Sokszor kérdezni sem kell, hogy mért is különleges egy olasz sportkupé. A Maserati Mexico esetében is könnyen kimondhatjuk, az egyik leginkább kívánatos formaterv, és ha hozzátesszük, hogy kevesebb mint 500 darab készült belőle, hamar felértékelődik. Idén 55 éves a különleges 2+2 üléses olasz túrakupé, aminek még a neve sem egyértelmű, honnan érkezett.
Szinte minden sportautógyártónál megjelentek a 2+2 üléses túra- és sportkupék a 60-as években. A Maserati sem maradt ki a sorból, a csodás formavilágú 5000GT mellé és annak alapjaira épülve megalkották a Mexico prototípusát. Formatervét a kor egyik nagyágyújára, a Vignaléra bízták, ahol a klasszikus maseratis formajegyeket felhasználva a Quattroportéhoz hasonló, de sokkal jobb arányú kétajtós túrakupét rajzoltak.
Az első prototípus alapjait a népszerű 5000GT szolgáltatta és még a végleges modell gyártásának beindítása előtt gazdára talált. Mexico akkori miniszterelnöke, Adolfo López Mateos vette meg és szállították át számára az óceánon. Egyesek szerint emiatt kapta a kész autó a Maserati Mexico nevet, de van másik lehetőség is.
A prototípus bemutatása után jelentkezett egy mexikói vevő, aki szerette volna megvásárolni, de annyira tetszett neki a Vignale formaterve, hogy saját 5000GT Allemanóját is beáldozta volna azért, hogy megépítsék rá az új karosszériát. Más történet szerint John Surtees mexikói Grand Prix-n elért első helye után kapta a Mexico nevet. Bármelyik is legyen az igazság, mind egybevág, az igényekhez alakították a túrakupé nevét.
1966 novemberében mutatták be a sorozatgyártásra kész Maserati Mexicót a Párizsi Autószalonon. Akkorra a túrakupé alapját már a Quattroporte szolgáltatta, melynek tengelytávolságán 11 centimétert kurtítottak. Motorja V8-as szívó, melynek négy darab dupla Weber karburátor szolgáltatja a megfelelő keveréket. 4,2 és 4,7 literes hengerűrtartalommal is elérhető volt 260, vagy 290 lóerős teljesítménnyel.
Erősebbik motorjával elérhette a 240-250 km/h-s végsebességet. Opcionálisan rendelhető volt hozzá szervókormány, légkondicionáló és háromfokozatú Borg Warner automata váltó is. Összesen 485 darab készült belőle és csak 175 a nagyobbik motorral. Ritkasága miatt a 4,2-es és a 4,7-es hasonló áron mozognak, az állapot többet számít. Egy ilyen ritka Maserati most legalább 50 millióért kel el a piacon, de nem ritka, hogy többért.