A régi idők hírei érdekességként hatnak gyorsan változó világunkban. Hírturkáló rovatunkban évtizedenként tekintünk vissza az adott év aktuális hónapjának eseményeire, és kiválasztjuk az általunk legfontosabbnak vélt információt.

1992 – Ha jön a január, emelkedik a benzinár! 

A benzinárak hullámvasútszerű emelkedése, változása örök kísérője a hazai autózásnak, mióta megtörtént a rendszerváltás. A január általában évről évre emeléssel indul, és ez 1992-ben sem volt másként, ma, a 650 forint körüli benzinár világából nézve érdekesek ezek a számok.

A hírhez hasznos adalék, hogy 1992-ben 15 628 forint volt a nettó átlagkereset, 2022-ben pedig a KSH adatai szerint 334 800 forint volt ez az összeg. Ha ezt az adatot vesszük alapul, akkor harminc éve 218,5 litert, ma viszont piaci áron számolva is 511,14 litert tud egy átlagmagyar tankolni, ha minden fillért üzemanyagra fordítja.

1992. december 31., csütörtök  A Shell-benzinkutatnál is módosulnak az üzemanyag-árak januártól, az áfa bevezetése és a fogyasztási adó változásainak következtében – tájékoztatta az MTI-t csütörtökön a Shell és Interag Kft. Általában literenként 50 fillérrel térnek el üzemanyagfajtától függően az ÁFOR-kutaknál megszabott áraktól. A Shell egységesen 5 forinttal növeli a motorbenzin árát, a gázolajét pedig 14 forint 50 fillérrel. Eszerint a 92-es oktánszámú benzin literenként 71 forint 50 fillérbe, a 98-as oktánszámú 74 forint 50 fillérbe, a 95-ös pedig 71 forintba fog kerülni literenként. A gázolaj literje a Shell-kutaknál, 59 forint 50 fillér lesz.

2002 – Veszélyes csók az autópályán

Húsz éve még nem a mobilok végtelen nyomkodása vonta el a vezetők figyelmét, de akkor is akadtak zavaró tényezők. Ebben az esetben pedig nem néztek félre a svájci rendőrök, és behúzták a büntetést.

Harminc éve csupán ennyit fizettünk egy liter benzinért 1

Solothurn, 2002. december 19. (MTI-Panoráma) – Minden bizonnyal sokba fog kerülni Bern svájci kantonban egy szerelmespárnak az a felvétel, amely csókolózás közben készült róluk. A fotósok ugyanis solothurni rendőrök voltak, a helyszín pedig az A-5-ös autópálya.

A felvételen jól látható, hogy a Volkswagen Golf vezetője szorosan magához öleli a mellette ülő hölgyet, s hogy miközben szenvedélyesen csókolóznak, az autó óránként 136 kilométeres sebességgel száguld. A turbékoló galambok ráadásul kikapcsolták már biztonsági öveiket.

A hetekkel ezelőtt készült radarfelvétel alapján a gépkocsi vezetőjének a megengedett maximális sebesség túllépése, valamint a vezetői ülésben meg nem engedett cselekedetek címén tetemes összegű pénzbüntetésre kell számítania – idézte az sda svájci hírügynökség Urs Eggenschwiler rendőrségi szóvivőt.

2012 – Pokoli pálya Borsod megyében, ami végül álom maradt

2012 végén elhatározott ténynek tűnt, hogy komoly versenypálya épül az ország északkeleti régiójában, de akárcsak a több hasonló próbálkozás, végül ez is a megvalósulatlan tervek fiókjába került. 2014-ben jelentették be végül, hogy nem épül meg a pálya, helyette egy másik turisztikai projekt, az Avalon elnevezésű családi, szórakoztató és élménypark készült el, igaz, igen modern gokartpályával kiegészítve.

Harminc éve csupán ennyit fizettünk egy liter benzinért 2

Szikszó, 2012. december 6., csütörtök (MTI) – Gyorsasági autópályát, az új Hungaroringet építi meg a Hell Energy a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Szikszón lévő gyára közelében, a hatmilliárd forintos beruházás, a nemzetközi színvonalú Hell Ring a térség legnagyobb turisztikai attrakciója lesz – tájékoztatta az energiaital-gyártó cég az MTI-t csütörtökön. A Hell Energy újabb nagyszabású beruházást tervez a borsodi térségben, a 6 milliárd összértékű projekt keretében egy nemzetközi rendezésére is alkalmas autó- és motorsport komplexum épül
majd meg, a 2,6 kilométer hosszú aszfaltos versenypálya a mogyoródi Hungaroringhez hasonlítható – olvasható a cég közleményében.

A tervek szerint 2014 tavaszára épül meg a pályához tartozó épület, egy fedett és szabadtéri gokart pálya, hotel és étterem, valamint több ezer négyzetméteres játszóparkot is létrehoznak a komplexum területén. 

A pálya úgy épül meg, hogy egy későbbi időpontban akár négy kilométernyire is meghosszabbíthatják az aszfaltcsíkot, így a Hell Ring akár Forma 1-es, illetve Moto GP versenyek megrendezésére is alkalmassá tehető.