Németországból importálni használt autót még mindig csábító, egyrészt nagyobb a választék, több olyan kereskedő van, akiknek nem célja az átverés és sok esetben az árak is kedvezőbbek, mint itthon. Még úgy is megéri, ha számításba vesszük a távolság és adminisztráció miatti többletköltségeket.
A német Focus.de vizsgálatából pedig kiderül, hogy nagyon nem mindegy, Németország melyik régiójába megyünk autót vásárolni, szúrta ki a HVG. A Mobile.de apróhirdetési oldal adatait vették alapul.
Az átlagárat 1,3 millió németországi használt autó alapján határozták meg. Így kiderült, hogy 2023 júliusában az oldalon lévő autók átlagára 29 366 euró volt (11,4 millió forint).
A lap szerint a legdrágábbak a Hamburg környéki autók, ahol 13 százalékkal magasabb az átlagár, mint a fent említettnél és ezen a vidéken emelkedtek az árak a legnagyobbat 2022-höz képest. Hasonlóan drága Bréma (12,5%) és Berlin környéke, ahol az átlaghoz képest 11,9 százalékkal kell többet fizetni.
A legolcsóbb használt autókat a Luxemburggal és Franciaországgal határos Saar-vidéken találni, ahol 15,6 százalékkal alacsonyabbak.
„Ha Németország öt legnagyobb városának árait vetjük össze, a legolcsóbb használt autók Kölnben vannak. Itt 27 058 euró (10,5 millió forint) volt júliusban a középár, ami 8,5 százalékkal alacsonyabb, mint az országos átlag” – mondták a szakértők.
Mindez szoros összefüggésben van azzal, hogy egy autót milyen gyorsan lehet eladni. A Mobile.de adatai alapján egy használt autó a leggyorsabban Berlinben talál új gazdára (49 nap), így nem meglepő, hogy többet is lehet kérni érte.