A Facebook hirdetési felületén bukkantunk az alábbi autóra, amely azonnal kicsapta a biztosítékot a szerkesztőségben (jó értelemben). 220 ezer forintért kínálták eladásra a platós, háromtengelyes Swiftet, amely úgy illeszkedik a hazai agrármiliőbe, hogy mi elgondolkoznánk a Suzuki helyében, csináljanak valami hasonlót.

Az autó azóta elkelt, de építőjével sikerült felvennünk a kapcsolatot, aki elmesélte a korán sem hétköznapi, iszonyat menő, 1.3 literes Suzuki történetét.

„Az egyik barátom, Gabi vette a Suzukit öt évvel ezelőtt, gyönyörű állapotban, hibátlanul működött. Az elején családi autónak használták, utána lett belőle munkába járós. Kiszolgált minket teljesen, a világból ki lehetett vele menni. Tavaly le kellett cserélnie munkaváltás miatt egy teherautóra, így elbúcsúztunk egy időre a kis Suzukitól.

Munkásautónak vették meg, de lelakták és nem törődtek vele. Sajnos nemsokára össze is törték, grátiszba még csapágyasra hajtották a motorját. Mivel ismertem az autó új tulaját, vissza tudtam vásárolni az autót, így kapott egy második esélyt. Ekkor kapta a Rozika nevet, a kissé rozzant állapota miatt. Kellett vennem hozzá egy másik „donor” Suzukit, amiből a motort átcseréltem, de így a többi feleslegessé vált.

Galéria

„Tanyára, fahordásra vagy amire akarod” – Eladó hatkerekű Suzuki 1

Jött egy gondolat, mi lenne, ha csinálnék belőle egy házi „igáslovat”. Ez egy háromajtós Suzuki volt, aminek a csomagtartója szűkös. Ekkor jött az ötlet, mi lenne, ha a másik – szintén háromajtós Suzukit – hasznosítanám valahogy. A donorként vett autónak az elejét, a meglévőnek pedig a hátsó részét szabtam át kicsit, összehegesztettem azokat. Meg kellett erősíteni a kasztnit, hogy biztonságos legyen. Kapott csővázas erősítést felül és alul is, illetve egy kis ablakot a hátfalra, hogy ott is ki lehessen látni.

Miután motorikusan és műszakilag tökéletesen működött, már csak a kinézetén szerettem volna változtatni. Megfújtam zöldre, hogy bele tudjon illeszkedni a „vidéki életbe”, ezután kapta meg a platót, ami kapott égetett deszkát lelakkozva, hogy még jobban hozza a vidéki hangulatot.”

A Suzukitól egyébként nem áll távolt a platós kivitel, ugyanis a kettővel ezelőtti Jimny-generációból létezett kisteher változat; ahogy az alapmodell, ez is lényegre törő, olcsó és primitív, viszont bájosan egyszerű.

„Tanyára, fahordásra vagy amire akarod” – Eladó hatkerekű Suzuki 20

Suzuki Jimny 1000 Chassis Cab (SJ410) 1982–90