A BMW 7-es sorozat karosszériája és utastere mindig is az autóipar fejlődésének és a digitalizáció legújabb szabványainak hírnöke volt, az első generáció pedig egyértelműen a Mercedes-Benz S-osztálya ellen készült.
Sorra vesszük most az összes generációt, hiszen már bemutatták a legújabb 7-est, amely már a hetedik generáció lesz.
1977: a BMW 7-es sorozat első generációja
Elegánsan elnyújtott vonalvezetésével, vezető felé forduló műszerfalával, erőteljes motorpalettájával és kényelmes futóművével a BMW 7-es sorozat már elsőre sportos limuzinként debütált. Innovációi között a világ első elektronikus műszeregysége, a sebességfüggő kormányrásegítés és az elektromosan állítható külső visszapillantók is megtalálhatók voltak. 1980-ban a világ első fedélzeti computere is csatlakozott ehhez a listához, a külső hőmérséklet kijelzésével.
1979-ben a BMW a karburátorral dolgozó motorokat benzinbefecskendezős erőforrásokra cserélte. A BMW 728 és BMW 730 helyén bemutatkozott a BMW 728i, majd a BMW 733i modellt a világszerte egyedülálló, digitális motorvezérlő elektronikával dolgozó BMW 732i követte. Egy évvel korábban csatlakozott a modellpalettához a 218 lóerő maximális teljesítményre képes, 3,5 liter hengerűrtartalmú benzinmotorral szerelt BMW 735i. 1980-tól a BMW 745i állt a paletta csúcsán, motorházteteje alatt 252 lóerős, turbófeltöltővel és töltőlevegő-hűtővel dolgozó hathengeres motorral.
1986: a BMW 7-es sorozat második generációja
A háború utáni Németország első tizenkét hengeres motorjával
Frontrészének szélesre húzott hűtőrácsai erőteljes benyomást keltettek, az L alakú hátsó lámpák pedig a BMW új, jellegzetes stílusjegyeivé váltak. Ez volt az első 7-es BMW, amely hosszított tengelytávolságú karosszériaváltozatban is rendelhető volt. Főbb technológiai innovációi között volt az automata menetstabilizáló (ASC – Automatic Stability Control), az elektronikus gázpedál és a nyomatékszabályzás.
Németországban az 1930-as évek vége óta 1987-ben készült először tizenkét hengeres motorral szerelt limuzin: ez volt a BMW 750i. A könnyűfémből készült, 5,0 liter hengerűrtartalmú V12-es erőforrás hengersoronkénti üzemanyag-befecskendezést, gyújtórendszert és katalizátort kapott. 300 lóerős teljesítménye és 450 Nm nyomatéka garantált kifinomult utazást. A tizenkét hengeres motorral szerelt modellben mutatkozott be a BMW AGS néven ismert adaptív váltóvezérlő technológiája. A palettán két soros hathengeres motor és két V8-as erőforrás is szerepelt.
Így szól az első 6 generáció:
1994: a BMW 7-es sorozat harmadik generációja
Az első dízelmotorral
A portfólió eleinte két nyolchengeres motorból és a V12-es erőforrás új kiadásából állt. Utóbbi hengerűrtartalmát 5,4 literre növelték, amelynek köszönhetően a maximális teljesítmény 326 lóerőre nőtt.
A blokkolásgátló fékrendszer mellett a V8-as modellek az opcionális extrafelszereltség részeként automata menetstabilizálóval (ASC – Automatic Stability Control), a BMW 750i pedig alapfelszereltségként dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (DSC – Dynamic Stability Control) gurult le a gyártósorról.
1995-ben új soros hathengeres motor mutatkozott be a palettán, mindössze 12 hónappal később pedig a BMW a V8-as erőforrások új generációját is bejelentette. Az 1996-ban debütált BMW 725tds eközben kiváltképp gazdaságos alternatívát kínált: 2,5 liter hengerűrtartalmú, hathengeres dízelmotorja 105 kW / 143 lóerő maximális teljesítményre volt képes. Ezt követte 1998-ban a 3,0 liter hengerűrtartalmú, hathengeres, közös nyomócsöves (Common Rail) dízelmotorral szerelt BMW 730d, amelynek maximális teljesítménye 184 lóerőre ugrott. 1999-ben aztán a BMW 740d új mércét állított fel a világ első, V8-as dízelmotorral szerelt limuzinjaként.
2001: a BMW 7-es sorozat negyedik generációja
Negyedik generációjára a mérnökök teljesen az alapoktól tervezték újra a BMW 7-es sorozatot. Ekkor mutatkozott be a BMW iDrive járművezérlő rendszer, a modern BMW-formanyelv, 2005-ben pedig a BMW Night Vision éjjellátó rendszer és az első távolságifény-asszisztens is.
