Egy autó eladásakor számos dolog befolyásolhatja az értékét, a futott kilométerek száma, a szerviz előélete, a felszereltsége, az általános állapota.  Az iSeeCars.com egy másik szempont szerint vizsgálta meg az autó eladási árait: a színük alapján.

A használtautókkal foglalkozó oldal több mint 650 000 nemrégiben eladott hároméves használt autó árának összehasonlítása után meghatározta a jármű hároméves átlagos értékvesztési arányát az autó színe szerint.

„A jármű színe az elsődleges szempontok között szerepel, miután a vásárlók döntöttek a márkáról és a modellről” – mondta Karl Brauer, az iSeeCars vezető elemzője. „Mivel az értékcsökkenés a járműtulajdonlás legnagyobb költsége, a fogyasztóknak alaposan meg kell fontolniuk a színválasztást – különösen akkor, ha el akarják adni a járművüket.”

Az elemzésből kiderült, hogy a merész színek tartják meg legjobban a színüket, míg a közönséges színek az átlagoshoz közeli mértékben értéktelenednek el, persze van benne egy kis csavar.

Járművek értékcsökkenése autószín szerint. A legalacsonyabbtól a legmagasabb % értékcsökkenésig rangsorolva:

 
Helyezés Szín 3 éves értékcsökkenés %
  Eltérés az átlagtól
1 Sárga 4.5%   0.3x
2 Narancs 10.7%   0.7x
3 Lila 13.9%   0.9x
4 Piros 14.0%   0.9x
5 Zöld 14.0%   0.9x
6 Kék 14.3%   1x
7 Szürke 14.3%   1x
9 Bézs 14.4%   1x
10 Ezüst 14.8%   1x
Átlag 15.0%   1x
11 Fehér 15.5%   1x
12 Fekete 16.1%   1.1x
13 Arany 16.7%   1.1x
14 Barna 17.8%   1.2x

Összességében a sárga az a járműszín, amely a legjobban megőrzi az értékét a kutatás szerint: 70 százalékkal kevesebbet értéktelenedik, mint az átlagos jármű. „A sárga a legkevésbé népszerű autószínek közé tartozik, a legalacsonyabb járműaránnyal, és általában a sportautók és más kis darabszámú járművek színe, amelyek viszonylag jól megőrzik az értéküket” – mondta Brauer. „Mivel a sárga járművek annyira újszerűek a használt járművek piacán, az emberek hajlandóak felárat fizetni értük.”

A narancssárga a második helyen áll, mint az értékét legjobban megőrző szín. „A sárgához hasonlóan a narancssárga szín a járművek összességében kis hányadát teszi ki, és leggyakrabban kis példányszámú sport- és izomautókon fordul elő” – mondta Brauer.  

Az ilyen autókon kevesebbet buksz 1Érthető, hogy a gyakran limitált szériában készülő modellek jobban tartják az árukat, de ez sem igaz minden színre. A legnagyobb értékvesztéssel rendelkező festékszínek – az arany és a barna – szintén alacsony piaci részesedéssel rendelkeznek, de az átlagosnál jóval rosszabbul értéktelenednek. „A ritkaság önmagában nem egyenlő az értékkel. Ha egy szín nem talál elég visszhangra a használtautó-vásárlók körében, az árt az eladási értéknek, még akkor is, ha nem gyakori” – mondta Brauer.

A fehér, a fekete, a szürke és az ezüst a legnépszerűbb autószínek, és az átlagoshoz közeli értékcsökkenési rátával bírnak. „Sok vásárló nem azért választja ezeket a színeket, mert tetszenek neki, hanem mert feltételezik, hogy mindenki másnak is fog” – mondta Brauer. „Mivel ezek a leggyakoribb színek, e színek választása nem sokat segít vagy árt az eladási értéknek”.