A brit Theon Design az utolsó előtti léghűtéses Porsche 911, a 964-es széria fennmaradó példányainak felújítására, illetve átépítésére szakosodott. Legújabb munkájukat egy milánói ügyfél számára készítették el, és mivel most először kaptak megrendelést Olaszországból, a projektet a kevéssé romantikus, ám nagyon találó ITA001 néven jegyezték.
Az alapot egy Carrera 4 kupé adta, amelyet a nyers fémlemezekig lecsupaszítottak, majd onnan aprólékos munkával újraalkottak. A borítólemezek szénszálas kompozit anyagból készültek: ehhez bedigitalizálták az eredeti karosszériapaneleket, így a könnyebb és merevebb szerkezeti elemek tökéletesen illeszkednek. A tömeget ezen túlmenően is minden lehetséges módon csökkentették – így például könnyített kábelkötegeket fűztek be. Az ITA001 menetkész tömege mindössze 1152 kg.
Nem csak a külső héjat modernizálták: az utasok kényelméről kétzónás klímaberendezés gondoskodik, a vezetést elektromos szervokormány teszi kényelmessé. Ezek mechanikus elemeit az orrban helyezték el, hogy optimalizálják a tömegeloszlást.
A 4,0 literes, léghűtéses, hathengeres boxer elektronikus fojtószelep-vezérlést kapott, ami rendkívüli gázreakciókat eredményez. A legnagyobb teljesítmény 406 lóerő 7500/percnél, a maximális forgatónyomaték 427 Nm 6250/percnél. Az erőt a Porsche 993 RS hatfokozatú sebességváltója továbbítja a hátsó kerekek felé – az eredeti összkerékhajtást elvetették.
Ez utóbbiból mindösszesen ezer-valahány darabot épített a Porsche, ami hozzájárul az orbitális költségekhez – de erről majd később.
A szívórendszert a három generációval fiatalabb Porsche 997 GT3-ból emelték át, a vezethetőséget kettős tömegű lendkerék javítja. A szeleppel szerelt kipufogórendszer kerámiabevonatot kapott. A fékrendszer és a részlegesen önzáró differenciálmű megint csak a 993 RS – az utolsó léghűtéses 911-es könnyített verziója – adta.
Az 1990-es években a 964-vásárlók csak álmodozhattak adaptív lengéscsillapítókról, a Theon-féle átépítés viszont öt fokozatban állítható rendszert tartalmaz. Az orr hidraulikusan megemelhető, így a fekvőrendőr vagy a járdaszegély sem akadály.
A szénszálas karosszériát a hetvenes évekből származó mélyfekete árnyalatra fényezték, megjelenését szürke sávozás és helyenként nyersen hagyott karbon elemek teszik hatásosabbá. A 18 colos Fuchs keréktárcsák pezsgőszínű festéssel idézik a régi szép időket.
Az utastérben puha dohánybarna bőrbe vont Recaro kagylóülések várnak, a felületeket szénszálas panelek díszítik, az egyedi tervezésű hátsó üléssor a Porsche 928-ból merített ihletet.
A más említett kétzónás klímaberendezésen túl a jobb első ülés alatt elrejtett, hathangszórós Focal audiorendszert kap a vevő, a zenelejátszás okostelefonról vezérelhető, aminek töltésére diszkrét indukciós polc szolgál.
Az ITA001 áráról tapintatosan hallgat a gyártó, annyit azonban elárulnak, hogy munkái jellemzően 380 ezer angol fontnál, azaz 430 millió forintnál indulnak, és ebben nincs benne a kiindulási alapként szolgáló autó, sem az adók. Egy-egy projekt általában másfél évig tart, minden lépésről a megrendelővel közösen döntenek.