Városi környezetben nem lenne szükség annál nagyobb közlekedési eszközre, mint a frissen Magyarországra érkezett XEV Yoyo. A teljesen elektromos és olasz tervezésű mikroautó hivatalos besorolása szerint nagyobb teherbírású motorkerékpárnak számít, ezért kap U-s, természetesen zöld rendszámot.
Mivel nem számít autónak, viszont nagyobb egy motornál és zárt az utastere, B1-es kategóriába sorolható a jogosítvány szerint. Ez nagy előny és lehetőség lehetne a fiatal sofőrök számára, mert a B1 kategória már 16 éves kortól elkezdhető és 17 évesen lehet forgalmi vizsgát tenni, míg a B kategóriás jogosítványt csak 17,5 évesen lehet elkezdeni. Ennek egyelőre csak egy bökkenője van, hogy épp a szűk időköz miatt nem oktatják külön a B1-es kategóriát itthon. Ezzel kapcsolatban azonban az XEV Yoyo hazai forgalmazója, a Royal-Kert Kft. már tárgyal a hatóságokkal.
Ennek az elektromos mikroautónak cserélhető az akkumulátora, amit három, egyenként 27 kilogrammos cellákra osztottak. Bár ezek külön töltésére otthoni megoldást nem kínál az XEV, flották számára van lehetőség töltőállomásokat kialakítani, amiknél így a Yoyo akkumulátorainak cseréje alig pár percbe telik. Az XEV Yoyo hazai listaára 6,5 millió forintról indul, egyedi színekkel és extrákkal a legmagasabb ára 6,9 millió forint lehet.
Rendkívül fordulékony, kimondottan jól használható járgány lehetne a belvárosi, tömött, szűk forgalomban. Ezt ki is próbálhattuk egy nagyon szűkre tervezett akadálypályán, ahol kiderült, mennyire kis helyen tud megfordulni az XEV Yoyo.
Vezettük az XEV Yoyót és forogtak a kameráink. Gyere, nézd meg a videónkat!