B:
588.0 Ft
D:
598.0 Ft
Márkák
Újautó-tesztek
Hírek
Driver
Haszongépjármű
Forma-1
Magazin
Használt autó
Vezetünk
Kresz
Videó
TechABC - Autós lexikon
Hírlevél feliratkozás
Médiaajánlat
Impresszum
Felhasználás
Adatvédelem
Vezess © 2001-2025
Legfrissebb
Erdős Norbert
Itt van minden, amit az új műszaki vizsgáról tudni lehet
Aranyi Péter
Fontos könnyítést kaphatnak a kamionsofőrök
Erdős Norbert
A hónap vicces üzenetét írták egy magyar kamion hátuljára
Kováts Olivér
Kegyetlen szörnyet újított be az F1-es pilóta
Újautó-teszt
Magazin
Hírek
Vezetünk
Használt autó
Kresz
Alfa Romeo
Audi
Bentley
BMW
Bugatti
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DAF
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Genesis
Hennessey
Honda
Hyundai
Ikarus
Ineos
Infiniti
Isuzu
Iveco
Jaguar
Jeep
Kia
Lada
Lamborghini
Land Rover
Lexus
Lotus
Maserati
Mazda
McLaren
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Trucks
Mini
Mitsubishi
Morgan
Nio
Nissan
Omoda
Opel
Peugeot
Pininfarina
Polestar
Porsche
Renault
Renault Trucks
Rimac
Rivian
Rolls-Royce
Seat
Škoda
Smart
Ssangyong
Subaru
Suzuki
Tatra
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Volvo Trucks
Xiaomi
Zeekr
Forma-1 2025 versenynaptár
Hírlevél feliratkozás
Csapatrádió – F1 podcast
B:
588.0 Ft
D:
598.0 Ft
Szentendréről mentették meg ezt a különleges veteránt
1
/
51
Elöl kettős keresztlengőkaros a futómű, hátul hosszanti lengőkarok vezetik a merev tengelyt, csavarrugókal
1
/
51
Elöl kettős keresztlengőkaros a futómű, hátul hosszanti lengőkarok vezetik a merev tengelyt, csavarrugókal
2
/
51
Forgalmija szerint 1972-ben készült az autó és 1972. január 31-én kapott magyar rendszámot. Könnyű volt megjegyeznem, mert ez édesapám születésnapja
3
/
51
Elképzelni is nehéz, mekkora szám lehetett 1972-ben a sárga Volvo 142-es a szocializmust építő Magyarországon
4
/
51
jó gusztusa volt első tulajnak, aki a szocializmus közepén az elegáns De Luxe kivitelt kombinálta a kétajtós karosszériával és a sárga fényezéssel
5
/
51
Szép a sziluettje. A hossza 464 cm, a tengelytáv 260 centiméter
6
/
51
1966 és 1974 között 1 205 111 darab 140-es Volvo készült a gyár adatai szerint. A 142-esre 412 986, a 144-re 523 808, a 145 kombira 268 317 darab jut
7
/
51
Jobb külső tükör nincs, de az utasok biztonságán nem spórolt a Volvo
8
/
51
Jobb külső tükör nincs, de az utasok biztonságán nem spórolt a Volvo
9
/
51
Szép a tanksapkája
10
/
51
Kibilenthető a hátsó ablak
11
/
51
A Volvók hagyományos típusjelzésében a sorozat száma állt az eső helyen, aztán a hengerek és az ajtók száma, így volt a 164-es a hathangeres luxusváltozat, a 145 pedig a kombi
12
/
51
Igazítani kell majd a csomatérfedélen
13
/
51
Ha sikerül venni egyet, visszakerülhet az első sárvédőkről hiányzó Volvo-pajzs
14
/
51
Szép fémmunka a csomagtérfedél filigrán nyitógombja is
15
/
51
Sok munka volt az alvázzal
16
/
51
