Az elmúlt évtizedekben nem történt érdemi fejlesztés a lakókocsik piacán, állítják a San Franciscó-i Lightship startup alapítói, akik korábban a Teslánál dolgoztak, így magától értetődő volt számukra az ott tanultak alkalmazása.
Cégük első terméke, a Lightship L1 ezért egyrészt rendkívül áramvonalas, másrészt saját elektromos hajtáslánccal rendelkezik. Pontos közegellenállási együtthatót nem közöltek, de állítólag háromszor kisebb a légellenállása, mint egy hasonló méretű, tradicionális lakókocsié. A dupla tengelyes szerkezetet 80 kWh kapacitású akkucsomaggal szerelték fel, és bár nem árulták el, mekkora teljesítményű villanymotor hajtja a járművet, állítják, a csekély légellenállás és a saját hajtás jóvoltából az L1-es a vontató jármű fogyasztásnövekedése nélkül vontatható, ami egyáltalán nem mondható el a lakókocsipiac többi szereplőjéről.
A 80 kWh-os akkucsomag teljes feltöltéssel akár 168 órán (azaz egy héten) át képes energiával ellátni a fedélzeti rendszereket; a tetőn elhelyezett napelemek pedig némi extra töltést is biztosítanak. A belső kialakítás elvileg többféle lehet; a választott berendezéstől függően 4-6 fő szállásolható el az L1-esben.
A 824 cm hosszú, 259 cm széles lakókocsi magassága változtatható: vontatás közben 206 centiméteres, de parkolva egy teljes méterrel magasabbra emelhető a tető. A lakókocsi megengedett legnagyobb tömege meghaladja a 3,3 tonnát, azaz csak nagy méretű gépkocsival vontatható.
A Lightship L1 értelemszerűen nem olcsó: listaára 125 ezer dollár, avagy 50 millió forint. A szerkezet esetleges európai forgalmazásáról nincs információnk.
Az alábbi angol videóban a startup alapítói és munkatársai mesélnek a koncepcióról; valamint többek között a lakókocsi szétnyitásának folyamatát is megfigyelheted.