A BMW 735i és a BMW 745i motorházteteje alatt vadonatúj fejlesztésű nyolchengeres motorok debütáltak, változó szelepvezérléssel és dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítással. A motorok erejét most először alapfelszereltségként kínált hatfokozatú automata váltó továbbította a kerekekhez. A csúcsmodell a 2003 januárjában bemutatott BMW 760i volt, 445 lóerős teljesítménnyel és 600 Nm csúcs-forgatónyomatékkal, 6,0 literes V12-es benzinmotorral. 2005 őszén két dízelmotor csatlakozott a palettához: a BMW 730d és a BMW 745d. 2006 őszén a BMW a világ első autógyártó vállalataként mutatott be hidrogénnel hajtott luxuslimuzint, amelynek műszaki alapját a BMW 760Li modell adta.
A tizenkét hengeres belső égésű erőforrással szerelt BMW Hydrogen 7 a világ első olyan hidrogénhajtású modellje volt, amely a teljes sorozatgyártási folyamaton átesett. A mindössze 100 példányban készült kis széria modelljeit ügyfelei egy kiválasztott csoportjának adta át a BMW, hétköznapi körülmények közötti használatra.
2004-ben a BMW zászlóshajója a világ legnagyobb darabszámban értékesített luxuslimuzinja lett.
2008: a BMW 7-es sorozat ötödik generációja
Az új járműkoncepció, az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) világpremierje és a vezetést támogató rendszerek egyedülálló tárháza a kivételes vezetési élmény felé vezető utat kövezte ki.
A bajor prémiummárka ügyfelei az ötödik modellgeneráció piaci bevezetésekor hat- és nyolchengeres erőforrások közül választhattak. Később megérkezett a csúcspáros, a BMW 760i és a BMW 760Li is, amelyek hajtásáról egy új fejlesztésű, BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 6,0 literes, tizenkét hengeres benzinmotor gondoskodott. A közvetlen üzemanyag-befecskendezéshez és az ugyancsak új nyolcfokozatú automata váltóhoz 544 lóerő maximális teljesítmény és 750 Nm forgatónyomaték társult. 2009-ben a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is megérkezett a luxuslimuzinok szegmensébe. Újdonság volt továbbá a BMW ActiveHybrid 7 is.
2015: a BMW 7-es sorozat hatodik generációja
A járműszerkezetben megjelent a szénszál-erősítésű műanyag (CFRP), a BMW 740e lemezei alatt plug-in hibrid hajtáslánc-technológia dolgozott, az operációs rendszer felhasználói élményét BMW Gesztusvezérlés fokozta, bemutatkozott az Executive Drive Pro kiegészítő futóműszabályzás, a vezetési élménykapcsoló (Driving Experience Control) ADAPTIVE vezetési üzemmóddal gazdagodott. Az innovációk sorát a vezetést támogató rendszerek jelentősen kibővített tárháza fokozta, többek között kormányzó és sávtartó asszisztenssel és távirányítású parkolással.
A modell piaci bevezetését egy átfogó fejlesztéseken átesett V8-as erőforrás és a BMW Group soros hathengeres motorjainak legkorszerűbb generációja színesítette. Egy évvel később ünnepelte világpremierjét a 610 lóerős, új V12-es benzinmotorral szerelt BMW M760Li xDrive.
2022: a BMW 7-es sorozat hetedik generációja
45 évvel az első 7-es BMW világpremierje után, hetedik modellgenerációjába lépve a luxuslimuzin továbbra is a BMW Group dingolfingi gyárában készül: az új BMW 7-es sorozat tisztán elektromos meghajtással, belső égésű erőforrással és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai ugyanarról a gyártósorról gurulnak le. A dingolfingi üzem a gyártási folyamatokhoz szükséges energiát egyre átfogóbb arányban zöld energia hasznosításával állítja elő.
Az új BMW 7-es sorozat világszerte kizárólag hosszított tengelytávolságú karosszériával válik elérhetővé, amely növeli a hátsó üléssor helykínálatát. Európában az új BMW 7-es sorozatot eleinte kizárólag a tisztán elektromos hajtású BMW i7 xDrive60 modell képviseli. Az autó hajtásáról két elektromos motor gondoskodik 544 lóerő maximális rendszerteljesítménnyel és egy sor olyan technológiai innovációval, amelyeknek köszönhetően a modell állítólag több mint 500 kilométer megtételére képes tisztán elektromos hajtással. Az új 7-es BMW 2022 novemberétől rendelhető.