A korszakhoz képest nagyok a 15-ös kerekek. Még a W126-os S-osztály alapmodelje is csak 14 coollos felnit kapott
17
/
51
Rozsdás volt a hátfal, a sárvédők zöme, a jobb oldali küszöbön nagy lyuk tátongott és a vezetőülés alatti lemezrész is odalett
18
/
51
Üres volt a motortér a fényezés előtt, mindent kicseréltek vagy felújítotak benne, amit kellett
19
/
51
B20 a motor kódjele. A Stromberg-porlasztóval jól harap és lelkesen gyorsítja az 1150 kilós 142-est
20
/
51
Rugós szerkezet segít megemelni és megtartani a motorházfedelet
21
/
51
Jól sikerült a porlasztó beállítása
22
/
51
1999 köbcentis a B20-as négyhengeres
23
/
51
Felújítva kapta vissza a 142-es a fékszervo dobját
24
/
51
Ez a palack a hűtőrendszer kiegyenlító-tartálya
25
/
51
A palack a hűtőrendszer kiegyenlító-tartálya
26
/
51
Újak a réz fékcsövek
27
/
51
28
/
51
Lehet hozzá új üzemanyag-szivattyút kapni
29
/
51
Talán az alvázon volt szükség a legtöbb lakatosmunkára. Az új rugó gyári, mégis erősen pattog vele az autó hátulja, de ez sem marad így
30
/
51
Biztonsági kormányoszlop védi a vezetőt, hogy a kormány tengelye ne nyársalhassa fel ütközéskor. A 142 széles, párnázott ütközőlapos kormánykerékkel is készült
31
/
51
Nagyon pontos a négyfokozatú váltó. A váltógomb áteneti, az utas lábterébe vissza fog kerülni a kesztyűtartó
32
/
51
Még van pár apróság, ami javításra, befejezésre vár az utastérben, például a műszerek életre keltése vagy a kesztyűtartó visszaszerelése
33
/
51
34
/
51
A Volvo volt az életmentő hárompontos biztonsági öv úttörője
35
/
51
Nagyon nehéz pótolni a reteszelést kioldó fület
36
/
51
Kívül van a kézifékkar, a 144-ből volt üléspados modell is
37
/
51
Védett, intim hely a kartámaszos hátsó ülés. A hátsó utasokat a megnövelt szélességű kalaptartó kialakítása óvja attól, hogy a hátsó szélvédőbe csapódjék a fejük
38
/
51
Hátul is van hamutatrtó, akkoriban ez nagyon fontos volt
39
/
51
Háromfokozatú automatával is készült a 140-es sorozat
40
/
51
Precízen működik az ablaktörlő, a szívató (choke) és a fényszóró kapcsolója
41
/
51
Szokatlan extra egy 50 év feletti autóban az állítható deréktámasz. A derekat kiemelő pántot egy tárcsa forgatásával lehet feszíteni vagy lazítani
42
/
51
Az utas lábterében kinyitható ajtó javítja a szellőzést
43
/
51
Van vészvillogója is
44
/
51
A három tárcsával szabályozható a fűtés és a szellőzés
45
/
51
Egyelőre még repedt a műszerfal. Puha borítása csökkenti a sérülésveszélyt
46
/
51
Ezt a zsanért várhatóan 3D nyomtatással készülő alkatrész pótolja
47
/
51
A piros hegyű nyíl mozgatásával beállítható a sebességkorlátozás
48
/
51
Elegáns az óra
49
/
51
2 köbméter fölé bővíthető a sík padlós csomagtér a 145 kombiban, de a kétajtós szedán farában is rengeteg a hely
50
/
51
Nagy reklámfogás volt így demonstrálni a karosszéria merevségét
51
/
51
Gazdája szeretné megünnepelni a sárga Volvo 100-ik születésapját 2072-ben. A most huszonéves fiatalember addira betölti a 70-et. Szívből kívánom, hogy így legyen!