca kijárata előtt, a versenyen már csak az ott található négy kútpár valamelyikét lehetett igénybe venni az autók megtankolásához. Ettől függetlenül a hétvége elején is nagy forgalmat bonyolított le a rögtönzött töltőállomás, az infrastruktúrából kifolyólag ugyanis nem a legkomfortosabb megoldás hordókból töltögetni az üzemanyagot, persze erre is láttunk precedenst. A legtöbb autó 100-120 literes tankkal rendelkezik, így viszonylag gyakran, egy-másfél óránként kellett kiállni tankolásra. A taktikát pedig tovább bonyolította, hogy egy-egy versenyző egyszerre maximum két órát tölthetett a volánnál.
Szokatlan látványt nyújtott a bokszutcai „tankolóbázis”, melynek használata a versenyen már kötelező volt.
A zónában, ahol 40 helyett 20 km/óra volt a maximális megengedett sebesség, ugyanúgy kútpárokkal találkozhattunk, mint bármelyik mezei töltőállomáson idehaza. Lényegében csak a literenkénti ár és a teljes összeg kijelzője hiányzott a kútról – ez persze nem jelenti azt, hogy ne kerülne sokba a versenyüzemanyag. Specifikus összetétele miatt alsó hangon a duplája annak a hétköznapi, közel 500 forintos változatnak, ami miatt sokat morgolódunk ezekben a napokban.
Az üzemanyagot a garázsokban elfektetett csöveken keresztül juttatták a depóba…,
…a szálak pedig ennél a tartálykocsinál értek össze.
Épp a bokszutcát jártuk agyba-főbe, amikor az egyik csapat garázsában található monitorok egyikére pillantva előbb egy újabb Code 60-as figyelmeztetésre, majd az MP Racing leharcolt állapotban bokszba igyekvő Mercedesére lettünk figyelmesek. Mint az a visszajátszásból kiderült, Thomas Gostner a Mansell kijáratánál dobta el, csapta a gumifalnak az AMG GT3-at. Szerencsére az olasz sértetlenül megúszta a bukást, a zöld-fekete köntösbe öltöztetett Mercedest gyorsan szét is szedték, és az utolsó órában sikerült is befejezniük a szerelést.
Épp az egyik csapat garázsában voltunk, amikor az utolsó órákba érkezve a sokáig előkelő helyen haladó 58-as Mercedest megtörték.
Másodpercekkel később már az orrunk előtt kocogott el a depóban szebb napokat is látott állapotban.
A leintésnél – idén már zsinórban negyedjére – a Herberth Motorsport ünnepelhetett: a 12 órás futamot a 91-es Porsche legénysége, azaz Daniel Allemann, Ralf Bohn és Alfred Renauer nyerte, míg a pole-pozíciót megszerző testvérautó a sebességváltó meghibásodása miatt célba sem ért. 367 kört teljesített a győztes trió, háromkörös előnnyel szelte át a célvonalat.
Végül a 91-es Porsche nyerte a hungaroringi 12 órást.
Másodikként a CP Racing Mercedese (Charles Espenlaub, Joe Foster, Shane Lewis, Charles Putman) futott be, a dobogó legalsó fokára pedig a Rutronik Racing by TECE Michael Doppelmayr, Swen Herberger és a Le Mans-ban is sikeres, Nürburgring- és Sebring-győztes Pierre Kaffer összetételű hármasa állhatott fel, miután harmadikként kormányozta a célba a 18-as számú Audi R8 LMS GT3-at, 12 körös lemaradásban.
Az Autorama Motorsport AG zöld Volkswagenje az időmérőn messze nem volt a legerősebb, ahogyan a verseny egyes pontjain sem ennek az egységnek állt a zászló, végül mégis elsőként ért célba a TCR-es kategóriában.
A TCR-esek mezőnyében az Autorama Motorsport AG 112-es Volkswagenjét intették le elsőként. A Milos Pavlovic, Christoph Lenz, Jasmin Preisig és Emil Heyerdahl összetételű kvartettnek ráadásul nem lehetett nem szurkolni, hiszen a Hungaroringen bemutatott, élénkzöld színvilágával egy svájci rákellenes jótékonysági szervezet törekvéseire hívták fel a figyelmet, sőt, az adománygyűjtés mögé is beálltak.
A 12h Hungary végeredménye:
A 24h Series következő állomása Sebring lesz, ahol 24 órás futamot rendeznek november 18-a és 20-a között. Ajánljuk végiglapozni a cikkben szereplő galériánkat, melyből további érdekességek derülnek ki a mögöttünk hagyott hétvégéről.